Sibila Petlevski diplomirala je komparativnu književnost i engleski jezik s književnošću na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (1988). Po završetku dvogodišnjeg postdiplomskog studija magistrirala na području filologije (1991) na Filozofskom fakultetu zagrebačkog Sveučilišta. Tema: «Teorijska sistematizacija Branka Gavelle». Doktorirala 1996. godine na istom fakultetu. Naslov doktorske disertacije: «Modernizam. Primjeri iz hrvatskog kazališta i drame i njihov srednjoeuropski kontekst». Predaje teorijske i umjetničke predmete na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu (“Dramatologija I-III”, “Shakesepare u svojem i našem vremenu” na BA studiju, “Teorijsko istraživanje”, “Dramsko pismo” i “Branko Gavella u svjetlu suvremenih teorija i praksi glume” na MA studiju ADU), te kolegij pod nazivom “Teorije glume i izvedbe” na doktorskom studiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
Na Akademiji je obnašala dužnost predstojnice Odsjeka dramaturgije, birana je u Vijeće umjetničkog područja Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno obnaša dužnost pročelnice Katedre za teoriju, povijest i analitiku drame.
Od 1986. godine kontinuirano objavljuje teatrološke tekstove u najuglednijim hrvatskim časopisima kao i na cijelom prostoru bivše Jugoslavije. Godine 2003/2004 piše za Vijenac kazališno-kritičke tekstove u okviru kolumne Čitaća proba, a 2005-2006 piše za Vjesnik kazališno-kritičke tekstove u okviru kolumne Kazalištarije. Trenutno objavljuje Kazališnu kroniku u časopisu HAZU Forum.
Objavila tri monografske znanstvene knjige s područja dramatologije i teatrologije, četiri uredničke knjige, jednu antologiju s uvodnom studijom, jedan školski priručnik i stotinjak znanstvenih i stručnih radova s područja teatrologije, od kojih glavnina pripada skupini izvornih znanstvenih radova.
Urednica u domaćim i stranim časopisima. Od godine 1993. članica je uredništva i operativna urednica časopisa za književnost Republika (preimenovanog u Književna republika) Od 1993. do 1995. godine uređivala je književne stranice dvotjednika za kulturu Vijenac, od 2001. do 2004. bila je urednica hrvatske poezije u međunarodnom elektroničkom časopisu www.poetryinternational.org ugledne europske pjesničke fundacije «The Poetry International Foundation» u Rotterdamu. Od 2003. je članica međunarodnog uredništva Sarajevskih sveski. Članica međunarodnog uređivačkog odbora Interpretations - European Journal of Poetics and Hermeneutics Makedonske akademije znanosti i umjetnosti MASA). Uz velik broj beletrističkih naslova, objavila je i četiri teatrološke knjige, od kojih su dvije dobile najveću nacionalnu nagradu za doprinos dramaturgiji.
Sudjelovala u tri nacionalna i dva međunarodna znanstvena projekta. Trenutno je voditeljica projekta pod naslovom «Diskurzivni identitet u izvedbenim umjetnostima: tijela, osobe, intersubjekti.»
Uz tri monografske teatrološke knjige, objavila je i četiri uredničke knjige od kojih se recentno izdanje bavi temom identiteta u izvedbi («Spaces of Identity in the Performing Sphere» (ADU-Fraktura, Zagreb-Zaprešić 2012)
Priredila izbor iz djela Branka Gavelle i izbor iz djela Nadine Gordimer.
Članica nekoliko kazališno-stručnih i umjetničkih prosudbenih tijela: bila u žiriju «Gavellinih dana», Međunarodnog festivala komornog teatra “Zlatni lav” i u prosudbenoj komisiji nagrade «Vladimir Nazor».
NAGRADE ZA UMJETNIČKI RAD I ZA DOPRINOS DRAMATURGIJI:
Za knjige Kazališne suigre - Gavellin doprinos teoriji i Simptomi moderniteta dobila je Nagradu Petar Brečić za doprinos dramaturgiji 2001. godine.
Nagrađena selekcijom među sedam najboljih europskih drama (Berliner Festspiele TT Stückemarkt 2005. godine).
Libretto Cagliostro Forever ušao je u finale međunarodnog natječaja pri institututu za operu i poeziju, The International Institute for Opera and Poetry, UNESCO-a i gradske općine Verona.
Dobitnica još nekoliko prestižnih međunarodnih nagrada za svoj književni rad. Članica L’Académie Mallarmé i l’Académie Européenne de Poésie. HDP-a, Međunarodnog društva za anglističke studije, Hrvatskog centra ITI i Međunarodnog PEN-a.
SAŽETAK UMJETNIČKE BIOGRAFIJE S BIO-BIBLIOGRAFSKIM PODACIMA:
Sibila Petlevski je istaknuta hrvatska književnica; nagrađivana novelistica, pjesnikinja i dramatičarka, performerica i autorica knjiga s područja teatrologije, redovita profesorica na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, prevoditeljica i urednica. Objavila više od 20 autorskih knjiga. Članica L'Académie Mallarmé i L’Académie Européenne de Poésie, te čitavog niza uglednih strukovnih udruga poput Hrvatskog društva pisaca, Međunarodnog društva za anglističke studije, Hrvatskog centra ITI (International Theatre Institute), Međunarodnog PEN-a i Hrvatsko-kanadskog akademskog društva.
Dobitnica Nagrade Vladimir Nazor, Nagrade Petar Brečić za doprinos dramaturgiji za knjige «Kazalište suigre» i «Simptomi dramskog moderniteta» i nagrade T-com za najbolji hrvatski roman 2010., te međunarodne nagrade Poeteka za poeziju. Drama «Ledeni general» nagrađena je europskom selekcijom Berliner Festspiele Stückemarkt 2005. Prevođena i antologizirana, zastupljena u nacionalnim i međunarodnim antologijama poput «50: A Celebration of Sun & Moon Classics», Los Angeles, 1995.
Svojom javnom djelatnošću aktivno doprinijela ugledu hrvatske kulture u inozemstvu. Bila je predsjednica Hrvatskog centra PEN-a i dva mandata članica Međunarodnog upravnog odbora PEN Internationala.
Nastupala na mnogobrojnim svjetskim festivalima: Struga Evenings of Poetry (Macedonia 1989, 2001); Vilenica International Literary Prize (Slovenia 1995); Cambridge Seminar on Contemporary British Writing (England 1996); Poetry at Porto Santo (Portugal 1998); The Maastricht International Poetry Nights (Netherlands 1998); Festival of Central European Culture (London, England 1998); Poésie à Lisbonne – La Casa Fernando Pessoa (Portugal 1998); Festival Literair Paspoort : Dichter aan huis (Den Haag, Netherlands 1998); Villa Waldberta” International Munich Artists’ Center (Feldafing, Germany 1999); Trnovski terceti – Poetry Festival in Ljubljana (Slovenia 2000); The International Poetry Festival of Barcelona(Spain 2000); Trnovski terceti – Poetry Festival in Ljubljana” (Ljubljana, Slovenia 2000); Nieuw Letteren Podium (Prinses Theater, Rotterdam, Netherlands 2001); Marché de la Poésie (Paris, France 2001); Festival internationale di poesia , (Genova, Italy 2001); Voix de la Méditerrané (Lodève, France 2001, 2007); Poetry International Rotterdam . Seminar for Editors Rotterdam, Netherlands 2001); Ian Smrek International Festival (Bratislava, Slovakia, 2002); Hermann Hesse Festival 2002 (Calw, Germany 2002); Arteplage Mobile du Jura – Expo 2002 (Murmures du monde: Das längste Poesiefestival der Welt) Projekt der AMJ. Projektleitung Pascal Rebetez (Neuchâtel, Switzerland 2002; 19e Festival International de la Poésie Trois-Rivières (3-12 October 2003, Trois-Rivières, Canada); 3rd International Poetry Biennale Moscow, October 2003, Russia; Journée Mondiale de la Poésie, (Frascati, Italy, 2004); Poeteka International Poetry Festival (Durres, Albania 2005); Berliner Festspiele TT Stückemarkt, (Berlin, Germany 2005); Festival della modernità. Università internazionale del secondo rinascimento. (Villa San Carlo Borromeo, Milano, Italy 2007); Leipziger Buchmesse (2010, Njemačka); EX Ponto (2010, Slovenija); Festival Internazionale di Poezia di Genova (2010, Italija); PassaPorta (2010, Belgija); Druskinkai Poetic Fall (2011, Litva).
Od 2000. godine bavi se poetskim performansom. Multimedijski performans pod naslovom Running on Empty - Hod u prazno Sibile Petlevski i Davida Gazarova sastavljen je od tri komponente: simfonijske poeme izvedene kompjutorski i video-kompilacija Davida Gazarova, te poezije koju uživo izvodi Sibila Petlevski. Hod u prazno praizveden je u sklopu Riječkih ljetnih noći 6. srpnja 2010. u Astronomskom centru Rijeka, a prva zagrebačka izvedba bila je 12. listopada 2010. u Muzeju suvremene umjetnosti.
IZBOR IZ BIBLIOGRAFIJE
Romani:
- Francuska suita. Meandar, Zagreb 1996 , Fraktura 2007
- Koreografija patnje. Konzor, Zagreb 2002
- Noćni trening. Fraktura, 2006
- Moj Antonio Diavolo. Fraktura, 2007
- Vrijeme laži – Tabu 1). Fraktura, 2009
- Bilo nam je tako lijepo! – Tabu 2). Fraktura, 2011
Knjige poezije:
- Kristali. Gradus, Zagreb 1988
- Skok s mjesta. Split 1990; Skok od mesto, Macedonian edition tr. by Popovski, Misla, Skopje 1990.
- Sto aleksandrijskih epigrama. SGI, Zagreb 1993.
- Babylon. Pandora, Zagreb 2000
- Heavy Sleepers. Canvas, Zagreb 2002
- Spojena lica (Joined Faces), HDP-Durieux, Zagreb 2006
Drame:
- Ledeni general (Eisgeneral), 2005
- Rimbaud’s House, 2007
- Cagliostro Forever, libretto, 2000
* Drama Ledeni general predstavljana je u sklopu Berliner Festspiele TT Stückemarkt 2005. godine; premjerno je pročitana u HNK Varaždin 28. veljače 2007 (dramaturgija A, Armanini i K. Krčar). Gumci: Ljiljana Bogojević, Zvonko Zečević. Zdenko Brlej, Barbara Rocco, Jagoda Kralj Novak, Marija Krpan, Hana Kunić, Kristijan petrović, Zvonimir Jelačić. Radio-dramska verzija premjerno je izvedena na 3. programu Hrvatskog radija, godine 2006). Režija R. Mesarić. Glumci: Božidar Alić as General, Mustafa Nadarević as Ahmad, Ksenija Ugrina as La Fosse, Mlikota as Stjepan, Daria Lorenci as Magdalena; Rakan Rushaidat, Franjo Dijak, Asja Jovanović, Matija Prskalo, Marinko Prga, Živko Anočić. Hrvatska verzija drame objavljena u: Forum 2010. br. 1-3, str. 213-283; njemački prijevod A. Bremer u: Relations (3-4, 2006), str. 152-185
* Drama izvorno napisana na engleskom pod naslovom Rimbaud’s House, u hrvatskom preijevodu autorice pod naslovom Rimbaudova kuća premjerno je izvedena na 3. programu Hrvatskog radija 19. lipnja 2008. Režija: Ranka Mesarić. Glumice: Natalija Đorđević & Daria Lorenci.
* Cagliosto Forever (Cagliostro zauvijek). Drama u stihu/Libretto, napisana je za natječaj u Veroninu na engleskom jeziku; hrvatska verzija u prijevodu autorice objavljena u: Kolo. Časopis Matice hrvatske 1, proljeće 2000, pp. 275-433
Teatrološke knjige:
- Simptomi moderniteta (Symptoms of Modernity). International Theatre Institute – Croatian Center, Zagreb 2000
- Kazalište suigre. Antibarbarus, Zagreb 2001
- Prostor razmjene. Uvodna studija o Gavellinoj potrazi za metodologijom kulturalne povijesti. U: Branko Gavella. Dvostruko lice govora. Branko Gavella. Ur. Petlevski, S. CDU, Zagreb 2005
- Drama i vrijeme. International Theatre Institute – Croatian Center, Zagreb 2008
- Spaces of Identity in the Performing Sphere. Eds. Sibila Petlevski & Goran Pavlić. (theatre studies). Fraktura-ADU, Zagreb 2011