Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > Tko je čovjek koji će naslijediti Natašu Rajković? I zašto baš on?

Tko je čovjek koji će naslijediti Natašu Rajković? I zašto baš on?

Smjena Nataše Rajković izazvala je golemi interes kulturne i ine javnosti, pa smo se odlučili pozabaviti biografijom njezina nasljednika.
Share on facebook
Share on twitter

Na prijedlog sanacijskog upravitelja, Mirka Bošnjaka, Sanacijsko vijeće Studentskog centra donijelo je 30. srpnja ove godine odluku kojom se Nataša Rajković razrješuje s mjesta vršiteljice dužnosti pomoćnice ravanatelja za kulturu, te se privremeno od 31. srpnja na isto mjesto imenuje Davor Šišmanović, do tada voditelj mutimedijalnog programa u kulturi SC. Rajković bi pak trebala preuzeti njegovu dosadašnju dužnost.

Zanemarimo, na čas, primjedbe HSDK i same Rajković kako njezina funkcija nije bila mandatna pa ne može biti ni razriješena (a o čemu će odlučivati sud), te provjerimo tko je čovjek koji će je naslijediti i - zašto?

Na potonje pitanje, Ured sanacijskog upravitelja SC-a Zagreb odgovara tvrdnjom da je Odluka o razrješenju pomoćnika ravnatelja donesena na temelju Statuta Studentskog centra u Zagrebu i da je logično i pravno utemeljeno da sanacijski upravitelj bira i imenuje svoje prve suradnike.

Tvrde, nadalje, da su pomoćnici ravnatelja počeli 'obnašati dužnost 1. kolovoza 2014. godine' i da ih je 'imenovao ravnatelj uz suglasnost Upravnog vijeća na rok od četiri godine'. Potom se ističe da im je 31. srpnja 2018. godine istekao rok te da je Sanacijsko vijeće donijelo Odluku o razrješenju troje vršitelja dužnosti pomoćnika ravnatelja.

Činjenicu da ništa slično ne piše u ugovoru o radu što ga je na neodređeno vrijeme za poziciju vršiteljice dužnosti pomoćnice ravnatelja SC za kulturu s prethodnom upravom potpisala Nataša Rajković, Ured sanacijskog upravitelja - ne spominje.

Isti taj Ured zaboravlja, doduše, napomenuti kako je aktualni Statut stupio na snagu 30. siječnja 2014. godine, dok je Nataša Rajković svoj ugovor o radu na neodređeno vrijeme s Pejom Petrovićem, tadašnjim sanacijskim upraviteljem, potpisala 1. kolovoza 2014.

Budući prema članku 12. istog tog Statuta Studentski centar predstavlja i zastupa ravnatelj, za eventualnu spornost ugovora o radu Nataše Rajković može odgovorati samo on, ne i ona te se na nju se ne mogu primjenjivati sankcije zbog činjenice da je ugovor sklopljen suprotno Statutu. Dapače, pravna i svaka druga logika nalagala bi da joj je prije razriješenja ponuđen drugi ugovor o radu. Ali - prema našim saznanjima - nije.

Sve navedeno trebalo bi biti jasno i studentima prve godine prava, ali nije ni pravnoj službi Ministarstva obrazovanja i znanosti, koja je u svom očitovanju na razrješenje Nataše Rajković navela slijedeće:

'...sanacijski upravitelj ima ovlasti imenovanja i razrješenja voditelja ustrojstvenih jedinica te donošenje odluka u pogledu radno-pravnog statusa pojedinih zaposlenika i skupina zaposlenika'.

I dok će se cijelom ovom zavrzlamom baviti sud, na kojem je Rajković odlučila potražiti zaštitu svojih prava, na njezino će donedavno mjesto zasjesti Davor Šišmanović.

Nakon višesatnog guglanja biografiju tog dugogodišnjeg voditelja multimedijalnog programa u kulturi Studentskog centra uspjeli smo pronaći tek na jednom jedinom mjestu, stranici kojom (sam po sebi problematičan i s golemim dugom) Muzej automobila Ferdinand Budicki najavljuje dokumentarnu televizijsku seriju radnog naslova BEŠTE LJUDI – IDE AUTO, a kojoj je kao scenarist naveden Šišmanović. Tamo pak stoji slijedeće:

DAVOR ŠIŠMANOVIĆ (r. 1964. u Slavonskom Brodu) diplomirani je profesor hrvatskog jezika i književnosti. Zaposlen je u Programu kulture Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu. U okviru SC-a je pokretač, urednik i realizator mnogih projekata.

Suosnivač je i član organizacijskih sastava danas uglednih kulturnih manifestacija. Uređivao je književnu periodiku, kataloge, programske letke, a kao novinar (kolumnist, kritičar, …) surađivao je u tiskanim (Vijenac, Vjesnik, Fokus, Novi brodski list, Glas Slavonije, Homo volans, Zapis HFS-a...) i elektronskim medijima (HR, HTV, portal film.hr, …). Zadnjih desetak godina suuređuje i radi autorske priloge (kao autor, voditelj i/ili novinar) za emisije o filmu HTV-a (Cafe Cinema, Ekran 2000, Kvadar, Savršeni svijet, Posebni dodaci). Bio je član autorske ekipe televizijskih kronika Pulskog filmskog festivala, kao i voditelj press službe istoga festivala.

Dugogodišnji je urednik kataloga Dana hrvatskog filma.

Koliko je stara ova biografija teško je reći, no posve je sigurno da Šišmanović ove godine nije bio urednik kataloga Dana hrvatskog filma (već je to bila Inesa Antić), kao što je neosporno da je baš zbog načina realizacije te manifestacije, a kojoj je programski koordinator bio Šišmanović, organizacija Dana izmještena iz Studentskog centra. Oko toga su se svojevremeno tadašnji ravnatelj HAVC-a i sam Šišmanović opsežno sporili po medijima, da bi na koncu produkcija ovogodišnjih Dana hrvatskog filma bila povjerena Centru za kulturu Trešnjevka.

Šišmanović, uz to, nema nikakvog iskustva u upravljanju kazališnom djelatnošću, a koja je zasigurno uz onu glazbenu najvidljiviji i najuspješniji dio programa Kulture promjene Studentskog centra. Nema iskustva ni s apliciranjem i provođenjem projekata financiranih od strane Europske unije, a upravo su dva takva trenutno u tijeku i za njih bi kao novi pomoćnik ravnatelja trebao biti odgovoran.

Postavlja se stoga pitanje koje to kvalifikacije Šišmanović ima da bi ga aktualni sanacijski upravitelj Studentskog centra preferirao kao najbližeg suradnika umjesto Nataše Rajković, višestruko nagrađivane dramaturginje, mentorice i producentice?

Ako je suditi prema javno dostupnim informacijama, ključni kriterij onaj je 'zauzimanja strana', o čemu svjedoči intervju što ga je Šišmanović 11. srpnja prošle godine s Ivanom Čarapininom, voditeljem odjela kontrolinga Studentskog centra, dao Večernjem listu.

"Pitamo se, a nismo jedini, kako je moguće da sanacijsko vijeće nije taknulo budžet Kulture SC-a do sada. A kada je nova sanacijska uprava konačno odlučila poduzeti nešto, naišla je na podmetanja te na linč kulturnjaka koji očito nemaju sluha za situaciju u kojoj se SC nalazi. Nije ni čudo da je centar toliko u sanaciji.", izjavio je tada Šišmanović, te dodao: "Nije Kultura jedini uzrok problema, ali nije ni zanemariv. Manipulirajući kultnim statusom SC-a, Rajković svoje privatne interese zaogrće u plašt borbe za slobodu izražavanja i umjetnosti."

U istom tekstu navedeno je i slijedeće:
"Brojke o posjećenosti su katastrofalne. Kada su u tijeku akcije, proda se 47 ulaznica po predstavi, a za sve ostale programe prosjek je devet ulaznica – objašnjava Šišmanović te izražava sumnju da su i te brojke lažirane."

Istovremeno, multimedijalna djelatnosti SC-a, ona kojoj je do 30. srpnja na čelu bio Šišmanović, ne spominje se niti jednim jedinim slovom u izvješćima o izvršenju Programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba.

No, zato se Šišmanovića spominje kao jednog od autora programa Visoke politehničke škole (Poly) studija Film, televizije i novih medija, a za koji je 22 studenata nakon prve godine studiranja plaćene 30 tisuća kuna ustanovilo da - ne postoji, o čemu je također pisao Večernji list. Za skandal sa spornim studijem javnost je saznala 2012. godine, premda škola od 2008. godine nije imala dopusnicu nadležnog ministarstva, a to je osim studentima, uspjelo promaknuti i nastavnom osoblju, te suradnicima, među kojima i samom Šišmanoviću.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI