Search
Close this search box.

Nenad Šegvić

DATUM ROĐENJA:
GODINA ROĐENJA:
MJESTO ROĐENJA:
DATUM SMRTI:
GODINA SMRTI:
MJESTO SMRTI:
segvic
predstava produkcija funkcija
Dabogda te majka rodila, izvođač Otac
Metak za sveizvođač Otac
Tajbele i njezin demonizvođač
Ujak Vanja (ri)izvođač
Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja (HKD)izvođač Mile Puljiz rečeni Puljo, predsjednik Mjesnog aktiva Narodnog fronta, u ulozi Polonija
naslov
Dobar posao u Rijeci: Blažević je osim ‘zlatnog padobrana’ sebi osigurao i buduće prihode16. 05. 2022.
Proglašenjem nagrada završen 27. Međunarodni festival malih scena u Rijeci10. 05. 2022.
Preminuo Nenad Šegvić11. 07. 2021.
Radio pregled tjedna [14. -20.9.2020.]11. 09. 2020.
Radio pregled tjedna [17.-23.8.2020.]11. 08. 2020.
Nagrade 26. Međunarodnog festivala malih scena u Rijeci10. 05. 2019.
Četvrti ‘Plan za bijeg’25. 10. 2017.
Radio pregled tjedna28. 06. 2017.
24. Međunarodni festival malih scena29. 03. 2017.
[ANALIZA] Usporedba odobrenih subvencija Ministarstva kulture kazalištarcima u 2016. i 2017.24. 12. 2016.
23. Međunarodni festival malih scena6. 04. 2016.
22. Međunarodni festival malih scena u Rijeci8. 04. 2015.
Radio pregled tjedna7. 01. 2015.
Radio pregled tjedna2. 09. 2014.
Novi LAB&TD14. 07. 2014.
Samo dva kandidata za HNK Rijeka15. 04. 2014.
Radio pregled tjedna11. 03. 2014.
70. godina Gradskog kazališta mladih Split18. 02. 2014.
Radio pregled tjedna [11. – 10.10.2013.]9. 10. 2013.
Radio pregled tjedna [7. – 13.6.2013.]4. 06. 2013.
Nagrade ‘Vladimir Nazor’ u sjeni Ive Maleca4. 06. 2013.
Radio pregled tjedna [10.5. – 16.5.2013.]8. 05. 2013.
20. Festival glumca28. 03. 2013.
Radio pregled tjedna [04.01. – 10.01.2013.]2. 01. 2013.
Radio pregled tjedna [13.-19.4.]11. 04. 2012.
19. Međunarodni festival malih scena28. 03. 2012.
‘Škrtac’ istjeran iz riječkog škvera9. 04. 2010.
16. Međunarodni festival malih scena Rijeka13. 03. 2009.
Kazalište 35/3612. 03. 2009.
Male scene, 15. put1. 04. 2008.
Tjedni pregled premijera6. 01. 2008.
Male scene, 14. put8. 04. 2007.

Nenad Šegvić (Split, 1936) u rodnome je gradu završio osnovnu školu i gimnaziju. Glumu je diplomirao 1959. na Akademiji za pozorište, film, radio i televiziju u Beogradu. Po završetku studija bio je angažiran u kazalištima u Banjaluci, Mostaru i Splitu, gdje je 1960. ostvario prvu veliku ulogu kao don Jere u Marinkovićevoj Gloriji, a kratko vrijeme bio je i član Zagrebačkoga kazališta mladih. Godine 1964. prešao je u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, gdje je, dobivši u međuvremenu status dramskoga prvaka, ostao do umirovljenja 1999. Nastupajući u stilski i žanrovski najraznovrsnijim predstavama, u riječkome je kazalištu odigrao više od 150 uloga, od kojih su mnoge imale antologijske značajke, a važan trag ostavio je i kao ravnatelj Hrvatske drame od 1976. do 1986. Svoj drugi glumački život Šegvić je započeo 1993., kada je osnovao HKD teatar, propulzivno neovisno kazalište usmjereno prema suvremenom repertoaru i reinterpretacijama klasičnih djela. Kazališnu sliku Rijeke i Hrvatske obogatio je i pokretanjem Međunarodnoga (isprva Hrvatskoga) festivala malih scena 1994.

Tijekom triju i pol desetljeća neprekidnoga djelovanja u riječkome HNK-u Ivana pl. Zajca Nenad Šegvić nastupio je u više od 150 uloga najširega stilskog i žanrov-skog dijapazona, predajući se jednakom strašću i umjetničkom snagom raznovrsnim redateljskim konceptima te gradeći uloge na sebi svojstven način, kombinacijom studioznoga i intuitivnog, ludističkoga i psihološki determiniranoga, racionalnoga i nagonskog. Na njegovim kreacijama izrasle su mnoge hvaljene, pa i antologijske, predstave riječkoga kazališta između 1964. i 1999., no to ga nije priječilo da osim u velikim, nosivim ulogama (poput Siniše u Zagorkinoj Gričkoj vještici, Waltera, Pube i Olivera Urbana u Krležinoj Galiciji, Gospodi Glembajevima i Ledi, Klaudija u Hamletu i Kralja Johna u istoimenoj Shakespeareovoj tragediji ili Alfreda Illa u Dürrenmattovu Posjetu stare dame) nastupa i u manjim, pa čak i epizodnim, kreacijama, uvijek iskazujući punu svijest o kolektivnoj prirodi kazališnoga čina.

Svoju potpunu predanost kazalištu Šegvić je iskazao i tijekom desetogodišnjega razdoblja u kojem je uspješno rukovodio Hrvatskom dramom riječkoga HNK-a, a pravi organizacijski i umjetnički poduhvat postigao je osnutkom HKD teatra, neo-visnoga i suvremenom kazališnom konceptu usmjerenoga kazališta, čije je značenje u riječkome kontekstu teatrolog Darko Gašparović usporedio s onim koje je za zagre-bačko glumište imao prevratnički čin osnutka Zagrebačkoga dramskog kazališta. Uz marljiv organizacijski rad Šegvić je u HKD teatru više puta zablistao i kao glu-mac, i to prije svega u nizu uloga iz suvremenoga repertoara, od Albeejeva Georgea, Ionescova Gospodina Smitha i Beckettova Estragona do Marinkovićeva don Zane, Brešanova Pulje te Billyja u Pet vrsta tišine Shelagh Stephenson. Poseban doprinos hrvatskomu glumištu Šegvić je ostvario osnutkom Hrvatskoga festivala malih scena, koji je od 2000. dobio međunarodni predznak, postavši u kratkome periodu ne samo jednim od najvažnijih i najprogresivnijih kazališnih festivala u srednjoj i jugoistočnoj Europi nego i mjestom ponovnoga zbližavanja kazališta tih područja.

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE