Login za korisnike

Posudi mi tenor

…ili kako se spašava jedna provincijska operna kuća, te može li je upropastiti jedna ljubomorna supruga, jedan tenor viška i šaka tableta smirenje.

***

Radnja priče zbiva se u američkoj državi Ohio, gdje stiže slavni tenor Tito Merelli, poznatiji i kao ‘Il stupendo’, a u Cleveland dolazi otpjevati naslovnu ulogu u ‘Otellu’, kojim upravitelj pokušava spasiti Operu od propasti. Međutim, dok se Tito priprema za nastup, počinje zavrzlama - njegova supruga za zadivljenu obožavateljicu, koja se u Merellijev ormar skrila da bi dobila njegov autogram, pomisli da je zapravo Titova ljubavnica, te mu napiše pismo u kojem ga ostavlja… Merelli je toliko uznemiren da mora uzeti lijekove za smirenje, koji ga u potpunosti onesposobe.

No, kako i u operi vrijedi pravilo ‘the show must go on’, pogotovo uzevši u obzir da je riječ o gala izvedbi kojom Cleveland Opera prikuplja novac i koja počiva upravo na pojavljivanju zvijezde Merellija, upravitelj Opere Saunders zamoli svog asistenta Maxa da slavnog tenora ‘odglumi’. Komedija zabuna se nastavlja kad se Merelli, naravno, probudi na vrijeme za svoj nastup, a na pozornici je već našminkani Max…

Ken Ludwig američki je dramatičar i redatelj koji je već svojom prvom dramom izvedenom na Broadwayu, a riječ je upravo o tekstu ‘Posudi mi tenor‘, postigao zapažen uspjeh. Donio mu je prvu u nizu nominacija za Tony, drama je samo u SAD-u doživjela preko dvadeset i pet različitih postava, a prevedena je na više od dvadeset jezika. Obnovljena verzija predstave, praizvedene 1989. odnedavna ponovno igra na Broadwayu.

Iako sam nije imao sreće s Tonyjima, ‘Tenor’ je osvojio dva – za najbolju režiju te glavnu mušku ulogu, a mjuzikl ‘Crazy for you‘, čiji je libreto Ken Ludwig napisao nekoliko godina kasnije, osvojio je Tonyja, Drama Desk Award i Oliviera za najbolji mjuzikl, kao i niz istih nagrada u drugim kategorijama.

Ken Ludwig često kombinira svoj interes za glazbu, koju je studirao na Harvadu kod Leonarda Bernsteina, s pisanjem –  napisao je drame koje su zasnovane na radu glazbenih velikana poput Gershwina (čijeg je ‘Amerikanca u Parizu‘ adaptirao za scenu) te Gillberta i Sullivana. Često adaptira klasike, pa se tako kroz karijeru dohvatio i Shakespearea, i R.L.Stevensona i Marka Twaina, a također piše i za film, te televiziju.

 

autorski tim
Stela Žingerlinšaptač
Dijana Dajčićinspicijent
Dubravka Krušelj Jurkovićglazbeni pedagog
Ken Ludwigautor teksta
Damir Munitićprevoditelj
Tomislav Ruszkowskiscenograf
Krešimir Batinićglazbeni suradnik
Elvira Ulipkostimograf
Marko Juragaredatelj
Đurđa Škavićjezični savjetnik
Anđelko Kosoblikovatelj svjetla

izvođači
Davor SvedružićHotelski nosač
Dražen BratulićVanda Vinter Saunders, Maggien otac, intendant opere
Dubravka OstojićJulia, predsjednica udruge ljubitelja opere
Ervin BaučićTito Merelli, svjetski slavan tenor
Goran MalusMax, Saundersov pomoćnik
Mila ElegovićMaria, Titova žena
Vanda WinterMaggie, Maxova djevojka
Vanja Ćirić Diana, sopranistica

Odgovori

POVEZANE VIJESTI