Faust (ri)

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Krešimir Dolenčić po drugi put u šest godina postavlja Gounodova 'Fausta'.

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Charles François Gounodskladatelj
Johann Wolfgang von Goetheautor predloška
Nina Simčićšaptač
Snježana Abramović Milkovićkoreograf
Vesna Marinacinspicijent
Igor Vlajnićkorepetitor
Ana Anconellikorepetitor
Ana Savić Gecankostimograf
Nada Matošević Oreškovićdirigent
Nada Matošević Oreškovićdirigent
Dinka Jeričevićscenograf
Krešimir Dolenčićredatelj
Deni Šesnićoblikovatelj svjetla
Deni Šesnićoblikovatelj projekcija

Premijerno izvedena 19. ožujka 1859. na sceni pariškog Théatre-Lyrique, ‘Faust’ je opera u pet činova po libretu Julesa Barbiera i Michela Carréa nastalom temeljem Carréove drame ‘Faust et Marguerite‘, a koja je opet vrlo slobodna adaptacija Goetheova ‘Fausta‘.

Kako pojašnjava službena splitska najava: ‘Bez nakane da iznosi filozofsku bit Goetheova djela, koje je do tada već često uglazbljivano, Gounod se u svojoj operi dominantno zadržava na epizodi koja tematizira ljubav Fausta i Margarete, a glavnim likovima daje više glazbeni negoli psihološki profil’.

Gounodova ‘Fausta’ od samog su nastanka pratile brojne kontraverze i problemi. Djelo je prvo odbila izvesti nacionalna Opera obrazlažući svoju odluku činjenicom da nije dovoljno – spektakularna. Potom je njezina premijera na sceni Théatre-Lyrique odgođena za godinu dana jer je Carréova drama (na kojoj se, ponovimo, temelji libreto) igrala u obližnjem Porte St. Martin. Kad su pak konačno počele pripreme za praizvedbu, impresario Leon Carvalho (koji je glavnu žensku ulogu namjenio vlastitoj supruzi), inzistirao je na brojnim izmjenama originalnog materijala izbacujući čak iz njega i nekoliko arija. Rezultat je bila ne baš najuspješnija predstava u kojoj su kritičari ipak prepoznali veliki napredak u kvaliteti Gounodova skladanja, a jedan je od njih otišao tako daleko da je izjavio kako je nemoguće da je Gounod sam skladao takvo što. Uvrijeđeni skladatelj kritičara je izazvao na dvoboj, zbog čega je potonji svoju ‘kritiku’ – povukao.

Predstava je opet u Parizu postavljena 1862. i odmah se prometnula u hit, a za premijernu izvedbu 1869. na sceni Théâtre Impérial de l'Opéra, u peti čin je umetnut i balet. Ironično, s obzirom na njegovu prvu ‘odbijenicu’, ‘Faust’ je s vremenom, baš zbog tog baleta (koji se danas rijetko izvodi), te velikog zbora i nužne obimne komparserije, postao preskup za postavljanje i polovicom prošlog stoljeća počeo ponešto gubiti na popularnosti. U Hrvatskoj je međutim posljednji put premijerno izveden 2008. godine u HNK Split, a režiju te produkcije, kao i ove u HNK Rijeka potpisao je - Krešimir Dolenčić.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE