Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > Urša Raukar je francuska Lady Macbeth

Urša Raukar je francuska Lady Macbeth

Na pozornici teatra La Comédie de Saint-Etienne krajem prošlog tjedna premijerno je izvedena predstava 'Macbeth' Heinera Mullera, s Uršom Raukar u glavnoj ženskoj ulozi.
Share on facebook
Share on twitter

Suradnja Zagrebačkog kazališta mladih i La Comédie de Saint-Etienne počela je još 2008., kada je Jean-Claude Berutti odlučio u različitim kulturama postaviti isti tekst i uprozorio predstavu Polet suvremenog francuskog autora Gillesa Granouilleta.  Polet je premijerno izveden 6. prosinca 2008. u Zagrebačkom kazalištu mladih, a Comedie de Saint-Etienne je iste godine s vlastitom produkcijom tog naslova - L’ Envolée gostovala u Zagrebačkom kazalištu mladih.

Najnoviji naslov nastao u suradnji ta dva kazališta,  Macbeth Heinera Mullera, režirao je  Jean-Claude Berutti , a glavnu žensku ulogu, Lady Macbeth, tumači glumica Zagrebačkog kazališta mladih, Urša Raukar.

Kako kaže press-materijal: Jean-Claude Barutti Müllerovu je verziju izabrao zato što naglašava kvalitete izvornika. Sve se odvija čak i brže. Želim predstavu koja gledatelju ne da dopušta predah. Napokon, narator Müller (uz kolažiranje stilova i žanrova, kako smo već navikli) dodatno zgušnjava priču, ne dopuštajući nijednom liku uzmak. Za uprizorenje te priče, zamišljam ozidan prostor izgubljen u mraku i praznini, ruševine nakon bombardiranja, zastavu iznad grobnice, kako želite. Možda ste vidjeli film Ivanovo djetinjstvo Tarkovskoga: mladi Ivan kroz ratišta Drugog svjetskog rata stiže u selo u ruševinama, pred rupu u zidu, vrata koja ne vode nikud, kaže Jean-Claude Berutti.


Heiner Muller, njemački dramatičar, autor je jednoga od najslojevitijih kazališnih opusa u suvremenoj njemačkoj književnosti. Razvoj radnje zanemaruje na štetu veće jasnoće u razotkrivanju zakonitosti što vladaju iza vanjština svakodnevice. U tu se svrhu koristio različitim razinama dramske igre, povezivao ih i u njih montirao dijelove raznih drugih tekstova. Nakon što biva oštro kritiziran od strane vlasti, prelazi na izučavanje njemačkih klasika i Williama Shakespearea, te razvija novu poetiku gdje se radnja temelji na mitologiji i književnoj građi i tek se kao kompleksna metafora može dovesti u vezu sa suvremenim zbivanjima. Ta mu djela otvaraju put na zapadne pozornice.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI