Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > Mini-revolucija u Komediji

Mini-revolucija u Komediji

Kad već redovito kudimo, red je i da - pohvalimo. Komedija u novu sezonu ulazi - 'nikad ozbiljnije'.
Share on facebook
Share on twitter

Gradsko kazalište Komedija zbog svoje je programske profilacije najskuplje zagrebačko komunalno kazalište, a dugi niz godina nosilo je i neslavnu titulu najvećeg gubitaša u domaćoj kulturi.

I dok su dugovi dobrim dijelom sanirani, Komedija ima novi akutni problem - klub Kontesa - koji joj je po vlastitom nahođenju pripojio gradonačelnik, a što se pokazalo kao neiscrpni izvor većih i manjih skandala.

No, tome usprkos, čini se da u Komediji 'pušu neki novi vjetrovi', što i sami ističu hashtagovima uz objave na društvenim mrežama:

Tako se, primjerice, u kazalištu na Kaptolu ovih dana kraju privodi obnova kompletnog gledališta, koja je - doduše - prvobitno najavljivana za prošlo ljeto. No, bolje ikad nego nikad.

Najbolja, međutim, vijest iz Komedije jest ona koja se tiče planiranja repertoara i sezone. Naime, kazalište je na svojim službenim mrežnim stranicama objavilo detaljne podjele uloga i autorske timove za svih pet premijera u novoj sezoni što je presedan kakav dugo nije viđen ne samo u zagrebačkim javnim teatrima, nego u domaćem javno-kazališnom sektoru uopće.

Zašto je to važno?

Zato jer glumci, ali i kompletno osoblje Komedije sada mogu cijelu sezonu unaprijed planirati svoje obaveze i aktivnosti van kuće, olakšavajući tako život ne samo sebi i svojim obiteljima, već i poslovnim partnerima i branši uopće. Sve to osim što pojednostavljuje produkcijski dio posla kazališta isti i znatno pojeftinjuje jer smanjuje mogućnost neugodnih iznenađenja, a uz to i prevenira eventualna nezadovoljstva u ansamblu.

Publika pak zna što je otprilike čeka i kad i u kojim naslovima može gledati svoje 'ljubimce', te u skladu s tim planirati posjet kazalištu.

Zašto to onda i drugi ne rade?

Razloga je više. Evo samo nekih:

- Značajan dio repertoara u domaćem javnom sektoru planira se stihijski i misli se samo na najveće zvijezde pojedine kazališne kuće, ne i na razvoj cijelog ansambla. Ukoliko 'zvjezdani' status izvođači nisu stekli dovoljno rano, čak i prije ulaska u angažman ili pak izvan njega, teško da će u matičnoj kući napredovati u statusu. Zato se podjelama 'u zadnji čas' često gase požari nezadovoljstva.

- Specifični radni procesi redatelja u kombinaciji s njihovim drugim obvezama često onemogućavaju da se kompletne podjele uloga odrede unaprijed, jer npr. redatelj želi upoznati ansambl, održati s njim nekoliko pokusa prije konačne odluke, a to često zbog zauzetosti nije moguće godinu dana unaprijed.

- Lukrativni projekti izvođača izvan matičnih kuća često diktiraju tempo sezone, od toga kad će se održavati pokusi do toga kad su moguće izvedbe. Teoretski - projekti u matičnom kazalištu trebali bi uvijek imati prednost, ali često tome ne bude tako.

- Viša sila: kazalište u konačnici ipak rade - ljudi. Stoga nije neočekivano da neki od njih u nekom trenutku osjete da nisu spremni za pojedine zadatke, bilo iz zdravstvenih ili drugih razloga. Takvo što je svugdje u svijetu normalno. Problem je kad se taj institut umjetničke slobode - zlopotrebljava.

I što sad?

Pitanje je hoće li i u kojoj mjeri Komedija do kraja ispoštivati najavljene podjele, no svakako ih treba pohvaliti zbog učinjenog napora i svjetlog primjera koji će - u mjeri u kojoj to s obzirom na projekte bude i moguće - u buduće slijediti i drugi.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE