Naslovnica > VIJESTI > CROSSOVER > Perforacije #1!

Perforacije #1!

Prva jesenska kiša od otprilike 30 performansa i interdisciplinarnih izvedbenih projekata dogodit će se od 25.-30. 09. 2009. u Dubrovniku i Zagrebu. Ni u kojem slučaju nemojte pokušavati stići na sve!
Share on facebook
Share on twitter

Krajem mjeseca, točnije od 25 - 30 rujna 2009., održava se prvi po redu festival Perforacija na više različitih lokacija u Zagrebu i Dubrovniku. Radi se o projektu udruge Domino koji je u suradnji s Kulturom promjene SC-a u Zagrebu, te Art  Radionice Lazareti u Dubrovniku, želeći poboljšati umreženost i promociju nezavisne kulturne scene u regiji, otvorio natječaj za prijavu izvedbenih koncepata koji se temelje na kazališnom, plesnom, te likovnom izrazu, te prijelaznim, graničnim disciplinama.

A rezultati su sljedeći: 2 grada, 6 dana,  30 izvedbi,  od čega oko 15 domaćih produkcija i 15 gostovanja. A to opet znači da i uz sav vaš trud zasigurno nećete moći biti fizički prisutni na svim izvedbama, pa tako vam predlažemo da birate pažljivo. A kako bismo vam olakšali posao, donosimo vam ne-baš-posve kratak pregled programa Perforacija.

U svakom slučaju – DUBOKO UDAHNITE:

Dakle, ako se petak, subotu ili nedjelju zaputite prema DUBROVNIKU, čeka vas poprilično bogat program kojeg 25. rujna otvara Željko Zorica, kazališni i vizualni umjetnik, koji će otkriti spomen ploču belgijskom nadrealističkom umjetniku Reneu Magritteu, te njegovom posjetu Dubrovniku.  Slijedi Silent Performance makedonskog redatelja Dejana Damjanovskog u kojem autor istražuje granice svakodnevnog ponašanja i ponašanja na sceni.

Iz Slovenije dolaze performansi Borisa Kadina i Kristiana Al Droubia - Što mi je rekao Joseph Beuys dok sam mrtav ležao u njegovom naručju i Igra s čačkalicama, dio serije pod nazivom Via Nova redatelja Bojana Jablanoveca, autora hrvatskoj publici dobro poznate Vie Negative, kroz koju je u razdoblju od 7 godina istraživao sedam smrtnih grijeha. Via Nova predstavlja njezin završetak u kojoj je okupio izvođače iz proteklih 7 godina.  Par dana kasnije u Zagrebu moći ćete pogledati i zadnji dio serije Via Negativa pod nazivom OUT, koji tematizira mehanizme ponosa u društvu.

Hrvatski konceptualni umjetnik Siniša Labrović, poznat po preispitivanju etičke prihvatljivosti u svojim performansima, donosi projekt Perpetuum Mobile, u kojem umjetnik pije svoju vlastitu mokraću, tematizirajući tijelo kao samodostatnu jedinicu, ali i kao komentar siromaštva.

U subotu, 26.09. možete pogledati hrvatsko-slovensku koprodukciju So, so redatelja Branka Brezovca, temeljenu na tekstovima likovne umjetnice Sophie Calle u kojima autorica progovara o audiovizualnom praćenju privatnih situacija potpunih stranaca, gostiju hotela, tematizirajući tako emocionalnu odsutnost i prazninu suvremenog života.

Još jedan performans iz serije Via Nova, pod nazivom Razgovor s umjetnikom, Kristijana Al Droubia zamišljen je u formi, kako i samo ime kaže razgovora publike s umjetnikom. Jedina razlika je u tome što je publika iznimno zainteresirana i postavlja mu mnogo pitanja.

U pokretu boja plesni  je performans Marka Kalca, Maje Dobrile i Ivane Kalc a temelji se na interakciji s publikom od koje se traži 'donacija' kistovima na tijelima izvođača, što im opet služi kao početna točka za daljnje oblikovanje tijela.

Nedjelja 27. 09. je rezervirana za makedonskog glazbenika Olivera Josifovskija i njegov sustav Olistaklofoni 44:44:44, koji funkcionira na margini između improvizirane i pisane glazbe, a nakon toga slijedi Tri boje Kafke: plavo autora Filipa Jovanvskog i Martina Kočovskog iz Makedonije, gdje autori na strukturnoj razini povezuju rad Franza Kafke i Krzysztofa Kieślowskog, a rezultat je interaktivna instalacija koja prikazuje čovjekovu potragu za individualnošću u birokratiziranom svijetu.

Ivo Dimchev, bugarski performer čiji smo rad već imali priliku vidjeti na na programu Queer Zagreba, ponovno predstavlja naslov kojim je sudjelovao u ovogodišnjem izdanju tog festivala - Paris kojeg izvodi plesač Christian Bakalov, a progovara o životu u emigraciji i o suprotstavljajućim facetama jednog od najpoznatijih europskih gradova.

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=ZiNpFh1ZKDw]
Dimchev & Bakalov: Paris

Dubrovački dio programa zatvara predstava Me and Al redatelja Ivice Buljana, temeljena na fragmentima tekstova J.D. Salingera i B.M. Koltesa, dok ćete drugu Buljanovu režiju, Noć zaustavljena pred šumama, također po Koltesovom predlošku moći pogledati u Zagrebu u izvedbi Roberta Waltla.

ZAGREBAČKI dio programa 28.09. otvara beogradska koreografkinja Dalija Aćin s izvedbom Meet the expectations – dueti, u kojem u tri različita prostora koreografkinja istražuje utjecaj publike na samo odvijanje predstave.

Ksenija Kordić, likovna umjetnica, sa svojim radom Želim biti istražuje ženske stereotipe i njihovo funkcioniranje unutar pogona konzumerizma.

U isto vrijeme će se odvijati i nova predstava skupine BADco. pod nazivom Liga vremena, koja vas, kako kažu autori, vodi na kazališno putovanje kroz parabole budućnosti i rekapitulacije prošlosti kroz arheologiju utopijskih priča i nikad ostvarenih vizija.

Montažstroj donosi T-faktor, predstavu koja ispipava područje između aktivizma i pasivnosti, kroz tri najbitnije sporedne stvari na svijetu koje počinju s t – televizija, terorizam i teatar.

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=9t1QfSwIq58]
Montažstroj: T-formance

Adaptaciju nagrađenog romana Rio Bar spisateljice Ivane Sajko moći ćete pogledati u režiji beogradskog redatelja Bojana Đorđeva koji adaptaciju tretira kao mobilni muzej rata u kojem monolozi 8 žena egzistiraju kao eksponati postratnog tranzicijskog vremena, no koji su tek dio jedne od tri narativne linije koju Sajko postavlja u Rio Baru.

Kiparica Milijana Babić na misiji je da što veći broj ljudi preobrati na jednu vjeru, a ta vjera je suvremena umjetnost, pa tako preuzimajući formu propovijedanja Jehovinih svjedoka, Babić i Dražen Vitolović svojim će uvjeravanjima i pamfletima pokušavati privući što veću masu ljudi.

Zvuk sjene predstavit će svoj VJ-ing projekt pod nazivom Elem momenti, kroz koji autori, kao pratnju koncertima ili samostalno, prikazuju priče o razvitku prirode i čovjeka koristeći grafoskope kao izvor svijetla.

Vlasta Delimar, likovna umjetnica i performerica, čija je glavna preokupacija pitanje ženskih tabua, u suradnji sa Svenom Medvešekom donosi nam performans Erszebet Bathory, o ženi koje je optužena za mnoga umorstva drugih žena u Mađarskoj krajem 16. stoljeća i koja je dobila status prve vampirice.

Obećana zemlja, plesni performans beogradske autorice Ljiljane Tasić komentar je na povijesna zbivanja njene zemlje s kraja 20. na početak 21. stoljeća, povezan intimnim stanjem pojedinca i njegovim komentarima koje autorica svodi na gotovo apstraktne simbole.

A točno u ponoć možete se odmoriti od svega zajedno s predstavom Odmor od povijesti, umjetničke platforme Bacači sjenki. On je također zadnji dio njihove trilogije o Franzu Kafki, a  jedan od njegovih ciljeva je svakako dopustiti gledateljima sagledavanje dijela vlastitog zaborava.

Zadnji dan Perforacija otvara umjetnica i teoretičarka Ana Hoffner, koja radi rekonstrukciju performansa Brucea Naumana Walking in an exaggerated manner in the parameters of a square, dajući joj ime Movement, privatised i pokušavajući osvijestiti mogućnost socijalnog djelovanja van političke sfere.

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=Qml505hxp_c]
Nauman: Walking in a exaggerated manner...

Za one koji su propustili njegovo gostovanje na Queer Zagrebu 2007, Ivo Dimchev će ponovno odigrati Lili Handel, performans koji prezentira tijelo kao zabavljački medij, ali koje kroz Dimcheovu izvedbu dobiva gotovo gorki sloj izrabljivanja i mazohizma vlastite tjelesnosti.

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=6ad8YN0_zM8&feature=PlayList&p=7E5F11737EA856B5&playnext=1&playnext_from=PL&index=56]
Dimchev: Lili Handel

Josip Horvat, student akademije likovnih umjetnosti, svoju inspiraciju za performans Šesti stupanj, našao je u proučavanju drevne kulture Maya čiji sveti spisi govore kako će uskoro doći kraj petog svijeta, a ljudi će ući u šesti gdje će konačno evoluirati na mentalnoj i psihičkoj razini.  Odmah nakon toga možete pogledati instalaciju Petre Kovačić pod nazivom Djelo(vanje), koja će izložiti sam čin nastajanja performansa.

Mala Kline iz Slovenije predstavit će se svojim radom The End temeljenom na radio-drami 'To be done with the Judgement of God' Antonina Artauda i pojašnjenima Gillesa Deleuzea, i govori o vjerovanjima koja nam nameće kultura i obmanama kojima smo svakodnevno okruženi.

Perforacije zatvara Željko Zorica svojom Digitalizacijom spomeničke baštine i njenom komercijalnom eksploatacijom, u kojoj će progovoriti o nefunkcionalnosti spomen ploča, ali i mogućem rješenju istog problema.

Vremena je malo, programa puno, brzo se odlučite, a za sva dodatne pitanja i službeni raspored posjetite službeni site festivala.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE