Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > Kazališna situacija u Splitu upravo je postala duplo kompliciranija

Kazališna situacija u Splitu upravo je postala duplo kompliciranija

HNK Split ostao je bez dvoje vodećih glumaca, a najizdašnije financirano privatno kazalište dobilo je posve novu upravu. Jer se prethodna, po svoj prilici, vraća u javni sektor.
Share on facebook
Share on twitter

Na adrese brojnih medijskih redakcija, pa tako i naše, stiglo je danas priopćenje kazališta PlayDrama o promjenama u osnivačkoj strukturi i umjetničkom vodstvu.  Elvis Bošnjak prvo glumac, a potom i plodan dramatičar koji je iz HNK otišao u 'privatne' vode, te multimedijalna umjetnica Lina Vengoechea odlučili su napustiti umjetničku organizaciju koju su osnovali s Ninom Mitović.

Zašto je to važno? Osim što je PlayDrama već godinama rekorder u povlačenju javnih sredstava Grada Splita za javne potrebe u kazališnoj djelatnosti, te ove godine za NHG nominirano kazalište, dosta je neuobičajeno da bilo koja ovdašnja umjetnička organizacija promijeni osnivače osim ako se isti ne vraćaju u javni sektor. Navikli smo na gašenja (kao u slučaju Teatra u gostima), na status quo (kao u slučaju Male scene čiji su osnivali preselili u Kinu), na kozmetičke promjene (vidi Očevidnik kazališta), ali ne na niti ijedan slučaj u kojem bi osnivači doista krenuli - dalje.

U telefonskom razgovoru Elvis Bošnjak nam tvrdi da se upravo o tome radi i da je nakon niza godina borbe s igranjem na pet različitih lokacija u Splitu shvatio da on možda nije najbolji izbor za prvog čovjeka nezavisnog teatra.

"Ja sam koji jesam", kaže Bošnjak i samokritično navodi kako od osnivanja PlayDrame nije uspio riješiti njezine (prvenstveno) tehničke probleme i nacionalnu vidljivost, a nada se da će upravo to učiniti ljudi kojima je prepustio jedan od najvećih, ako ne i najveći pothvat, u svom životu.

To su teatrolog, dramaturg, doktor znanosti i kazališni kritčar Matko Botić, (koji nam je svojevremeno rekao da 'može biti samo gore') i Petra Kovačić jedna od aktualnih voditeljica dramskog studija PlayDrame.

Sve ovo. naravno, ne znači da se Bošnjak povlači iz teatra, dapače. Kako naši izvori tvrde, a Bošnjak s ogradom potvrđuje, čeka ga radno mjesto u ansamblu HNK u Splitu iz kojeg je upravo otišao mladi i iznimno hvaljeni Mirko Petrić, kojemu se pak slijedom uspjeha predstave Tesla Anonimus smiješi angažman u zagrebačkoj Gavelli.

Bošnjak koji je već bio na dužnosti ravnatelja splitske Drame, međutim, decidirano odbija mogućnost da bude imenovan makar i za vršitelja dužnosti intendanta. To ga, kaže, ne zanima. Napisao je novi tekst, ženski, otočki, naslovljen 'Usidrene', misli i dalje igrati, ali i baviti se pedagoškim radom u PlayDrami.

S druge strane, kuću u koju po svoj prilici dolazi - ansambl HNK u Splitu - barem u punom obimu radnih obaveza napustila je prvakinja Bruna Bebić, a ako je vjerovati kuloarima ponude da zablistaju kao intendantiski kandidati gradonačelnika Opare odbili su i Dražen Siriščević i Ozren Prohić.

Nakon što je posve izvjesno kako će biti poništen aktualni natječaj na kojem je što se Kazališnog vijeća tiče jedini i prihvatljivi kandidat bio Ivan Leo Lemo, splitska kazališna utkamica dobija posve novi kontekst.

Presložene su karte na nezavisnoj sceni, ali i odnos snaga u samom teatru. Lemu, posve je izvjesno, izabrati neće, no koga hoće neizvjesno je.

Činjenica da su se potresi na institucionalnoj i izvaninstitucionalnoj sceni u Splitu dogodili istovremeno, slučajna je samo ako u slučajnosti vjerujete.

Nastavak - slijedi.

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI