Naslovnica > VIJESTI > CROSSOVER > Sterijino pozorje 2009.

Sterijino pozorje 2009.

54. Sterijino pozorje održat će se u Novom Sadu od 25.05. do 05.06., a nakon međunarodne, donosimo vam i program domaće selekcije.
Share on facebook
Share on twitter

Program međunarodnog dijela festivala Sterijino pozorje objavili smo nedavno, a u međuvremenu su selektori Igor Burić i Vladimir Kopicl odlučili i o domaćoj selekciji, onoj koja se sastoji od predstava napravljenim prema tekstovima domaćih autora, te predstava domaćih kazališta prema stanim autorima.

Predstave se biraju tako da ih ima sedam u svakoj kategoriji (nacionalna drama, nacionalno kazalište, međunarodna selekcija), a ovogodišnji izbor eklektičan je miks autora mlađe generacije koji žare i pale srpskim, ali i inozmenim scenama, te provjerenih klasika u novim redateljskim čitanjima.

Tako su se među domaćim autorima bok uz bok s tekstovima spisateljskih zvijezda novog doba Milene Marković (čiju predloženu dramu možete čitati na engleskom) i Uglješe Šajtinca našli kultni radovi Meše Selimovića, Branislava Nušića i Dušana Kovačevića, dok u selekciji nacionalnog kazališta možete pronaći sve od Shakespearea i Voltairea do suvremene njemačke dramatičarke Dee Loher.

Neki zajednički nazivnik (osim što su primijetili sklonost korištenju mikrofona!) selektori nisu uočili, a svoj izvještaj o selekciji, koji je ujedno i izvještaj o događanjima na domaćoj sceni općenito objasnili su dobro poznatom, pa malo razrađenom uzrečicom kako kazalište služi tome da postavlja pitanja, ili, da citiramo: 'Bilo da je pozorište dramsko ili postdramsko, prestoničko ili postseosko – ono uvek postavlja pitanja ili nas navodi da se povodom njega pitamo.
Da li je, recimo, dramski ili postdramski tekst ono što je pisac napisao, ono što glumac govori ili ono što sa scene čujemo?
Da li je umetnost u nekom komadu ono što reditelj u njemu vidi ili ono što se ne može prevideti?
Šta je predstavljanje, šta pak predstavljeno, kome?
Koliko sve to vredi u pozorištu ili uopšte, koliko od slučaja do slučaja?
I kako zapravo vredi neki konkretan scenski slučaj, recimo neka predstava u konkurenciji za Pozorje: čime i zašto?’

No, za neke su predstave očito zaključili kako nečime i zbog nečega vrijede, pa su ih uvrstili u konkurenciju, zbog koje će krajem svibnja u Novim Sadom prodefilirati više –manje sva veća i ponešto manjih srpskih kazališta (plus nekoliko inozemnih, uključujući i HNK Ivana pl.Zajca čiji Turbo folk se našao u međunarodnoj konkurenciji), a isto vrijedi i za redateljska imena: od predstavnika mlađe generacije poput Kokana Mladenovića (koji potpisuje mjuzikl adaptaciju 'Maratonaca') i Ane Tomović do provjerenih veličina kao što su Janežič, Savin i Mijač.

Više informacija o pojedinim predstavama, ustrojstvu Pozorja te nagradama možete pronaći na službenim stranicama, a popis predstava izabranih u domaću selekciju nalazi se u nastavku.

Selekcija nacionalnog kazališta

RAZBOJNICI, tekst Friedrich Schiller, pisac stand-up teksta i režija Nikola Zavišić, Narodno pozorište/Narodno kazalište/Népszínház, Subotica

NEVINOST, tekst Dea Loher, režija Dejan Mijač, Pozorište Atelje 212, Beograd

TERAPIJA, tekst Christopher Durang/Olivera Đorđević, režija Olivera Đorđević, Pozorište/Kazalište/ "Deže Kostolanji"/Kosztolányi Dezső Színház, Subotica

O NASILJU, po Shakespeareovom Titu Androniku, adaptacija i režija Anđelka Nikolić, Narodno pozorište, Kikinda i Hop.la!, Beograd

MRTVE DUŠE, tekst N. V. Gogolj, režija Ljuboslav Majera, Narodno pozorište "Toša Jovanović", Zrenjanin

KANDID ILI OPTIMIZAM, tekst Voltaire, režija Aleksandar Popovski, Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd

ROZENKRANC I GILDENSTERN SU MRTVI, tekst Tom Stoppard, režija Jovan Grujić, Bitef teatar, Beograd, Kulturni centar Inđija i Pozorište mladih, Novi Sad

Selekcija nacionalne drame:

DERVIŠ I SMRT, prema romanu Meše Selimovića, režija i adaptacija Egon Savin po dramatizaciji Borislava Mihajlovića - Mihiza, Narodno pozorište, Beograd

BROD ZA LUTKE, tekst Milena Marković, režija Ana Tomović, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad

ŠUMA BLISTA, tekst Milena Marković, adaptacija i režija Tomi Janežič, Pozorište Atelje 212, Beograd

JE LI BILO KNEŽEVE VEČERE, tekst i režija Vida Ognjenović, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad

MARATONCI TRČE POČASNI KRUG, tekst Dušan Kovačević, muzika Irena Popović, Zoran Hristić, Marko Grubić, režija Kokan Mladenović, Pozorište na Terazijama, Beograd

NARODNI POSLANIK, tekst Branislav Nušić, režija Nikola Pejaković, Narodno pozorište Republike Srpske, Banja Luka, BiH/RS

LEPET MOJIH PLUĆNIH KRILA, tekst Uglješa Šajtinac, režija Marko Manojlović, Narodno pozorište, Sombor

* naslovna: Maratonci trče poslednji krug, Pozorište na Terazijama, r: Kokan Mladenović

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI