Login za korisnike

Baletna večer

Za kraj sezone, zagrebački HNK priredio je baletni triptih od koreografija Lea Mujića, Nacha Duata i Vasca Wellenkampa.

***

Baletna večer, kojom HNK završava svoje ovosezonske premijere, sastoji se od tri kraće koreografije: 'Idi vidi' Lea Mujića, 'Na floresta' Nacha Duata i 'Sinfonia da Requiem' Vasca Wellenkampa.

'Idi vidi' Lea Mujića, mladog srpskog koreografa koji već iza sebe ima internacionalnu karijeru, priča je o sazrijevanju, odvajanju i odlasku prema novim životnim mogućnostima, kao i tjeskobi onih koji ostaju, napravljena na glazbu Johanna Sebastiana Bacha. Leo Mujić je nakon završene baletne škole u Beogradu diplomirao u školi Rudra-Béjart Ballet u Lausanni, te je plesao kao solist u korografijama Mauricea Béjarta, Jiříja Kyliána, Williama Forsytha, Matsa Eka, Ohada Naharina, Nacha Duata u berlinskom Staatsballetu, Stuttgarter Ballettu, Queensland Balletu u Brisbaneu, Baletu pariške nacionalne Opere, a koreografirao je za za Berlinski državni balet, Slovensko narodno gledališče u Ljubljani, Schauspielhaus u Zürichu i druge. Ovo mu je prvi put da koreografira za Balet HNK u Zagrebu.

Nacho Duato jedno je od najpoznatijih imena španjolske plesne scene, a u našoj je regiji najpoznatiji po davnom gostovanju na Tjednu suvremenog plesa (1991.), sa svojom prvom koreografijom ‘Jardi Tancat’, te po suradnji s Tomažom Pandurom, prvo na ‘Krilima žudnje’ za španjolsku Compania Nacional de Danza čiji je umjetnički ravnatelj od 1990., a zatim po ‘Baroku’ Draka Lukića čija praizvedba se trebala dogoditi u Zagrebu, ali je otkazana te napravljena u Španjolskoj.

Baletno školovanje je Nacho Duato započeo na londonskoj Rambert School, a zatim se usavršavao u Mudra School kod Mauricea Béjarta u Bruxellesu i Alvin Ailey ADC u New Yorku, a nakon što je proveo neko vrijeme kao jedan od suradnika Jiřija Kyliana u Nederlands Dans Theateru, ponuđeno mu je mjesto kućnog koreografa, uz Hansa van Manena, te Kyliana samog. Tamo je ostao dvije godine, nakon čega prelazi u Compania Nacional de Danza, gdje radi još i danas, a njegove koreografije postavljaju se po cijelom svijetu.

‘Na floresta’, koreografija napravljena na glazbu Heitora Villa-Lobosa (u aranžmanu Wagnera Tissoa), triptih je koji hvali ljepotu amazonske kišne šume, crpeći motive iz brazilskog folklora. ‘Na floresta’ je prvi put izvedena u Nederlands Dans Theateru 1990., a ovo je prvi put da se neka Duatova koreografija uopće postavlja u zagrebačkom HNK, gdje se našla posredstvom Carlosa Iturrioza, iz Mediart Producciones SL. Carlos Iturrioz, inače Duatov asistent, prema službenim izvorima, potpisuje organizaciju i produkciju zagrebačke izvedbe, štogod to značilo.

Vasco Wellenkamp, učenik Marthe Graham i Mercea Cunninghama, dugogodišnji plesač, koreograf i umjetnički ravnatelj Gulbenkian baleta, danas umjetnički ravnatelj Companhia Portuguesa de Bailado Contemporâneo, zagrebačkoj je publici dobro poznat jer ovdje radi već treći put: prethodne predstave koje je napravio u zagrebačkom HNK bile su 1992. 'Balade….koje donosi vjetar…', na glazbu portugalskog fada i Igora Savina, a 1996. godine bila su to dva kraća baleta, 'Tranquillissimo' na glazbu Henryka Góreckog i 'Cantata 66' na glazbu Johanna Sebastiana Bacha. Wellenkamp je svjetsku slavu postigao brojnim koreografijama koje je uglavnom postavio za Gulbenkian, a kasnije su igrane i u drugim baletnim kućama širom svijeta.

Koreografija ‘Sinfonia da requiem’ odražava ljudsku bol, strah, sućut i nadu u vječnu ljubav, a nastala je na glazbu Benjamina Brittena.


  • Ja ne mogu dobiti ulaznice za premijeru. Da li je netko bio na premijeri? Kakvi su dojmovi?

Odgovori

POVEZANE VIJESTI