Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > Unutarstranački obračuni u HDZ srušili i drugi natječaj za ravantelja Kazališta Marina Držića

Unutarstranački obračuni u HDZ srušili i drugi natječaj za ravantelja Kazališta Marina Držića

Lidija Crnčević, kandidatkinja koju je Gradskom vijeću predložilo ono Kazališno, povukla je danas svoju kandidaturu, nakon što je glasanje o njoj u zadnji čas uklonjeno s dnevnog reda.
Share on facebook
Share on twitter

Lidija Crnčević, kandidatkinja koju je na ponovljenom, drugom natječaju Kazališno vijeća KMD odabralo za ravnateljicu, povukla je danas svoju kandidaturu za tu funkciju, čime je službeno propao i drugi pokušaj da se odabere nova čelna osoba te kuće.

Crnčević se na ovaj korak odlučila nakon što je u ponedjeljak, samo desetak minuta prije početka sjednice Gradskog vijeća obaviještena da se točka o njezinom imenovanju povlači s dnevnog reda. Da bi se tako nešto moglo dogoditi dala je naslutiti već i činjenica da prošlog petaka kad je na službenim stranicama grada objavljen poziv na istu, nisu bili objavljeni materijali (program i životopis) za raspravu o njezinu imenovanju, a sve to nakon što je Grad Dubrovnik istu točku 'preskočio' uvrstiti i na prethodnu sjednicu Gradskog vijeća koja je održana 10. svibnja. Podsjetimo, Kazališno vijeće natječaj je okončalo 9. travnja!

I različiti izvori koje smo konzultirali, ali i sama Crnčević u pismu kojim objavljuje povlačenje svoje kandidature (a koje u nastavku prenosimo u cijelosti), navode kako je rušenej natječaja posljedica unutarstranačkih obračuna u vladajućem HDZ. No, dok jedni tvrde kako se 'navijalo' za kandidaturu Mije Begović, drugi problem nalaze u nedovoljnom kazališnom iskustvu novinarke Lidije Crnčević.

A sve je počelo još 29.12.2017. raspisivanjem redovitog natječaja na koji se - na opće iznenađenje - nije javio aktualni   ravnatelj Ante Vlahinić, već samo glumica Nerma Kreso Kavain. Natječaj je stoga poništen, a potom raspian novi na koji su prostigle četiri prijave, uz onu Kreso i Crničević, te spomenute Mije Begović i ona mladog redatelja Paola Tišljarića.

Kazališno vijeće ekspresno je podržalo Lidiju Crnčević, no Gradsko vijeće o toj odluci do dana današnjeg nije raspravljalo. Prilično nespretno (i netočno), to je u dijelu javnosti protumačeno kao prekoračenje roka za okončanje natječaja (što uostalom spominje i sama Crnčević u svom pismu), premda je natječaj zapravo okonlan u trenutku donošenja odluke Kazališnog vijeća. Rok koji bi eventualno odgađanjem rasprave Gradsko vijeće dovelo u pitanje jest onaj iz Zakona o općem upravnom postupku.

No, bilo kako bilo - KMD je još jedno od kazališta u nizu koja su ove sezone položena kao žrtva na oltar politike. U njihovom slučaju problem je tim veći što se radi o kazalištu koje bi tijekom godine trebalo razvijati i odgajati puliku za najveći i najskuplji festival izvedbenih umjetnosti u nas, Dubrovačke ljetne igre, te mu biti partnerom, pa čak i servisom u pojedinim segmentima.

Umjesto toga, KMD - očito je - samo je još jedan u nizu poligona za unutarstranačke politčke obračune i uhljebljivanja.

Pa dokle tako?

***

Povlačim svoju kandidaturu za ravnateljicu Kazališta Marina Držića, ujedno zahvaljujem članovima Kazališnog vijeća koji su meni i predloženom programu za sljedeće 4 godine dali jednoglasnu podršku. Za mene je priča o natječaju za ravnateljicu Kazališta Marina Držića završila na početku 12. sjednice Gradskog vijeća, kada je posve iznenadno s dnevnog reda povučena točka o mom imenovanju. O tome sam obaviještena desetak minuta prije početka sjednice.

Dozvoliti da se, na kraju legalne procedure i podrške koju sam dobila od Kazališnog vijeća i čelnih ljudi Grada, netko s nekim dogovara i pregovara, pegla nekakve disonantne tonove te trguje i lopta se s mojim imenom unutar stranačkih i svih ostalih krugova i stega, za mene je neprihvatljivo, jer bi to bio ljudski, moralni, a i profesionalni poraz čitavog mog dosadašnjeg rada.

Ja sebe želim bez srama gledati u zrcalu, stoga u onom trenutku kada je izmijenjen dnevni red i s njega povučena točka o imenovanju ravnatelja/ice Kazališta Marina Držića za mene više nije bilo izbora.

Odluka da izlazim iz te kazališne priče nije bila laka, ali je bila puno lakša od one koju sam nakon vrlo intenzivnog razdoblja dvojbi i preispitivanja, donijela prije dva mjeseca, kada sam se odlučila kandidirati i prijaviti na drugi natječaj za ravnateljicu dubrovačkog teatra. O unutarnjim borbama i lomovima, bezbroju postavljenih pitanja, s tek intiuitivnim, ne i racionalnim odgovorima, nema potrebe puno pisati, javnost nema potrebe s time zamarati, moglo bi to biti čak i pomalo iritantno, jer to u procesu donošenja neke važne životne odluke spada isključivo u domenu nečijeg osobnog izbora. Bilo je teško odlučiti se o napuštanju novinarskog posla kojega volim, a još više ljudi u redakciji.

Znaš li ti gdje ideš? Što ti to treba? - bilo je pitanje koje sam najčešće čula tih dana.

Znala sam gdje idem. Jako dobro. Teatar pratim već desetljećima, još od srednje škole isprepliću nam se putevi. Teatar volim, dubrovačke glumce poznajem, nisam ni u jednom klanu niti lobiju, kao novinar koji je godinama pratio kulturu upoznala sam brojne redatelje, afinitet prema pisanju i književnosti me je i odveo na zagrebački Filozofski fakultet, na dosadašnjim radnim mjestima stekla sam neke organizacijske i komunikacijske vještine.

Znala sam što znam i koliko mogu. Tu spoznaju donesu godine. Znala sam i što ne znam. Oduvijek sam smatrala da samo budale misle kako sve znaju i sve mogu same. Mudar čovjek odabire suradnike, bira team ljudi s kojima može ideje zajednički provesti u djelo.

Najveći poticaj, onu točku na i, vjetar u jedra, jezičac na vagi da se kandidiram i pokušam ojačati vitalnost kazalištu i zaigranost ansamblu, dao mi je dramaturg Hrvoje Ivanković koji mi je pomogao u osmišljavanju repertoara. Neosporni kazališni znalac i autoritet, izvrstan poznavatelj dubrovačkog mentaliteta, ali i repertoarnih potreba gradskog kazališta kakvo je Kazalište Marina Držića dao mi je svesrdnu podršku. Hrvoje, hvala ti! Bilo je još ljudi koji su osnaživali moju snagu, volju i želju da se bezrezervno posvetim radu za kazalište. Čovjek sam koji vjeruje u timski rad, jake pojedince koji ne gubeništa od svoga dijeleći svoju energiju i znanje s drugima.

U cijelu tu priču ušla sam bez fige u džepu, s posve iskrenim i dobrim namjerama. Dobar program koji je pratio mogućnosti i kapacitet postojećeg glumačkog ansambla, te razvoj teatra kroz neke druge djelatnosti koje bi mu stvorile mogućnost da manje participira u gradskom proračunu, a više na vlastitom prihodu, Kazališno je vijeće jednoglasno podržalo.

No, njihov prijedlog nije nikada došao kao točka dnevnog reda na Gradsko vijeće, pred vijećnike koji se o tome izjašnjavaju i daju konačan sud.

A, što se moje kandidature tiče, više i neće.

Zbog aljkavosti ili disonantnih tonova unutar HDZ-a, nije se ispoštovao rok od 45 dana unutar kojih se treba napraviti izbor. Budući je to bila argumentacija aktualne većine u Gradskom vijeću kojom su se i ne tako davno poništavali natječaji za neke druge javne gradske ustanove, ne mogu pristati na drukčije kriterije u svom slučaju. Bilo bi to odricanje od svih onih vrijednosti za koje sam se zalagala tijekom svog novinarskog života, a to je da se neselektivno poštuju zakonitosti i legitimitet, te procedura u izborima vodećih ljudi.

Sve to sada pregaziti, za mene je nemoguća misija. Nisam ta.

Ne pada mi na pamet istraživati tko je i zašto bio protiv mog izbora, ima li dvostrukih "igrača", je li depeša stigla iz Zagreba, je li se namjerno otezalo ili je do "disonantnih" tonova došlo iznenadno.

Ukoliko onaj tko bi trebao, ne može u startu stati iza svog izbora i preuzeti za takav svoj postupak odgovornost, od njega se ništa ne može očekivati ni u budućoj suradnji. Izgubila sam povjerenje. U mom malom životu to je bitna stavka, u životu političara možda i nije.

Gradonačelniku Matu Frankoviću jutros sam priopćila da povlačim kandidaturu i program za ravnateljicu Kazališta Marina Držića.

Moja je odluka neopoziva.

Neću se javljati na sljedeći natječaj.

Budućoj ravnateljici ili ravnatelju želim svako dobro i puno uspjeha.

 

 

Lidija CRNČEVIĆ

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI