Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > Opet skandal na Marulićevim danima: Bilježnica Robija K. ne može u Split

Opet skandal na Marulićevim danima: Bilježnica Robija K. ne može u Split

Iznimno hvaljena predstava nastala po kultnoj seriji satiričnih kolumni Viktora Ivančića, a čiji je glavni lik već 35 godina jedan splitski 'trećaš', nije dovoljno dobra za festival hrvatske drame koji se održava u Splitu.
Share on facebook
Share on twitter

Danas objavljeni program jubilarnog, 30. izdanja festivala hrvatske drame, Marulićevi dani, nemalo je iznenadio ne samo domaće kazalištarce nego i sve one koji pomnije prate domaću kazališnu proizvodnju, a naročito splitsku javnost. Naime, u program te "međunarodne natjecateljske smotre uprizorenih hrvatskih dramskih tekstova" nije uvrštena iznimno hvaljena predstava zagrebačkog Kerempuha, Bilježnica Robija K. nastala prema istoimenoj kultnoj seriji kolumni Viktora Ivančića.

Ivančić, Bilježnicu, već 35 godina ispisuje iz vizure upravo - Splita, odnosno jednog splitskog trećaša, "čije oštroumne opaske o hrvatskoj dnevno-političkoj zbilji, ugrađene u dnevničke bilješke o svakodnevnici devetogodišnjaka iz ne osobito uglađene splitske obitelji srednje klase, već tri i pol desetljeća predstavljaju jedan od vrhunaca domaćeg novinskog pisma."

Predstava je - što u Hrvatskoj nije čest slučaj - uz ovacije publike listom dobila i sjajne kritike, dapače, složne ocjene kako je mlada redateljica Marina Pejnović u suradnji s dramaturginjom Dinom Vukelić  uspjela izbjeći brojne zamke prenošenja Robija K. iz jednog u drugi medij.

Jutarnji-kritika

Posebne pohvale zaslužio je i protagonist naslovne uloge, mladi splitski (!) glumac sa zagrebačkom adresom, Josip Brakus, za kojeg Večernjakov Denis Derk tvrdi da je "glumačka tempirana bomba".

Večernji-kritika

No, svim tim laudama usprkos, za Bilježnicu Robija K. u programu festivala nacionalne drame nije bilo mjesta, ali zato jest za autorsku reinterpretaciju Čehovljeve Tri sestre  i za čak tri predstave zagrebačke Gavelle, od čega dvije po klasicima - Kiklopu i Gospodi Glembajevima.

U obrazloženju ovogodišnjeg izbora što ga je medijima uputio organizator festivala, HNK Split, stoji da je izbornica festivala i urednica na Hrvatskom radiju, Gordana Ostović odabrala predstave "koje su se istaknule aktualnošću teme, redateljskim i dramaturškim pristupom te vrsnim glumačkim interpretacijama".

Kako su to Krležini Glembajevi, Vojnovićev Suton ili Marinkovićev Kiklop aktualniji od Robija K. zagonetka je na koju od same Ostović do zaključenja ovog teksta nismo uspjeli dobiti odgovor. Dapače, možda nam je promaklo - ali u njezinoj emisiji na Hrvatskom radiju, Lica i sjene, nismo uspjeli pronaći ni riječi o Bilježnici Robija K.

Novosti-kritika

Teško se, stoga, oteti dojmu da 'preskakanju' Bilježnice Robija K. nije presudila umjetnička kvaliteta već - politika.

U pravilniku Marulićevih dana stoji: "Na Festivalu će biti izvedene samo prijavljene predstave koje su odabirom izbornika određene za izvedbu na Festivalu, uz prethodnu suglasnost Intendanta - ravnatelja Festivala i Festivalskog vijeća."

Dakle, sve da je Ostović i odabrala Bilježnicu, a za što nemamo potvrde, njezin je odabir morao potvrditi intendant HNK Split. A on je  dugogodišnji član HDZ-a i bivši pomoćnik ministra kulture, Srećko Šestan, čiji se izbor za prvog čovjeka splitskog teatra pretvorio u prvoklasni skandal, o kojem smo detaljno pisali ovdje. Prigoda je ovo i da se podsjetimo kako je u svom bizarnom programu za radno mjesto intendanta najavio kako će 'popraviti Marulićeve dane tako da - 'popravi atmosferu'.

A 'sat i pol crnohumornog lupanja po državotvornim svetinjama iz vizure Robija K.', teško da je 'popravljanje' atmosfere u gradu u kojemu su glasi protiv vladajućeg HDZ-a u koaliciji sa strankom Željka Keruma svakog dana sve glasniji.

Nije zgorega spomenuti i kako je Šestan za svog kratkog mandata na čelu splitskog HNK već uspio izvojevati jednu veliku pobjedu: od svih 5 hrvatskih narodnih kazališta samo je onom s njim na čelu 'ničim izazvano' Ministarstvo kulture povećalo financiranje za 100.000,00 kn, iako je  - recimo - riječki HNK jedna od središnjih institucija u realizaciji projekta Europske prijestolnice kulture.

Ukratko, Robi K. zasad ne može 'doma', u Split, ali vi možete k njemu - u Kerempuh.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

One Response

  1. Još nisam odlučila hoću li plakat ili se smijat. Možda je najbolje stavit dva prsta u struju, jer je ionako sve išlo kvragu.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI