ZAŠTIĆENI SADRŽAJ
Zanima vas cijeli tekst?
Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.
Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.
13 Responses
Po starom dobrom, kazališnom običaju, opet se generalizira…Član sam kazališnog vijeća u Gavelli (postavljen od grada) i u Kazalištu Virovitica (izabran od umjetničkog ansambla)…Ni po jednoj točki optužnice ne osjećam se kriv (a to tvrdim i za kompletno kazališno vijeće u oba kazališta)…provjerite! Dražen Ferenčina
mislim da bi se predsjednik Josipović morao očitovati o problemu u Splitu, kao kulturni djelatnik (umjetnik) i kao tvorac zakona o kazališnim vijećima.
i dragi Fec, osvrt ili nečije mišeljenje o lošoj situaciji u HNK Split koja je uzrokovana odnosima ravnatelj-kazališno viječe-grad nije generaliziranje, možda bi koja tvoja konstruktivna kritika iz iskustva člana vijeća bila korisnija nego generaliziranje uspješnosti dotičnih kuća i vijeća.
Pratio sam jučerašnji tijek sjednice Gradskog vijeća Splita i najblaže rečeno bio zatečen razinom rasprave o HNK Split.Na tragu tog razmišljanja očekivao sam reagiranje ljudi od struke zbog omalovažavajućeg tona i eklatantnog kršenja elementarne procedure.Naime, kad je, sada već bivše vijeće izašlo s opozivom gosp.Štrljića,ono je / vijeće / još uvijek zakonski moglo donositi odluke, jer je od Gradskog vijeća tek dan kasnije smijenjeno.Međutim o ovome na sjednici nije bilo ni riječi, kao u ostalom ni riječi o meritumu stvari.To je u cijeloj priči skandalozno.Ton kojim je gosp.Podrug branio neobranjivo,- potpuno je van pameti, pa je tim tužnije što se komentar na izvorni gornji tekst/ autor kojega očito dobro poznaje zakon i podatke ne iznosi tek tako!/ svodi na onu staru ” nisam ja!”. U kontekstu cijele priče,- potpuno nepotrebno.
gospon fec, a kaj je vama normalno da sjedite u dva nadzorna odbora?
Gospon Fec, jel moguće da vi kao član vijeća u Virovitici sami sebi potpisujete suglasnost da režirate svudje van matične kuće kojoj ste na paušalu? U Splitu se ne radi o nikakvom vijeću već u brutalnom i sramotnom napadu na osobu koja je svojim radom HNK-Split dala daleko više od mnogih koji je smjenjuju, Nenni Delmestre. A prije nego li s prijezirom otfrknete prema dotičnoj umjetnici, bolje pogledajte vlastiti uradak Greticu pa mi recite spada li to uopće u repertoar nacionalne kuće.
@ Fec – čuj, stvarno mi je žao ako misliš da je ovo generaliziranje, a još više ako misliš da je optužnica… ali i to se da riješiti – samo nam pošalji na uvid sve odluke vijeća u kojima sjediš a kojima se obrazlažu dozvole angažmana umjetnika van kuće… to bi svakako pomoglo bistrenju situacije
@ Talija – s vama se nikako ne mogu složiti. ovdje se radi samo i isključivo o Zakonu i njegovom provođenju. Iznad zakona ne bi smio biti nitko, bez obzira na zasluge i vjerujem da se i Nenni slaže s tim.
A vaš napad na kolegu Ferenčinu držim potpuno neprimjerenim, tim više što je odluku o stavljanju Gretice na repertoar moralo odobriti Vijeće čiju predsjednicu tako zdušno branite.
Moram se malo obraniti…u svom komentaru ništa nisam mislio loše o radu kazališnog vijeća u HNK Split, niti sam se ičim namjeravao osvrnuti na “recentni skandal” u istom kazalištu. Zasmetalo me je samo što odmah ispada da niti jedno kazališno vijeće ništa ne radi, a članovi vijeća u njima valjda sjede samo zbog naknade (btw u Virovitici ne dobijam niti kunu, a u Gavelli oko 3oo kn brutto, po sjednici). Nora, tebi svaka čast, ali ne da mi se raspravljati s osobama koja se ne potpisuju imenom i prezimenom.
Evo, ja se potpisujem s imenom i prezimenom. Dakle, niti jedno zagrebačko kazalište (osim HNK koji je 51% u vlasništvu države) na svom webu nema imena članova Kazališnih vijeća. Mislim da bi javnost trebala znati tko su ti ljudi koji verificiraju financijske i programske izvještaje pojedinih kazališta. U današnje vrijeme interneta uistinu bi puno toga moglo biti transparentnije i do informacija bi se trebalo lakše dolaziti. Osobito za kazališta koji su u vlasništvu gradova i koja u velikom postotku financiraju porezni obveznici.
Drago mi je, Fec, da si se javio, a već dva dana čekam da, budući da Kazališno vijeće u Virovitici dobro radi, objaviš (prema članku 30. ZOK-a) dopusnicu da režiraš izvan kazališta i uvjete toga rada. Ne vidim razloga zašto bi takvo što trebalo biti tajni podatak? Naime, osobno ne znam nikoga u našemu glumištu koji je od svoga Kazališnoga vijeća (ni zaposleni glumci, ni zaposleni redatelji, ni ravnatelji/umjetnički voditelji dobio napismeno ono što ZOK previđa. Zato mislim da bi bilo dobro da objaviš svoju dopusnicu i time svima nama koji pratimo događanja u glumištu pokažeš da su Kazališna vijeća uistinu ispunila svrhu koja je za njih bila predviđena i da je kazalište u kojem si umjetnički voditelj u tvom slučaju postupilo prema ZOK-u. Vitomira Lončar
Dopusnicu sam dobio u usmenom obliku. Ako sam se zbog toga ogrješio o zakon, predlažem da me se po hitnom postupku smijeni iz oba kazališna vijeća.
Mogu li samo zamoliti komentatore da se ovo ne pretvori u raspravu o Fecu. Drugo, Greticu sam i ja gledao i nikako ne podržavam pljuvanje tog rada, a još manje Feca osobno. Tema ionako nije programska politika nacionalnih teatara već rad kazališnih vijeća.
U cijeloj su priči Gretica ili bilo koja druga predstava, Fec ili bilo koji drugi član kazališnog vijeća, redatelj, glumac, umjetnički voditelj – potpuno nebitni. O tome nitko ne govori. Govori se prvenstveno o kršenju zakona, konkretno, Zakona o kazalištima.
U slučaju Feca situacija je dodatno zakomplicirana jer se, pretpostavljam nemarom i neznanjem, dogodila situacija koja je u potpunosti neshvatljiva. Naime, umjetnički voditelj/ravnatelj (a prema informaciji s web stranice kazališta Virovitica to je Dražen Ferenčina) naprosto ne može biti članom Kazališoga vijeća. Naime, Ravnatelj, umjetnički/ravnatelj donosi plan i programi izvještava o izvršenome, a kazališno vijeće to prihvaća ili odbija. Ne može onaj koji kreira program ujedno i biti članom tijela koji taj isti rad – kontrolira (prema onoj poslovici Kadija te tuži, kadija te sudi). To je vrlo jednostavan primjer sukoba interesa. Tek nakon toga dolazimo do onoga o čemu smo već raspravljali, a to je da umjetnički voditelj može raditi izvan kuće u kojoj je na toj funkciji ali uz dopuštenje Kazališnog vijeća. U ovom slučaju je to opet Fec koji Fecu daje dozvolu. Pa ju je dao usmeno, što je protuzakonito jer dopusnica (Članak 30) mora sadržavati uvjete pod kojim se dopušta rad izvan kuće. Najzanimljiviji dio jest taj da je Članak 30. smješten u dio koji se zove “Sprječavanje sukoba interesa”. Na žalost, upravo je sukob interesa najveći problem hrvatskoga glumišta.
Što se tiče ovoga što Fec kaže da ako je kršio Zakon da ga se po hitnom postupku smijeni, u to ne bih ulazila. Rekla bih samo da u razvijenim demokracijama onaj koji krši Zakon u javnom sektoru (osobito u točkama koje se tiču sukoba interesa) i to se pokaže točnim – sam odlazi s funkcije u kojoj je u sukobu interesa, nitko ga ne smjenjuje.
Jedno je sigurno, ZOK je stupio na snagu 1.1.2007. ali je praksa pokazala da ga je vrlo malo ljudi pročitalo, a još manje je onih koji ga se drže. Tim manje čudi situacija koja je nastala u Splitu. Vitomira Lončar
Ovo je doista odlična prilika da se unutar mnogih kazališta poslože stvari. Čini se kako su opet dramski glumci i teatri svjesniji, glazba spava. Kao da ih se to sve ne tiče. Navodno postoji niz nepravilnosti u radu splitskog HNK. Navodno je radničko vijeće slalo upozorenja na Grad i Ministarstvo, no rezultata nema. Zašto sindikat i radničko vijeće HNK u Splitu šute a zabranom peticije unutar kazališta povrijeđene su građanske slobode na izražavanje mišljenja?