Opera za tri groša (ri)

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
U samo tri godine, već treće Hrvatsko narodno kazalište na repertoar stavlja remek-djelo Bertolta Brechta i Kurta Weila.
autorski tim funkcija
Marko Japeljscenograf
Ana Vidučić Kovačićinspicijent
Eduard Černilektor
Žanina Mirčevskadramaturg
Žanina Mirčevskaautor adaptacije
Eduard Milerredatelj
Marko Fotezautor prepjeva stihova
Vlatko Brozprevoditelj
Kurt Weillskladatelj
Kurt Weillautor
Jolanda Pahoršaptač
Staša Zurovackoreograf
Sandra Dekanićkostimograf
Igor Vlajnićglazbeni voditelj
Ana Anconellikorepetitor
Bertolt Brechtautor
Deni Šesnićoblikovatelj svjetla
izvođači uloge
Alen LiverićWalter Tužna Vrba; Jenny Rupetina; Prosjak
Andreja BlagojevićLucy
Damir OrlićSmith; Filch
Denis BrižićJakov Kuka; Prosjak
Dražen MikulićPeachum
Đeni Trdić-Barićflauta
Elena BruminiPolly
Goran Cvijanovićkontrabas
Goran NavojecMacheath
Hrvoje Sekovanić udaraljke; timpani
Igor Vlajnićklavir; harmonium
Ivica Lukanectruba, II.
Jasmin MekićMatija Groš; Prosjak
Jelena LopatićJimmy Ii; Prosjak; Policajac
Josip Forembachertenor-saksofon; sopran-saksofon; alt-saksofon
Marijan Oreškovićbanjo
Olivera BaljakGđa Peachum
Predrag SikimićRobert Pila; Prosjak
Tomislav Koprivčevićtrombon
Toni Železniktenor-saksofon; sopran-saksofon; alt-saksofon
Valentyn Sklyarenkotruba, I.
Žarko Radić Brown

Repertoarne politike najizdašnije financiranih domaćih kazališnih kuća često je nemoguće dokučiti. Podužem nizu naslova koje se gotovo istovremeno ili u kratkom vremenskom razdoblju odluči postaviti više Hrvatskih narodnih kazališta, umjesto da se recimo, prirede koprodukcije, pridružuje se i ‘Opera za tri groša', koju je 2007. godine na scenu HNK Zagreb postavio Krešimir Dolenčić, a na samom koncu sezone 2009/2010. u HNK Osijek - Željko Vukmirica. Isti će pak naslov biti i prva premijera u slavljeničkoj, 125. sezoni HNK Rijeka.

Revolucionarna adaptacija djela ‘Prosjačke opere’ Johna Greya iz 18 stoljeća, ‘Opera za tri groša’ jedno je od najpoznatijih djela Bertolta Brechta i skladatelja Kurta Weila, praizvedeno 1928.

U središtu je radnje anti-junak Macheath koji se vjenča s Polly Peachum, što će pak ozlojaditi njezin oca ‘kralja’ londonskih prosjaka, odlučnog da svog neželjenog zeta vidi na – vješalima. Iako će isprva realizaciji tog plana ispriječiti gradski šef policije, Tiger Brown, Macheathov prijatelj iz djetinjstva, Macheath će na koncu ipak biti uhapšen i osuđen na vješala. Nekoliko trenutaka prije njegova pogubljenja, Brecht svom protagonistu, parodirajući vječne ‘sretne završetke’, upomoć šalje kraljične glasnike koji ne samo da ga oslobađaju već mu dodjeljuju i titulu baruna…

Socijalistička kritika kapitalizma, s prosjacima, bludnicama, svodnicima i korumpiranim policajcima, bit će vam bliža kad vam kažemo da su njezin najveći hit, ‘Mack The Knife’, snimili i Louis Armstrong, The Doors, Frank Sinatra, Sting, Nick Cave i – Robbie Williams.

 

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE