Naslovnica > VIJESTI > POLITIKA > Program Srećka Šestana za HNK Split

Program Srećka Šestana za HNK Split

Na niti 24 nelektorirane stranice, bivši pomoćnik ministra kuture otkriva televiziju, internet i atmosferu, ali i to da ne zna tko je Petar Iljič Čajkovski. [DOKUMENT]
Share on facebook
Share on twitter

Hrvatsko narodno kazalište u Splitu već je godinama neuralgična točka domaćeg kazališnog života, a titulu najzaduženijeg tek mu je relativno nedavno 'otelo' HNK u Rijeci.

Svega je u Splitu bilo: od prve zabrane Frljića, preko Mucala, do 'faraona' Bilića, kolateralne žrtve Senke Bulić i statusa Splitskog ljeta...

No, stvari su ubrzano krenule nizbrdo kad je listopadu 2017. raspisan natječaj za intendanta. Na njega se javio samo Ivan Leo Lemo, koji bi možda i prošao da je pristao ravnateljima Opere i Baleta imenovati suradnike koje je htjela politika. Lemi to nije padalo na pamet, pa mu je kandidatura odbijena uz niz proceduralnih salta mortale i službeno objašnjenje da mu financijski plan nije dovoljno ambiciozan.

Potom su splitski gradski oci, na čelu s Androm Krstulovićem Oparom, bivšim savjetnikom Predsjednice RH, mjesecima snubili sve i svakoga za mjesto intendanta, ali baš nitko nije htio tu fotelju.

I kad se već činilo da bi intendantom doista mogao postati i više nego ambiciozni član ansambla Vicko Bilandžić, na natječaj je u 'pet do 12' stigla prijava Srećka Šestana.

Bivši pomoćnik ministra kulture, član HDZ-a i aktualni ravnatelj Zorin doma u Karlovcu, nije niti podigao natječajnu dokumentaciju, ali je svejedno u odabran za spasitelja splitskog teatra i to obrazloženjem koje ni riječju nije spominjalo njegov program. Dapače.

Kazališnom vijeću nije smetala činjenica da je posljednju intendanturu zaključio minusom od preko 2.1 milijuna kuna. Ne. Prihvatili su Šestanovo obrazloženje da 'to nikad nije dokazano', iako smo službene dokumente Grada Rijeke koji to dokazuju objavili ovdje.

Nije Kazališnom vijeću HNK Split zasmetalo ni što je Šestanov program super-kratak i općenit, a mjestimično i nesuvisao:

Ili:

Šestan možda ima smisla za nedokučive bravure birokratskog jezika, ali ne barata imenima suradnika niti objašnjava programske ciljeve koje se pojedinim naslovima želi postići. Pa su, primjerice dramski premijerni naslovi inozemnih autora (odabrani po tko zna kojem kriteriju) predstavljeni po tek jednom jedinom rečenicom, ali ne uvijek i točnom. Recimo, Jerusalem nije inspiriran Shakespeareovim Snom ljetne noći, kako to navodi Šestan. Ni blizu. No, zanimljivije bi bilo čuti čemu taj komad o engleskom mentalitetu na repertoaru HNK u Splitu?

Šestan nadalje u programu u istu ladicu vrhunskih baletnih koreografa trpa i Baraka Marshalla i Angelina Preljocaja i Igora Kirova i Mašu Kolar, obećavajući njihove autorske projekte. Što je - barem za prvu dvojicu s popisa - jednako najavi da će Rolling Stonesi nastupiti na Splitskom festivalu.

Ali ni to - kako kaže reklama - nije sve. Šestanu je uz niz gramtičkih, sintaksnih i inih grešaka pošlo za rukom demonstrirati još nešto. Potpunu kazališnu nepismenost i strateški copy-paste. Naime, u baletnom mu programu stoji i ovo:

 

Dakle Petar Iljič Čajkovski za bivšeg pomoćnika kulture RH i budućeg intendanta HNK u Splitu zapravo je - Pyotr Ilyich Tchaikovsky? A balet mu se zove Baschiarisky Fontain, a ne Bahčisarajska fontana u kojoj je svojevremeno briljirao i Oskar Harmoš?

Uistinu, impresivno.

Navodi Šestan i ambiciozne planove programske suradnje s Gradom Splitom, koji je - ako vam je promaklo - vlasnik kazališta. S kojim će kazalište eto u Šestanovu mandatu surađivati tako što će političarima osigurati počasna mjesta u teatru.

Marulićevi dani popravit će se tako da se popravi atmosfera, a Splitsko ljeto tako da se ne smeta turizmu. Teatar će se otvoriti estradizaciji jer su autori popularne glazbe idealni autori novog splitskog mjuzikla odnosno operete.

Konačno, holističkim martketingom (da, dobro ste pročitali), riješit će se svi preostali problemi.  A kako holistički marketing izgleda u praksi najbolje možete provjeriti na mrežnim stranicama Zorin doma kojem je Šestan trenutno na čelu. Ili broju sponzora što ih taj teatar ima. Ili pak činjenici da je u apsolutnim iznosima drugo javno kazalište u zemlji po udjelu reprezentacije u proračunu, a treće po apsolutnom iznosu utrošenom u tu svrhu.

Ukratko, Šestanov program skup je općih mjesta s nekolicinom nabacanih imena bez ikakve argumentacije i/ili koncepta, i da se vratimo na početak i priču s Lemom - bez ikakvih naznaka metodologije smanjenja postojećih dugovanja.

Ako je Lemo bio premalo ambiciozan, Bilandžić preambiciozan, Šestan samo - nije.

On se još uvijek bavi činjenicom da su izmišljeni film, TV i internet:

Sestan-program-rada-HNK-Split

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI