Naslovnica > PREDSTAVE > Baletna večer

Baletna večer

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Za kraj sezone, zagrebački HNK priredio je baletni triptih od koreografija Lea Mujića, Nacha Duata i Vasca Wellenkampa.
autorski tim funkcija
Juan Ignacio Nacho Duato Bárciaautor
Vasco Wellenkampautor
Juan Ignacio Nacho Duato Bárciakoreograf
Vasco Wellenkampkoreograf
Juan Ignacio Nacho Duato Bárciakostimograf
Liliana Mendonçakostimograf
Nathalie Buissonasistent koreografa
Eva López Crevillénasistent koreografa
Kim David McCarthyasistent koreografa
Susana Limaasistent koreografa
Walter Nobbescenograf
Heitor Villa - Lobosskladatelj
Edward Benjamin Brittenskladatelj
Nicolás Fischteloblikovatelj svjetla
Orlando Wormoblikovatelj svjetla
Johann Sebastian Bachskladatelj
Suzana Bačićbaletni majstor
Ilja Louwenasistent koreografa
Thomas Mikakostimograf
Thomas Mikascenograf
Thomas Mikaoblikovatelj svjetla
Leo Mujićautor
Leo Mujićkoreograf
Mateja Pučko - Petkovićbaletni majstor

Baletna večer, kojom HNK završava svoje ovosezonske premijere, sastoji se od tri kraće koreografije: 'Idi vidi' Lea Mujića, 'Na floresta' Nacha Duata i 'Sinfonia da Requiem' Vasca Wellenkampa.

'Idi vidi' Lea Mujića, mladog srpskog koreografa koji već iza sebe ima internacionalnu karijeru, priča je o sazrijevanju, odvajanju i odlasku prema novim životnim mogućnostima, kao i tjeskobi onih koji ostaju, napravljena na glazbu Johanna Sebastiana Bacha. Leo Mujić je nakon završene baletne škole u Beogradu diplomirao u školi Rudra-Béjart Ballet u Lausanni, te je plesao kao solist u korografijama Mauricea Béjarta, Jiříja Kyliána, Williama Forsytha, Matsa Eka, Ohada Naharina, Nacha Duata u berlinskom Staatsballetu, Stuttgarter Ballettu, Queensland Balletu u Brisbaneu, Baletu pariške nacionalne Opere, a koreografirao je za za Berlinski državni balet, Slovensko narodno gledališče u Ljubljani, Schauspielhaus u Zürichu i druge. Ovo mu je prvi put da koreografira za Balet HNK u Zagrebu.

Nacho Duato jedno je od najpoznatijih imena španjolske plesne scene, a u našoj je regiji najpoznatiji po davnom gostovanju na Tjednu suvremenog plesa (1991.), sa svojom prvom koreografijom ‘Jardi Tancat’, te po suradnji s Tomažom Pandurom, prvo na ‘Krilima žudnje’ za španjolsku Compania Nacional de Danza čiji je umjetnički ravnatelj od 1990., a zatim po ‘Baroku’ Draka Lukića čija praizvedba se trebala dogoditi u Zagrebu, ali je otkazana te napravljena u Španjolskoj.

Baletno školovanje je Nacho Duato započeo na londonskoj Rambert School, a zatim se usavršavao u Mudra School kod Mauricea Béjarta u Bruxellesu i Alvin Ailey ADC u New Yorku, a nakon što je proveo neko vrijeme kao jedan od suradnika Jiřija Kyliana u Nederlands Dans Theateru, ponuđeno mu je mjesto kućnog koreografa, uz Hansa van Manena, te Kyliana samog. Tamo je ostao dvije godine, nakon čega prelazi u Compania Nacional de Danza, gdje radi još i danas, a njegove koreografije postavljaju se po cijelom svijetu.

‘Na floresta’, koreografija napravljena na glazbu Heitora Villa-Lobosa (u aranžmanu Wagnera Tissoa), triptih je koji hvali ljepotu amazonske kišne šume, crpeći motive iz brazilskog folklora. ‘Na floresta’ je prvi put izvedena u Nederlands Dans Theateru 1990., a ovo je prvi put da se neka Duatova koreografija uopće postavlja u zagrebačkom HNK, gdje se našla posredstvom Carlosa Iturrioza, iz Mediart Producciones SL. Carlos Iturrioz, inače Duatov asistent, prema službenim izvorima, potpisuje organizaciju i produkciju zagrebačke izvedbe, štogod to značilo.

Vasco Wellenkamp, učenik Marthe Graham i Mercea Cunninghama, dugogodišnji plesač, koreograf i umjetnički ravnatelj Gulbenkian baleta, danas umjetnički ravnatelj Companhia Portuguesa de Bailado Contemporâneo, zagrebačkoj je publici dobro poznat jer ovdje radi već treći put: prethodne predstave koje je napravio u zagrebačkom HNK bile su 1992. 'Balade….koje donosi vjetar…', na glazbu portugalskog fada i Igora Savina, a 1996. godine bila su to dva kraća baleta, 'Tranquillissimo' na glazbu Henryka Góreckog i 'Cantata 66' na glazbu Johanna Sebastiana Bacha. Wellenkamp je svjetsku slavu postigao brojnim koreografijama koje je uglavnom postavio za Gulbenkian, a kasnije su igrane i u drugim baletnim kućama širom svijeta.

Koreografija ‘Sinfonia da requiem’ odražava ljudsku bol, strah, sućut i nadu u vječnu ljubav, a nastala je na glazbu Benjamina Brittena.

One Response

  1. Ja ne mogu dobiti ulaznice za premijeru. Da li je netko bio na premijeri? Kakvi su dojmovi?

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE