Repertoarne politike najizdašnije financiranih domaćih kazališnih kuća često je nemoguće dokučiti. Podužem nizu naslova koje se gotovo istovremeno ili u kratkom vremenskom razdoblju odluči postaviti više Hrvatskih narodnih kazališta, umjesto da se recimo, prirede koprodukcije, pridružuje se i ‘Opera za tri groša', koju je 2007. godine na scenu HNK Zagreb postavio Krešimir Dolenčić, a na samom koncu sezone 2009/2010. u HNK Osijek - Željko Vukmirica. Isti će pak naslov biti i prva premijera u slavljeničkoj, 125. sezoni HNK Rijeka.
Revolucionarna adaptacija djela ‘Prosjačke opere’ Johna Greya iz 18 stoljeća, ‘Opera za tri groša’ jedno je od najpoznatijih djela Bertolta Brechta i skladatelja Kurta Weila, praizvedeno 1928.
U središtu je radnje anti-junak Macheath koji se vjenča s Polly Peachum, što će pak ozlojaditi njezin oca ‘kralja’ londonskih prosjaka, odlučnog da svog neželjenog zeta vidi na – vješalima. Iako će isprva realizaciji tog plana ispriječiti gradski šef policije, Tiger Brown, Macheathov prijatelj iz djetinjstva, Macheath će na koncu ipak biti uhapšen i osuđen na vješala. Nekoliko trenutaka prije njegova pogubljenja, Brecht svom protagonistu, parodirajući vječne ‘sretne završetke’, upomoć šalje kraljične glasnike koji ne samo da ga oslobađaju već mu dodjeljuju i titulu baruna…
Socijalistička kritika kapitalizma, s prosjacima, bludnicama, svodnicima i korumpiranim policajcima, bit će vam bliža kad vam kažemo da su njezin najveći hit, ‘Mack The Knife’, snimili i Louis Armstrong, The Doors, Frank Sinatra, Sting, Nick Cave i – Robbie Williams.