Naslovnica > VIJESTI > INFO > 28. Muzički biennale Zagreb – Vodič kroz izvedbeni program

28. Muzički biennale Zagreb – Vodič kroz izvedbeni program

Koje opere, balete i plesne predstave nudi ovogodišnje izdanje MBZ?
Share on facebook
Share on twitter

Muzički Biennale Zagreb od svog osnivanja 1961. do danas ugostio je mnoga značajna imena suvremene glazbe, a uz koncerte brojnih domaćih i inozemnih izvođača, poseban dio MBZ-a uvijek pripada izvedbenim umjetnostima - operi, baletu, suvremenom plesu i performansu. Muzički biennale ove godine u osam dana najavljuje 40 koncerata i glazbeno-scenskih izvedbi u kojima će sudjelovati više od 700 izvođača, a petnaestak djela nastalo je upravo za ovo izdanje.

Biennale se redovito prisjeća i uglednih hrvatskih skladatelja 20. stoljeća, pa će tako ovogodišnje izdanje biti otvoreno 18. travnja u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu svjetskom praizvedbom opere Borisa Papandopula Madame Buffault skladane 1972. godine. Opera je pronađena zahvaljujući istraživanju muzikologa Davora Merkaša te se tako pridružuje vrlo šarolikom Papandopulovom opusu, u kojem već postoji niz glazbeno-scenskih djela, od kojih su možda najpoznatije opere Sunčanica i Muha. Djelo podnaslovljeno kao fantastična opera libretista Paula Strucka dolazi na scenu HNK kao projekt nekoliko sastavnica Sveučilišta u Zagrebu (Muzička akademija, Akademija dramske umjetnosti, Akademija likovnih umjetnosti, Tekstilno-tehnološki fakultet) na kojem je u proteklih nekoliko mjeseci radilo više od tristo zagrebačkih studenata pod vodstvom svojih profesora. Režiju potpisuje Dora Ruždjak-Podolski, a operom će dirigirati Mladen Tarbuk.

Novost na ovogodišnjem biennaleu je 5 Minute Opera Competition, dakle natječaj za partiture opera suvremenih skladatelja u kojem je najveći problem zasigurno predstavljalo za operu neuobičajeno vremensko ograničenje. Na natječaj je pristigla čak 81 partitura iz čitavog svijeta, a za izvedbu na MBZ-u međunarodni stručni žiri odabrao je 10 opera, među kojima je i opera hrvatske skladateljice s kanadskom adresom Margarete Jerić pod naslovom The Feast of Nemesis. Finale natjecanja održat će se u Hrvatskom glazbenom zavodu 21.travnja,  festivalskim ansamblom dirigirat će Saša Britvić, a u svim ulogama nastupit će Monika Cerovčec i Krešimir Stražanac.

Još jedna inovacija u opernom programu je Soap Opera koja je nastala u suradnji s Cantus ansamblom. Pet epizoda napisanih prema dramaturškom predlošku Irene Škorić uglazbilo je pet suvremenih hrvatskih skladatelja - Mladen Tarbuk, Mirela Ivičević, Zoran Juranić, Silvio Foretić i Gordan Tudor poigravajući se konvencijama sveprisutnih sapunica. Nakon što su pojedine epizode izvođene tijekom sezone ansambla Cantus, na Biennaleu nas čeka izvedba integralne opere (svih pet epizoda), što uključuje i posljednju epizodu Gordana Tudora. Soap operu također je režirala Dora Ruždjak-Podolski, a u njoj nastupaju Gordana Biondić, Ivana Srbljan, Miljenko Đuran i Ozren Bilušić. Izvedbu možete pogledati 22. travnja u Teatru &TD.

U koprodukciji s MBZ-om nastao je i projekt RECHT (WT): Ökonomien des Handelns II belgijskog Nader ansambla, koji će biti izveden 19. travnja u Teatru &TD. Autori projekta su video umjetnik Daniel Kötter i skladatelj Hannes Seidl, autorski dvojac koji potpisuje seriju projekata pod nazivom Economics of Action. Svoju premijernu izvedbu imao je u frankfurtskom Mousonturrm u sklopu festivala Frankfurter Positionen, a službena najava kaže kako se radi o performansu koji objedinjuje dokumentarni film, live video i koncert, istražujući pritom i načine na koje se mogu premostiti granice scene i zvuka. 

Suvremeni ples redovito je zastupljen na Biennaleu i to na ovom izdanju isključivo naručenim praizvedbama. U Zagrebačkom plesnom centru 20.travnja bit će izvedeno djelo Ane Horvat Invisible Time u koreografiji Melite Spahić Bezjak i izvedbi plesača Zvonimira Kvesića i udaraljkašice Kaje Farszky. Rad Tibora Szirovicza misterioznog naslova a 2 bit će izvedeno 22. travnja također u ZPC-u uz Aleksandra Jakopaneca na violi i plesačicu Ivanu Pavlović. MBZ će biti i zatvoren dvjema baletnim jednočinkama objedinjenima u double-bill pod naslovom Kraljevi bogova u koprodukciji s HNK i koreografiji gosta iz Francuske, Pascala Touzeau. Prvi dio, Kompleksna poezija autora Tomislava Olivera inspirirana je esejem o estetici japanskog književnika Junichira Tanizakija, dok je drugi dio autorice Ivane Kiš Mehanizam sebičnog gena inspiriran životom fizičara Georgea Roberta Pricea.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI