Naslovnica > VIJESTI > MJUZIKL I OPERA > Dronovi u pariškoj Operi

Dronovi u pariškoj Operi

50 godina od nastanka tzv. Chagallovog stropa, 3 su drona letjela kroz palaču Garnier, u Parizu. Donosimo vam njihove prve snimke. [VIDEO]
Share on facebook
Share on twitter

Bespilotne letjelice, tzv. dronovi čija uporaba u vojne svrhe već godinama izaziva kontroverze, ovih su dana u Parizu upotrebljene u posve drugačiju svrhu.

Dronovima snimljeni kadrovi unutrašnjosti Palače Garnier, što ih je objavila tvrtka Freeway Drone, u najmanju su ruku impresivni. Uz arhitektonske odlike unutrašnjosti zgrade, snimke do najmanjeg detalja otkrivaju i monumentalni Strop Marc Chagall.

Kratki film kojemu pripadaju spomenuti kadrovi zapravo je najava dokumentarca o povjesti slavne kružne slike iznad gledališta pariške Opere, "Strop Chagall, 50 godina od skandala", u režiji Laurence Thiriat (koprodukcija Anaprod sa Arte France i l'Opéra de Paris), koji će biti emitiran u rujnu na kanalu Arte.

Naime,  kada je početkom šezdesetih godina prošlog stoljeća, tadašnji francuski ministar kulture, André Malraux od Chagalla naručio novu stropnu sliku za Palaču Garnier, a s namjerom da ista prekrije 'preklasični' original, u rekordnom je roku došlo do pobune struke i publike. Mnogi su držali da će Chagall svojim živim bojama, kozama i letećim ljubavnicima 'oskrvnuti' Operu. Ne bi li preduhitrio rasplamsavanje polemike, Malreaux se tada odlučio za kompromisno riješenje: Chagall nije slikao preko originala, već na mobilno platno postavljeno preko originalne slike.

Ne bi li 50 godina nakon nastanka to Chagallovo remek-djelo širokoj publici pokazali u svoj raskoši njegovih detalja, producenti filma angažirali  su Freeway Drone, tvrtku specijaliziranu za snimanje uz pomoć dronova. Pilot-snimatelj na raspolaganju je imao tek jednu jedinu noć te je, od 10 navečer do 8 sati ujutro, upravljao sa tri drona, od kojih je jedan, specijalno napravljen za tu priliku, sposoban snimiti Chagallovo djelo iz tzv. žablje perspektive.

"Do sada, dronovi nikada nisu snimali na taj način. Ne samo zato što se to rijetko traži, već i zato jer je to tehnički iznimno komplicirano", objašnjava Michael Gisselere iz Freeway Drone. Sve je, naime, stvar ravnoteže: "Težište dronova je na njihovoj donjoj strani. Ako im se teret stavi na leđa, počinu se naginjati. Trebalo nam je više od mjesec dana pripreme da bi usavršili prototip sposoban za tako nešto." Rezultat je iznimno veliki drone, sa čak 6 motora.

Da bi što preciznije prikazao sliku, dron je morao letjeti kružno. Što se pak 'totala' tiče, bilo je nužno centrirati sve kadrove. "Zgrada i sve u njoj - stubišta, hodnici, balkoni, lusteri - sagrađeni su na simetričan način i same snimke su to morale poštovati. To je estetski odabir koji ne dozvoljava ni najmanju grešku", objašnjava Gisselere.

Filmska ekipa imala je još jednu otegotnu okolnost: dok se sva vanjska snimanja vode GPS-om, unutar zgrade, gdje je signal slab, sve je u rukama pilota. "Sve smo ručno morali voziti, a to je tehnički puno zahtjevnije. Da bi uspjeli biti točno u centralnoj osi, letove smo ponekad morali ponavljati 5 do 6 puta."

Tvrtka Freeway, ujedno i koproducent filma, silno je ponosna na ovaj projekt jer su za njegove potrebe realizirane do sada jedinstvene snimke. "To su kadrovi na koje nismo navikli. Ne bi bilo moguće koristiti kran za vožnje kamere unutar zgrade. A izmišljeti kadrove, snimati drugačije, je upravo ono što nas uzbuđuje i zanima", dodaje snimatelj.

Francuska tvrtka, koja između ostaloga pokriva Tour de France, do sada je rijetko snimala unutrašnjost povjesnih građevina. Obogaćena ovim iskustvom, nada se svoje znanje moći primjeniti i u filmskoj industriji.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI