Sezona 2013/2014: Mala scena

Kazalište Mala scena najavljuje novu sezonu premda mu je nakon više od 27 godina rada sudbina, zapravo, i dalje neizvjesna.

  

Evo kako je premijerne naslove u idućoj sezoni oglasilo kazalište Mala scena.

***

Dobro došli u našu 27. sezonu

Dragi prijatelji kazališta Mala scena i oni koji ćete to tek postati.

Iza nas je vjerojatno najturbulentnija sezona u dugogodišnjoj povijesti našeg malog kazališta koja je započela dalekog 1. srpnja 1986. godine u Dječjem vrtiću Tratinčica prvom izvedbom danas već kultne predstave Kraljevna na zrnu graška. Preživjeli smo od tada rat, preživjeli smo i tri bankrota, preživjeli mnoge teške trenutke, ali čini nam se da je sve to bilo jednostavnije od događanja koja smo prošli tijekom prošle sezone.

Naime, u svim teškim razdobljima za Malu scenu znali smo tko nam je bio “neprijatelj” i znali smo se izboriti za ono u što smo vjerovali. Znali smo da se za vlastiti rad i vlastite ideje uvijek treba boriti. No, ovaj put suočili smo se s “nevidljivim silama” koje su odlučile stati na kraj ne Maloj sceni nego javnom govoru, drugačijem mišljenju, razvoju demokratskog društva, slobodi i pravu na drugačije
viđenje hrvatskoga kazališta i društva u cjelini.

Zbog našeg javnog govora, a osobito zbog bloga “Slamka spasa” koju pišem već tri godine na Večernjakovoj blogosferi u kojem analiziram hrvatsku kazališnu tranziciju (bolje reći, nedostatak iste), Mala scena je od kazališta koje je dobilo Plaketu Grada Zagreba (2009. godine) postalo glavnim problemom u kulturi toga istog Grada. Kroz Malu scenu prošle su od 2. svibnja 2012. do danas, po anonimnoj prijavi, sve moguće inspekcije ove zemlje i sve su zaključile da Mala scena posluje u skladu sa pozitivnim zakonima Republike Hrvatske i odbacile su optužbe protiv nas. 

Prošli smo kroz mukotrpno dokazivanje da nismo kriminalci nego umjetnici i građani koji imaju pravo govoriti vlastito mišljenje, ali ni u jednom trenutku nismo željeli odustati od ideje kazališta kakvo smatramo da trebamo i moramo raditi i kakvo naša publika od nas i očekuje: izvrsno kazalište za mladu publiku od 1,5 do 15 godina koje se tiče svojih gledatelja i komunicira s njihovim problemima ovdje i danas.

Hoćemo li uspjeti opstati u narednom razdoblju još uvijek ne znamo, ali smo čvrsto uvjereni da je ono što radimo vrijedno truda i svih napora da naše malo kazalište, koje smo izgradili vlastitim radom i sredstvima OPSTANE i u budućnosti.

Mogućnost daljnjeg života Male scene ovisi isključivo o vama, našim gledateljima. Ako naš društveno odgovorni repertoar koji smo pripremili bude prihvaćen s vaše strane i ako će se TICATI vaše djece i vas, uspjeli smo i postigli svoju svrhu, a time i opravdali naše umjetničke potrebe.

Vjerujemo da će Mala scena i u sezoni 2013./2014. biti nezaobilazno mjesto vašeg kazališnog izlaska i da ćete nas podržati kako ste to činili i u proteklih 27 godina.

Da bismo vas potakli da dođete u Malu scenu predstavit ćemo vam što smo napravili prošle, a što od nas možete očekivati ove sezone.
Od 1. srpnja 2012. Do 30. lipnja 2013. godine imali smo 5 premijera, odigrali smo ... izvedaba koje je vidjelo ... gledatelja. Gostovali smo na ... festivala od čega je ... bilo međunarodnih. Osvojili smo ... nagrada i nominacija, a uvršeni smo i na Time Outovu listu najvažnijih mjesta u kulturi u Hravatskoj. U našoj Biblioteci mala scena izdali smo knjigu “Slamka spasa – Prva knjiga”, a ove jeseni izaći će i Druga knjiga. I dalje zapošljavamo 4 djelatnika, a u Maloj sceni angažirano je i četrdesetak umjetnika, vanjskih suradnika, osobito mladih.

A što vas čeka u našoj maloj dvorani na Medveščaku ali i na gostovanjima do kraja 2013. i tijekom 2014. godine?
Ponovno čak 5 premijera i to za sve uzraste!

Već 12. rujna održat ćemo prvu premijeru u sezoni 2013./2014.! Predstava “Smiješno čudovište” japanskog autora Asaya Fujite u režiji mlade Ane Prolić namijenjena je djeci od 5 godina na više, mladima i odraslima. U ovoj predstavi prvi puta u povijesti profesionalnog hrvatskoga glumišta igrat će glavnu ulogu slijepa glumica - slijepu djevojčicu.

Naša Dajana Biondić nesretnim je slučajem u tinejđerskoj dobi oslijepila.Priključila se kazalištu za slijepe Novi život 2001. godine, a sada će igrati u predstavi s profesionalnim glumcima - koji vide.

I ovim potezom želimo ukazati na društvenu odgovornost, koja je jedna od naših glavnih strategija, u kojoj se bavimo inkluzijom skupina koje su marginalizirane, a samim time i djecu potičemo na razmišljanje o drugačijima među nama.

Od 6. do 11. listopada održat ćemo audiciju za našu predstavu “Sudbina” koju radimo u suradnji s kazalištima iz Švedske, Norveške i Danske. Redatelj i pisac su Danci, a dolaze odabrati tri mlada glumca koja će raditi ovu predstavu. Premijera nam je 15. listopada 2014. godine u Švedskoj, nakon toga početkom studenoga 2014. Izvest ćemo ju u Hrvatskoj, početkom 2015. predstava odlazi na
turneju po Nordijskim zemljama, a nakon toga, od  proljeća 2015. na stalnom je repertoaru Male scene.

Ovaj izniman međunarodni projekt namijenjen je djeci i mladima a i odraslima od 9 godina naviše. Za njega smo dobili trogodišnje sufinanciranje Ministarstva kulture jer smo jedino kazalište koje ima strateški plan za četverogodišnje razdoblje.

Početkom godine, 9. siječnja 2014. imamo premijeru predstave “Godišnja doba” za djecu od 3 - 10 godina, a tekst je napisao i režira Ivica Šimić. Na audiciji u listopadu ove godine odabrat ćemo troje mladih izvođača. Predstava će se igrati integralno u Maloj sceni (sva 4 godišnja doba) ali će biti i osposobljena da putuje po vrtićima, jaslicama i školama svako godišnje doba zasebno. Dakle, predstava će biti mobilna i za sredine u koje kazalište ne dolazi svaki dan.

Mjesec iza ove premijere, 13. veljače izlazimo s novom predstavom “Priča o zvuku” iz ciklusa naših predstava za male bebe od 1,5 do 5 godina koju radimo u suradnji s kolektivom SKROZ. Autori i redatelji predstave su Nora Krstulović i Vedran Peternel, a audiciju za ovu predstavu imat ćemo početkom studenoga ove godine. I ova će predstava biti pokretna.

Nakon velikog uspjeha Mozartovog “Figarovog pira” koji smo radili u suradnji s Muzičkom akademijom u Zagrebu, odlučili smo se za novi projekt u kojem ćemo našoj mladoj publici predstaviti najljepše i najpoznatije operne arije i time ih, vjerujemo, zainteresirati za operu. Premijera predstave “Opera, opera...” održat će se krajem travnja 2014. godine.

Osim novih predstava na repertoaru će se naći naše uspješnice iz prošlih sezona za sve uzraste. Više o naslovima koje vam nudimo pogledajte u našoj knjižici koja je pred vama. U prosicnu igramo našu predstavu “Iglica” s Djedom Mrazom i Svetim Nikolom za Dane dječje radosti.

Vjerujemo da ćete se i ove sezone uvijeriti da je Mala scena – PREPOZNATLJIVO RAZLIČITO KAZALIŠTE!

Vitomira Lončar

Smiješno čudovište

Hrvatska praizvedba 12. rujna 2013.

autor: Asaya Fujita
prevoditeljica: Maja Oršić Magdić
redateljica i adaptatorica teksta: Ana Prolić
scenografija i likovno oblikovanje: Petra Held
kostimografkinja: Hana Letica
skladatelj: Damir Šimunović
koreografkinja: Tamara Savićević
oblikovatelj svjetla: Marino Frankola
fotografije: Nenad Reberšak
producentica: Vedrana Reberšak
igraju
Dajana Biondić
Petar Cvirn
Ivan Vukelić

Bekkanko je čudovište.
Bekkanko je drugačije čudovite.
Bekkanko je Smiješno čudovište.
Bekkanko je odbačeno čudovište.
Umjesto da plaši i straši ljude, njegovo ih smiješno lice nasmijava.
Umjesto da ga se boje i poštuju ga, oni mu se smiju i izruguju. Kao takav ne uspijeva vršiti zadaću koju mu je povjerila Božica planina: da uči ljude ispravnosti i dobroti.
Yuki je lijepa i dobra djevojka koja nakon majčine smrti živi sama s ocem. On većinu vremena provodi u lovu, ostavljajući ju samu, na meti djece iz sela koja joj se rugaju i zlostavljaju je jer je drugačija.
Yuki je slijepa.
Bekkanko i Yuki će se susresti. I nakon niza perpetija, zavoljeti. Slijepa djevojka jedina će vidjeti “pravo lice” čudovišta. Njegovo
srce, njegovu nesebičnost i plemenitost. Spremnost da se žrtvuje za druge.
Komad japanskog dramatičara i redatelja Asaya Fujite, preveden na brojne jezike i s velikim uspjehom postavljen na scene diljem svijeta na vrlo suptilan i vješt način spaja japansku kazališnu tradiciju i dramaturgiju sa suvremenom, ali i svevremenom temom i motivima.

 

Godišnja doba

Premijera 9. siječnja 2014.

Autor i redatel:j Ivica Šimić
Kostimografija Hana Letica
Scenograf Darko Petković

Predstava se odvija u četiri postaje kroz četiri godišnja doba, otkrivajući tajne elemenata, igra se njima i priča priče o svijetu oko
nas. Tajne, zajedno s djecom, otkrivaju duhovi elemenata zemlje, vode, zraka i vatre, obličjem životinjama nalik, srođeni sa elementima kojima pripadaju. Priče se odvijaju na velikom platnu prirode, ali i na mikro planu u kojem živi čovjek elementima prožet, dijete i njegov svijet lutke.

Proljeće - Tajne sakrivene u zemlji otkriva Krtica, vrtlarka. Zemlja je majka životu, biljkama i životinjama, od nje sve počinje i u nju se sve vraća. U njoj je sakriven život, ona je naše izvorište i naše odredište.
Ljeto - Kako i zemlja, tako i voda vrvi životom. Iz nje je život i potekao i daje nam ga neprestano. U ljetnim danima i sušama kad sve vene, voda je spasonosna i dragocjena. Priča o ljetu prati dogodovštine jedne fokice i jednog morža koji se sreću na morskoj plaži.
Jesen - je vrijeme zraka u kojem su mirisi i zvukovi, vrijeme oblaka u tisućama oblika koji trče po nebu i igraju se, to je vrijeme vjetra što nosi uvelo lišće! Zrak je pun kukaca i ptica, pun vesele igre i veselih susreta.
Zima - U medvjeđem brlogu, medo vatrogasac, spava svoj zimski san i sjeća se dana djetinjstva i mladosti. Sjeća se i iščekuje onaj zadnji poziv koji će ga odvesti do samog kraja njegovog puta. Priča o zimi je i priča o vatri, o ljubavi i o pozivu.

 

Opera, opera...

najljepše scene iz opera Seviljski brijač Gioacchina Rossinia, Faust Charlesa Gounoda, Čarobna frula Wolfganga Amadeusa Mozarta, Ero s onoga svijeta Jakova Gotovca

Premijera travanj 2014.

Izbor i umjetničko vodstvo: Cynthia Hansell- Bakić
Redateljica: Snježana Banović

Nakon velikog uspjeha Figarove ženidbe kojeg smo u proljeće 2013. godine izveli u Maloj sceni u suradnji s Glazbenom akademijom u Zagrebu i potaknuti tim uspjehom, studenti i studentice profesorice Cynthie Hansell- Bakić za proljeće 2014. pripremaju reviju najljepših arija i scena iz opera Seviljski brijač, Faust, Čarobna frula i Ero s onoga svijeta.
Suradnja Glazbene akademije i kazališta Mala scena pokazuje velike rezultate u poduci mladih pjevača i njihovog scenskog sazrijevanja. S druge strane, ovaj projekt postaje velika prilika i našim mladim gledateljima da na najljepši i najbezbolniji način uđu u svijet opere. Opera od koje veliki broj mladih zazire smatrajući ju dosadnom, zastarjelom formom koja ne korespondira s njihovim vremenom i koja ih ne zanima, na nepretenciozan, mladenački način mogu, zabavljajući se, približiti se opernoj umjetnosti i možda i zavoljeti ju.

Priča o zvuku

Praizvedba: 13. veljače 2014.

Autori i redatelji: Nora Krstulović & Vedran Peternel
Zvuk & oblikovanje zvuka: Vedran Peternel
Likovno oblikovanje: SKROZ
Oblikovatelj svjetla: Saša Fistrić
Produkcija: Mala scena & SKROZ

“Priča o zvuku” bit će najveći izazov u dosadašnjem tijeku serijala predstava za najmlađu publiku “Priča o...”, jer za razliku od prethodnih nastavaka, govori o pojmu koji nema jedinstveno prepoznatljivu i vidljivu materijalnu pojavnost.

Zvuk je prvo iskustvo vanjskog svijeta što ga djeca percipiraju još u majčinu trbuhu, kao što je zvuk plača novorođenčeta prvi znak njegova dolaska na svijet. Tek rođena djeca prepoznaju i smirujuće doživljavaju majčin glas, a već s tri mjeseca poznati zvukovi (koraci, šum vode za kupku i sl.) kod njih izazivaju uzbuđenje. U istoj dobi djeca počinju prepoznavati i locirati izvore zvuka i njihovu prostornost, dok će sam prostor vizualno biti u stanju percipirati tek u kasnijoj dobi. Njime se može pričati neovisno o jeziku ili podneblju; slikama neusporedivo živopisnijim i dojmljivijim od onih što ih se, pogotovo najmlađoj publici, može ispričati
riječima ili (televizijskom) slikom.
“Priča o zvuku” bit će, nadamo se, jedna od prvih lekcija vještine koja nam je svima prijeko potrebna – one SLUŠANJA - svijetova koji nas okružuju, drugih i drugačijih, ali i sebe samih.

 

Sudbina

Međunardona interkulturalna predstava.

Praizvedba 25. listopada 2014. u Landskrona, Švedska

Autor i redatelj: Jacques Matthisen
Scenograf: Christian Q. Clausen
Kompozitor: Claus Carlsen
Koreograf: Marlene Smith.
Producentica: Vitomira Lončar
Producent danskog tima: Peter Riis Mørk
Administratorica projekta: Karin Ahnfelt-Rønne
Hrvatski glumci bit će odabrani na audiciji u rujnu 2013.
Predstava je namijenjenima starijoj djeci mladima.

Projekt suradnje s danskim umjetnicima i predstava SUDBINSKE PRIČE rezultat je međunarodne interkulturne suradnje Male scene s redateljem i piscem Jasquesom Matthisenom i partnerima u Švedskoj - kazalištem Landskrona i Nordijskim centrom za međunarodne izvedbene umjetnosti za djecu i mlade PROSPERO Performing Arts Center u gradu Landskorona u Švedskoj.

Tko odlučuje o tome tko smo mi i što radimo? Je li naša priča napisana - ili ju mi možemo sami stvarati? Biramo li mi sami karte koje držimo u rukama - i koju igru želimo igrati?

Tri stara prijatelja sreću se kako bi odigrali partiju karata, ali njihova se kartaška večer razvija u niz malih tragikomičnih situacija i scena u kojima igraju - manja ili veća - životna pitanja. Tko od nas nije bio u situaciji da sjedi zajedno s nekim i odjednom
osjeti kao da je u nekom filmu kojeg sam gleda izvana. Zašto sjedim ovdje? Što ostali rade tu i zašto se ponašam tako kako se ponašam?

Predstava neće davati odgovore nego će jednostavno prikazivati niz vječnih tragikomičnih trenutaka i situacija koje smo iskusili i s kojima smo suočeni kao ljudska bića.

Kroz interkulturni dijalog s kazalištem Mala scena i s tri hrvatska profesionalna glumca, stvorit ćemo neverbalnu predstavu u kojoj ćemo istraživati mnoge aspekte našeg ne uvijek prikladnog ponašanja i reakcija. Tražit ćemo temeljne ljudske postupke i trenutke neovisne o granicama i kulturama.
Fizička igra, slike i glazba bit će osnovni elementi naše predstave. Bit će napravljena od niza neovisnih scena koje ćemo moći gledati izdvojeno ili kao dijelove ljudske sudbine, ali bit će tu i situacija i radnje koja će se provlačiti kroz cijelu predstavu i imati svoju vlastitu dinamiku i logiku.

Jacques Matthisen

Sviđa vam se ovaj tekst?
Pomognite nam da ih objavimo još i ostanemo neovisni o oglašivačima i politici:
pretplatite se na Teatar.hr ili platite članak SMS porukom.