Naslovnica > ARHIVA FELJTONA > TOP 10: Najveći hitovi zagrebačkih javnih kazališta u 2018.

TOP 10: Najveći hitovi zagrebačkih javnih kazališta u 2018.

Nakon godina zanovijetanja, konačno nam je uspjelo natjerati Grad Zagreb da statistike o posjećenosti javnih kazališta objavljuje u jedinstvenom formatu. Dakle: koje su predstave ukupno imale najviše gledatelja, koje najviše izvedbi, a koje najveću popunjenost gledališta? [INFOGRAFIKE]
Share on facebook
Share on twitter

Kako već godinama pišemo, Grad Zagreb statističke izvještaje o posjećenosti predstava vlastitih javnih teatara tražio je u neprestano novim  formatima pa ih je bilo nemoguće uspoređivati. No, uporno traženje promjene takve prakse konačno se isplatilo, što potvrđuje i izvještaj o izvršenju programa javnih potreba u kulturi za 2018., a koji bi se trebao naći na dnevnom redu idućeg zasjedanja Gradske skupštine. U njemu su, naime, rečeni podaci standardizirani pa je iz njih moguće iščitati broj gledatelja pojedinih naslova, broj izvedbi kao i prosječnu posjećenost, s obyirom na veličinu gledališta.

Nažalost, sama gradska kazališta nisu još posve usvojila novu statističku metodu pa neka od njih i dalje u 'istu košaru' trpaju izvedbe u matičnom teatru i one na gostovanjima, iz čega proizlaze poststotci posjećenosti od preko 100%. Te i takve naslove nismo uvrstili u ovu analizu.

No, uzmemo li u obzir sve ostale, po apsolutnim brojevima gledatelja poredak top 10 najvećih hitova zagrebačkih javnih kazališta u 2018. godini izgleda drastično drugačije od onog na polovici godine:

Najviše gledatelja, njih čak 15.760 imala je predstava Orašar i mišji kralj u Trešnji, dok je na koncu lipnja najbolje plasirana Mamma mia! godinu završila kao druga s 11.300 gledatelja. Međutim, pri tumačenju tih rezultata treba na umu veličinu gledališta kojim raspolaže Komedija, a koje je značajno veće od npr. Trešnje, Žar ptice ili pak ZKM, pa i nije čudno što se na popisu 10 predstava s najvećim ukupnim brojem geldatelja nalaze čak tri Komedijine i četiri Kerempuhove, budući su to ujedno i teatri s natprosječnom veličinom gledališta.

Ukupan broj gledatelja dobija sasvim drugu dimenziju pogledamo li koje su predstave imale ukupno najveći broj izvedbi. Tu se poredak od top 10 pretvar au top 14 jer začelje ravnopravno dijele 4 naslova:

Prvoplasirana Trešnjina predstava po broju gledatelja imala je istovremeno i apsolutno najviše izvedbi  - njih čak 52, dok ih je drugoplasirana po broju izvedbi - ZeKaeMova Junaci Pavlove ulice - imala 'tek' 40.

Očekivano, većinu vodećih mjesta na tablici prema ovoj metrici zauzimaju predstave kazališta za djecu i mlade, mahom lektirni naslovi kakav je uostalom i najbolje plasirana predstava nekog kazališta za odrasle - Gavellin Rikard III. Znakovito je i kako se na ovom popisu našla i predstava Šest likova traži autora u režiji Olivera Frljića u Kerempuhu, a za koju će se ustanoviti da je usprkos takvom repertoarnom forsiranju, bila prilično loše popunjena.

Kad je, pak, popunjenost u pitanju top 10

Iznenađujuće ili ne, vjerodostojno ili ne (o potonjem smo često pisali, npr. ovdje), u 2018. zagrebačka javna kazališta imala su čak tri repretoarna naslova čija je popunjenost na izvedbama bila 100%! Kad je u pitanju Narodil se mladi kral u Komediji, objašnjenje je relativno jednostavno - riječ je o blagdanskoj predstavi. No, što je s Tulumom u samostanu? Predstava je u toj istoj toj Komediji praizvedena . i do konca godine imala je 7 izvedbi. Drži li se podjednako dobro i nastavku sezone, saznat ćemo tek za koji mjesec.

Treći 100 popunjeni naslov je lektirni Waitapu u Žar ptici, koji je kao sve preostale najbolje plasirane predstave po ovoj metrici, namijenjen djeci mladima. U prijevodu: riječ je o predstavama namijenjenim prvenstveno organiziranoj, grupnoj prodaji, slijedom čega popunjenost gledališta - ne čudi.

No, uklonimo li iz rečene metrike predstave za djecu i mlade, poredak izgleda ovako:

Komedija na tom popisu ima čak četrir naslova, Kerempuh tri, Gavella dva, a ZKM tek jedan. No, istovremeno, Kerempuh predvodi i popis predstava s najmanjom prosječnom posjećenošću, i to s čak 6 (!) najlošije popunjenih naslova na repertoaru:

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE