Projekt čiji je podnaslov 'Što afirmirati? Što izvoditi?', afirmira situacije i načine povijesnog pojavljivanja koreografskog mišljenja u neinstitucionalnim uvjetima. Kako kaže službeno priopćenje: 'u nedostatku ikakve institucionalne potpore, suvremeni ples se u socijalističkim društvima pojavljivao i probijao kroz različita umjetnička područja i umjetničke prakse. Ples je tako bio “ugošćen” u eksperimentalnom teatru i filmu, glazbi i umjetnosti performansa. Projekt EDA istražuje načine kojima je ples razvijao specifične strategije samoorganizacije, samoedukacije i političke aktivacije.'
Prezentacija projekta odvijat će se prema slijedećem programu:
18. 3. 2008.
CDU, Deželićev prilaz 26
20.00 h
Rekonstrukcije izložba-akcija Grupe šestorice – održavanje semantike javnog prostora
Autori projekta:
Jasna Žmak
Goran Ferčec
Teorijsko-analitički rad o izložbama-akcijama Grupe šestorice započet je s namjerom analize, istraživanja i afirmiranja koncepta izvebenog/performativnog u njihovim javnim nastupima u drugoj polovici sedamdesetih godina dvadesetog stoljeća.
Analiza je usmjerena na izložbe-akcije ostvarene na području grada Zagreba koje su osim izlaska u javni prostor grada za cilj imale i oblik javnog izvođenja/djelovanja/kretanja.
Istraživanjem postojeće građe (fotografija, snimki, intervjua, kataloga, sakupljenih pisanih dokumenata, svjedočanstava) te njenom sistematizacijom otvorila se mogućnost rada na rekonstrukciji sakupljenog materijala te mogućim pronalaženjem novog referentnog i autorskog polja u sferi javnog prostora i njegove radikalne mijene u periodu od sedamdesetih godina prema kraju 20. stoljeća.
Arhiviranje i afirmiranje sakupljene građe konačni je cilj ovog teorijsko-analitičkog rada pri čemu kao osnovnu ideju nudimo koncept časopisa Maj 75 kao sumu sakupljenje građe i autorski materijal drugim autorima/izvođačima. Autorima je ponuđen sirovi materijal preko kojeg mogu teorijski prošititi ponuđenu građu i navedene performativne aspekte izložbe-akcije, te praktično preispitati njihovu moguću adaptibilnost u suvremeni kontekst javnog prostora.
19. 3. 2008.
mama klub, Preradovićeva 18
20.00 h
U suradnji s programom Vizualni kolegij
Filmski modusi koreografije
Istraživanje stratuma filmskog koreografskog mišljenja u domaćem narativnom i nenarativnom filmu polazeći od osnovnih povijesnih i teorijskih odrednica filmskog stroja i zapisa, filma kao odraza znanstvenog i filozofskog duha vremena: film i filozofija istodobno pokušavaju misliti pokret. Studije kontinuiteta pokreta koji opisuje figuru (ne figura u jedinstvenom trenutku) od predpovijesti, kronofotografije do estetike atrakcije. Filmska koreografija između kompozicije, mizanscene, raskadriranja i montaže u širem smislu: koreografije za kameru i koreografije kamere.
Afilmska i profilmska stvarnost: tijela u (filmskom) krajoliku, tjelesne figuracije u narativnom i nenarativnom filmu: tijelo kao lik, figura ili objekt (doslovno tijelo).
Plesni film ili ples filma u tipovima eksperimentalnog, avangardističkog filma: film umjetnika, apstraktni film, trans film, strukturalni, konceptualni.
Dva osnovna, oprečna modusa tjelesnosti u eksperimentalnom filmu: koreografija svakodnevnog i ceremonijalnog/svečanog tijela (Deleuze) u eksperimentalnim filmovima Vlade Kristla i Ivana Martinca.
predavanje: Tanja Vrvilo
20. 3. 2008.
mama klub, Preradovićeva 18
20.00 h
Rani hrvatski plesni film
uvodna riječ: Jelena Mihelčić
Program je sačinjen od 5 plesnih filmova nastalih između 50ih i 70ih godina prošlog stoljeća , a kojima su autori neki od najznačajnijih hrvatskih koreografa tog razdoblja poput Ane Maletić i Milka Šparembleka. Riječ je o prvim plesnim filmovima nastalim u Hrvatskoj.
1. Milan Katić, Tajna Dvorca I.B., 1951., 22'
2. Ana Maletić, Magije, 1966., 13'
3. Vera Maletić, Radiant, krajem 60-ih, 11'
4. Ana Maletić, Tri legende, 1971., 45' (isječak 10')
5. Milko Šparemblek, Fedra, 70-ih, 45' (isječak 8')
Projekt nastaje u suradnji: Allianz Kulturstiftung, Maska Ljubljana, Tanzquartier Beč, Nacionalni plesni centar Bukurešt, CDU - Centar za dramsku umjetnost (Zagreb)
Partneri: Teorija koja hoda (Beograd), INPEX (Stockholm), Art-radionica Lazareti (Dubrovnik), Kanuti Gildi (Tallin)
Projekt nastaje uz potporu Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba