Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > Preminuo Nenad Šegvić

Preminuo Nenad Šegvić

U 85. godini preminuo je dramski glumac, nekadašnji ravnatelj Hrvatske drame HNK u Rijeci, voditelj HKD Teatra i pokretač MFMS - Nenad Šegvić.
Share on facebook
Share on twitter

Nenad Šegvić rođen je 1936. godine u Splitu. Studij glume završio je 1959. na Akademiji pozorišne umetnosti u Beogradu. Prvu veliku ulogu ostvario je u splitskom HNK-u 1961. – bio je to Don Jere u “Gloriji” Ranka Marinkovića. Nakon kraćeg angažmana u Zagrebačkom kazalištu mladih, 1964. došao je u riječki HNK, gdje je do umirovljenja 1999. ostvario više od stotinu uloga u djelima svjetskih (William Shakespeare, Carlo Goldoni, T. S. Eliot) i hrvatskih dramatičara (Marin Držić, Ivan Gundulić, Ivo Vojnović, Miroslav Krleža), a od 1976. do 1986. bio je i ravnatelj Hrvatske drame. Dobitnik je Nagrade »Vladimir Nazor« za životno djelo 2012. godine, a u obrazloženju je tad stajalo:

"Nenad Šegvić (Split, 1936) u rodnome je gradu završio osnovnu školu i gimnaziju. Glumu je diplomirao 1959. na Akademiji za pozorište, film, radio i televiziju u Beogradu. Po završetku studija bio je angažiran u kazalištima u Banjaluci, Mostaru i Splitu, gdje je 1960. ostvario prvu veliku ulogu kao don Jere u Marinkovićevoj Gloriji, a kratko vrijeme bio je i član Zagrebačkoga kazališta mladih. Godine 1964. prešao je u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, gdje je, dobivši u međuvremenu status dramskoga prvaka, ostao do umirovljenja 1999. Nastupajući u stilski i žanrovski najraznovrsnijim predstavama, u riječkome je kazalištu odigrao više od 150 uloga, od kojih su mnoge imale antologijske značajke, a važan trag ostavio je i kao ravnatelj Hrvatske drame od 1976. do 1986. Svoj drugi glumački život Šegvić je započeo 1993., kada je osnovao HKD teatar, propulzivno neovisno kazalište usmjereno prema suvremenom repertoaru i reinterpretacijama klasičnih djela. Kazališnu sliku Rijeke i Hrvatske obogatio je i pokretanjem Međunarodnoga (isprva Hrvatskoga) festivala malih scena 1994.

Tijekom triju i pol desetljeća neprekidnoga djelovanja u riječkome HNK-u Ivana pl. Zajca Nenad Šegvić nastupio je u više od 150 uloga najširega stilskog i žanrovskog dijapazona, predajući se jednakom strašću i umjetničkom snagom raznovrsnim redateljskim konceptima te gradeći uloge na sebi svojstven način, kombinacijom studioznoga i intuitivnog, ludističkoga i psihološki determiniranoga, racionalnoga i nagonskog. Na njegovim kreacijama izrasle su mnoge hvaljene, pa i antologijske, predstave riječkoga kazališta između 1964. i 1999., no to ga nije priječilo da osim u velikim, nosivim ulogama (poput Siniše u Zagorkinoj Gričkoj vještici, Waltera, Pube i Olivera Urbana u Krležinoj Galiciji, Gospodi Glembajevima i Ledi, Klaudija u Hamletu i Kralja Johna u istoimenoj Shakespeareovoj tragediji ili Alfreda Illa u Dürrenmattovu Posjetu stare dame) nastupa i u manjim, pa čak i epizodnim, kreaci-jama, uvijek iskazujući punu svijest o kolektivnoj prirodi kazališnoga čina.

Svoju potpunu predanost kazalištu Šegvić je iskazao i tijekom desetogodišnjega razdoblja u kojem je uspješno rukovodio Hrvatskom dramom riječkoga HNK-a, a pravi organizacijski i umjetnički poduhvat postigao je osnutkom HKD teatra, neo-visnoga i suvremenom kazališnom konceptu usmjerenoga kazališta, čije je značenje u riječkome kontekstu teatrolog Darko Gašparović usporedio s onim koje je za zagre-bačko glumište imao prevratnički čin osnutka Zagrebačkoga dramskog kazališta. Uz marljiv organizacijski rad Šegvić je u HKD teatru više puta zablistao i kao glumac, i to prije svega u nizu uloga iz suvremenoga repertoara, od Albeejeva Georgea, Ionescova Gospodina Smitha i Beckettova Estragona do Marinkovićeva don Zane, Brešanova Pulje te Billyja u Pet vrsta tišine Shelagh Stephenson. Poseban doprinos hrvatskomu glumištu Šegvić je ostvario osnutkom Hrvatskoga festivala malih scena, koji je od 2000. dobio međunarodni predznak, postavši u krat-kome periodu ne samo jednim od najvažnijih i najprogresivnijih kazališnih festivala u srednjoj i jugoistočnoj Europi nego i mjestom ponovnoga zbližavanja kazališta tih područja."

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI