Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > KR(iz)ADU

KR(iz)ADU

Nastaju li doista u krizi najbolje ideje provjerite na festivalu na kojem se predstavljaju studenti Akademije dramske umjetnosti.
Share on facebook
Share on twitter

Usprkos krizi, rezanju sredstava i ostalim divnim stvarima koje iz dana u dan uveseljavaju hrvatske državljane, ove godine održava se sedma po redu KRADU (Kazališna revija Akademije dramske umjetnosti), a koja je zbog financijskog stanja dobila je poseban naziv KR(iz)ADU.

Festival je sredinom devedesetih godina pokrenula grupa studenata Akademije s namjerom da prezentiraju svoj rad javnosti. KRADU se organizira svake dvije godine, odnosno izmjenjuje se s filmskom revijom F.R.K.A.

Ove godine, u samo pet dana (od 27. do 31.3.), imate priliku pogledati deset predstava - većinom premijernih izvedbi, a od toga čak šest inscenacija tekstova studenata dramaturgije, dva režijska i jedan glumački ispit. Uz to, ove godine KRADU surađuje s TEST!-om, tj. dan zatvaranja TEST!-a ujedno je i dan otvorenja KRADU, a zahvaljujući toj suradnji na Akademiji imate priliku pogledati performans, diplomski rad studenta iz Banjaluke.

Ulazak na sve predstave je besplatan, a u popodnevnim satima očekuje vas i popratni program – uključite se u trodnevnu radionicu forum teatra, pogledajte izložbu fotografija studenata snimanja ili dođite na večer ljubavne poezije.

Program:
1. Antoine Marie Joseph Artaud: LUDA
Izvodi: Dejan Andrić
Igra predstavlja pokušaj jednog čovjeka da izađe iz sebe! Taj pokušaj je egzistencijalna granična situacija – susret života i smrti! Sama igra treba da otkrije da je nemoguće izaći iz sebe! Ta nemogućnost označava ludilo – smrt! Kraj predstave je raspeće – smrt!

2. Kristina Gavran:  PFANOVA
Režija: Lovro Krsnik, Kristina Gavran
Scenografija i dizajn plakata: Marijana Gradečak, Katarina Matković
Video: Marijana Gradečak, Katarina Matković, Juraj Primorac, Tamara Duganđija
Glazba: Katarina Višatićki
Igraju: Anja Matković, Ornela Vištica, Vera Ana Goldstein, Jakov Bilić, Ivan Magud, Marko Hergešić

Pjesnikinja Dora Pfanova živjela je u vrijeme dva svjetska rata; vrijeme u kojem žene nemaju pravo glasa, političke prilike se neprestano mijenjaju, vlada siromaštvo i atmosfera straha. Dora se sakrila od grubog racionalnog svijeta, u svoj unutranji. Svijet snova i poezije. A kako je danas? Piše li više itko pjesme? Brzina življenja kao da nas udaljava od svega što zaista jesmo. Zašto ne zastanemo na trenutak i ne dopustimo Dori da nas kroz boje i poeziju uvede u svoj svijet. Autori ove predstave postavljaju si pitanje – Što da sam se ja rodila onda, a ona da se rodila tada, da smo se jednostavno zamijenile
Predstava je nastala zanimljivom suradnjom studenata s čak četiri fakulteta: Akademije dramske umjetnosti, Muzičke akademije, Arhitektonskog fakulteta i Studija dizajna.

3. Alan Ayckbourne: KAKO DRUGA POLOVICA VOLI
Mentor: Damir Munitić

Igraju: Filip Detelić (Dobroslav Skrbnik), Nataša Kopeč (Divna Skrbnik), Slaven Španović (Vjeko Šubić), Tara Rosandić (Tereza Šubić), Filip Lozić (Ljudevit Plazilet), Dinka Vuković (Milica Plazilet)

Tri bračna para se zbog jednog vragolastog trača nađu u vrtlogu bračnih nesporazuma i pomutnji, žestokih svađa, nadvikivanja i deračine pa čak i udaraca, za vrijeme onoga što je trebala biti vedra, društvena večer s prijateljima. Pomutnje počinju preljubničkom vezom za koju se na brzinu mora smisliti alibi koji naravno izazove cijeli niz događaja pa u cijeli priču biva uvučen još jedan par te na koncu i treći, vjerojatno najneviniji u cijeloj grupi. Dobronamjerni napori jednoga od njih da izgladi i ispravi stvari izazovu kaos, nove nesporazume, tučnjavu i modricu pod okom.

4. Kristina Gavran: ZVONIMIR
Režija: Filip Povrženić
Igraju: Erna Rudnički, Dado Ćosić, Marko Hergešić, Marija Šegvić, Nataša Kopeč, Karla Brbić
Kostimografija: Matea Pasarić
Produkcija: Anita Bastašić

Svaki pisac pred sobom ima naizgled jednostavan zadatak; pisati. No, kako taj proces pisanja uopće izgleda? Što se događa u piščevoj glavi dok razvija likove i situacije?Autorica drame u pisanje kreće od glavnog lika kojem daje ime - Zvonimir. Zvonimir je učitelj, nezadovoljan svojim životom, prilično inertan i zarobljen u lošim međuljudskim odnosima. Nakon nekoliko početnih scena, pisanje postaje igra u kojoj je sve dopušteno. Usporedno sa pričom o Zvonimiru razvija se i neobičan odnos autorice i njenog lika. Hoće li autorica dovršiti svoju dramu? I kakve veze sa svim tim ima djevojčica Sofie o kojoj je pisao Jostein Gaarder?

5. Marko Hrenović: APOKALIPSA
Autorski tim: Marko Hrenović, Nina Gojić, Ivan Turković – Krnjak, Vedran Hleb, Asim Ugljen, Iva Babić, Filip Lozić, Miro Manojlović

Propast čovječanstva gledana očima.

6. Nina Horvat: DOK NAS SMRT NE RASTAVI
Režija: Marina Petković Liker
Dramaturgija: Nina Horvat
Produkcija: Mia Vitolić
Igraju: Mia Biondić, Lada Bonacci, Iskra Jirsak, Dinka Vuković, Ivan Bošnjak, Filip Detelić, Davor Kovač, Sven Mađarević, Zoran Pribičević
Oblikovanje svjetla: Ivan Filipović
Dizajn plakata: Ivorin Vrkas

Četiri osobe nalaze se u Čistilištu na grupnoj terapiji. Umrle su nasilnom smrću. Psihijatar im pokušava pomoći da se oslobode negativnih osjećaja i pomire s načinom na koji su umrli da bi doista mogli počivati u miru. Njegovi pacijenti rijetko su spremni na suradnju i ne pokazuju nikakav napredak pa se Psihijatar odlučuje na očajnički potez – suočava ih s njihovim ubojicama. Gospodin i Gospođa, Muž i Žena, Mladenka i Mladoženja, On i Ona ponovo se susreću, ali stvari se ne odvijaju onako kako je Psihijatar zamislio...

7. Vedrana Klepica: J.A.T.O.
Režija: Helena Petković
Izvode: Maja Posavec, Goran Bogdan, Nika Mišković, Asim Ugljen, Ivica Gunjača, Iva Babić

Poljubi zemlju po kojoj hodaš... Ona ništa nije kriva... Pjevali su brkati pjevači u politički turbulentnim vremenima. Vremena su prošla. Pjesme zaboravljene. Pjevači počinili suicid. Neki uspješno. Neki ne. A mi nismo glazbena skupina. I mi nismo komunistička partija. Mi nismo vjerski pokret, niti aktivistička organizacija. Mi ne razumijemo vašu politiku i mi ne vjerujemo u vašega Boga.

8. Jean Paul Sartre: IZA ZATVORENIH VRATA
Redateljica: Helena Petković
Igraju: Mia Biondić, Karla Brbić, Petar Cvirn
Producentica: Mia Vitolić

1944. Jean Paul Sartre u svom djelu 'Iza zatvorenih vrata' konstatitra 'Pakao su drugi' – u ovoj predstavi pokušavamo otkriti koliko je ta Sartreova teza još uvijek aktualna. Danas živimo u vremenu snažnih individualiteta i čini se da su nam 'drugi' manje potrebni, međutim je li to zaista tako? Sartre tvrdi: 'Samosvijest treba "Drugog" kako bi pokazala i dokazala svoje vlastito postojanje. Ona ima "mazohističku želju" da bude ograničena tj. ograničena reflektivnom sviješću drugog subjekta.'
Jesu li 'Pakao' zaista drugi ili se 'Pakao' nalazi u nama samima, u našim neostvarenim ambicijama, potisnutim željama, nedovršenim međuljudskim odnosima? Što je ono što nas i dalje tjera u tu 'mazohističku igru' u kojoj pokušavamo uspostaviti odnos s drugima bez obzira na cijenu koju za to moramo platiti? Pokušali smo se baviti i pitanjem 'Pakla' unutar kazališta – nije li i kazališna pozornica mjesto pomalo mazohističke igre tijekom koje pokušavamo riješiti probleme koje nosimo u sebi te pronaći odgovore na pitanja koja postavljamo uvijek iznova?

9. Miran Kurspahić i Rona Žulj: ŽRTVE ZEMLJOPISA 2: Povratak žrtve
Igraju: Sven Jakir, Dean Krivačić, Miran Kurspahić
Video: Vanja Vascarac
Producentica: Petra Glad

Miran Kurspahić  i Rona Žulj projekt su nazvali 'Žrtve zemljopisa' kako bi se u ovom kazališnom projektu referirali na geografske, geopolitičke, političke, sociološke, sociopolitičke pa i sasvim osobne aspekte bivstvovanja u pred-europskoj im domovini. Ta građa, na prvi pogled usko unutar-kazališno orijentirana, postaje široko relevantna, a problemi i promišljanja vanjski primjenjiva, baveći se pitanjima mikropolitike i politike umjetnosti, privatnih mehanizama djelovanja i preslika tih mehanizama u nečijem umjetničkom djelovanju, stvaranja scenskog, privatnog i autorskog identiteta, prezentaciji identiteta pred drugime i pomoću drugoga, pitanjima pripadnosti i želje da se istupi, da se prezentira.

10. Dino Pešut: DISLOCIRANI
Režija: Vedran Hleb
Dramaturgija: Mila Pavičević
Glume: Ana Letunić (Eva), Jure Radnić (Adolf), Ostali: Iva Mihelić, Dino Pešut, Marijana Martelock
Prijevod: Marijana Martelock
Produkcija: Ana Letunić

Iza svakog velikog muškarca stoji velika žena. Ovo nije priča o njima. Adolf i Eva Dine Pešuta slični su bilo kojem paru koji je zapeo u određenoj godini života u onoj instituciji koju nazivamo brak, a koja se raspada u valovima suvremenog društva poput krhotina iluzija jedne sasvim obične djevojke koja samo želi biti sretna. S takvom običnom, bespomoćnom, ali i zarobljenom Evom Braun i njezinim, podjednako izgubljenim, dragim Adolfom omogućeno nam je da se i sami od sebe, barem na trenutak, dislociramo uz njihov prvi i posljednji bračni dan.

www.kradu.adu.hr

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI