Naslovnica > VIJESTI > POLITIKA > Elementarni idiotizam

Elementarni idiotizam

Postoji li uopće 'slučaj Houellebecq' ili je na djelu tradicionalna domaća glupost i jal?
Share on facebook
Share on twitter

Prvo, procjenu sigurnosnog rizika za  predstavu 'Elementarne čestice' napravila je Sigurnosno-obavještajna agencija (SOA).

To je ista ona agencija koja mjesecima nije bila u stanju ustanoviti da najelitniji borbeni piloti Hrvatske vojske pregovaraju sa Katarom, u koji su konačno i otišli, ostavivši 'Krila Oluje' praznijima od državnog proračuna.

Ista ona agencija koja danima nije znala gdje je, a kamo li naslutila tragičan kraj najodgovornije osobe u državi za kriptiranje, šifre i kodove u lancu vojnog zapovijedanja.

Ista ona agencija kojoj je Tomislav Karamarko svojevremeno bio na čelu.

Toj i takvoj SOA-i je za procjenu sigurnosnog rizika postavljanja 'Elementarnih čestica' trebalo puna dva mjeseca.

Da bi onda rekla da rizika ima.
Ne toliko da se predstava nužno otkaže, ali da ga ima.
Jer je eto Houellebecq, kako je to poslije objasnio ministar policije - islamofob.

O tome da se njegova knjiga našla na naslovnici posljednjeg broja Charlie Hebdo prije pokolja u redakciji, valjda ne treba ni govoriti.

Za divno čudo, vođena tim aršinom, SOA nije alarmirala hrvatsku javnost o drugim ugrozama iz 'iste ladice'. Primjerice, plakat za francusku distribuciju posljednjeg filma Vinka Brešana radili su baš karikaturisti Charlie Hebdo. Treba li onda Brešana staviti u kućni pritvor? Ili zbog same činjenice da je iz Šibenika 'preskočiti' ovogodišnji Festival djeteta? Turističku sezonu kao takvu?

Imamo li za to sigurnosnu procjenu?

Drugo, konzultaciju SOA-e tražio je župan Nikola Dobrosavić. Čija Dubrovačko-neretvanska županija Igre financira sa 4% ukupnog proračuna.

Procjenu nisu tražili ni Grad Dubrovnik koji Igre financira s 38% ni Država čije Ministarstvo kulture Igrama osigurava 27% proračuna.

Znači li to da su svi ostali financijeri potpuno nesposobni i nekompetentni (i ne bi li zbog toga trebali odgovarati? Što o tome misli SOA?) ili da je HDZ-ov župan u dosluhu sa bivšom 'firmom' svog sadašnjeg stranačkog šefa – 'nanjušio' priliku za političke bodove?

Jer da stvarno postoji neka realna ugroza, u ozbiljnoj bi državi nadležne službe, pa valjda i SOA, reagirale odmah po prvoj najavi postavljanja Houellebecqa u Dubrovniku, dakle tamo negdje u siječnju.

Ne bi valjda čekale da ih mjesecima kasnije netko pita za mišljenje, ako je stvarno ugrožena nacionalna sigurnost?

A nisu. Nisu ni – pisle.

Nego su odigrale utakmicu za dnevnopolitičke potrebe u kojoj se nitko od protagonista nije najbolje snašao.

Oni koji su postavili sporni naslov na repertoar nisu ga branili niti sekunde. Dapače, Mladen Tarbuk, umjetnički ravnatelj festivala i najodgovornija osoba za njegov program, do dana se današnjeg nije ni oglasio po pitanju zabrane. Čovjek kao da je u zemlju propao. A zapravo ima pametnijeg posla. 'Gažu' u Splitu.

Mani Gotovac koja je pak odgovorna za dramski program, u roku 'keks' je odlučila pronaći zamjenski naslov. Nije ni sekunde licitirala potencijalnom ostavkom, prosvjedima ili bilo čim sličnim. Pa neće valjda izgubiti sinekuru?

Ravnateljica Javne ustanove koja festival organizira ustvrdila je pak kako su nakon savjetovanja s odvjetnicima zaključili da neće dobiti dozvolu za javno okupljanje zbog ovakve procjene SOA-e. Zašto se savjetovala s odvjetnicima, a ne s MUP-om koji i sam tvrdi da sigurnosni rizik ne znači i zabranu – posve je nevažno. Odluka je bila kolosalno – promašena.

Najbizarnije je pak reagirao ministar kulture, Berislav Šipuš. Koji 'inače brani umjetničke slobode', ali eto ne i kad su ugrožene. Čisto da znate s kim imate posla.

I sad smo tu gdje jesmo. Svi su krivi – nitko nije kriv.

Osim što je HDZ uprihodio nešto dnevnopolitičkih bodova.

I osim što nitko normalan s imalo obraza neće moći 10. srpnja podići na Orlandov stup zastavu na kojoj piše 'Libertas'.

Uz što se obično poje Gundulićevo: 'Sva zlata, sva srebra, svi ljudski životi ne mogu bit plata toj čistoj ljepoti'.

Ali, ruku na srce, obraz je ionako deficitarna roba u nas.

Pa će nakon dugometražnih olajavanja po šankovima, dame i gospoda umjetnici i ove godine doći u Dubrovnik, uzeti honorare i dnevnice i – otići.

Sve dok i njihovo postojanje ne postane sigurnosni rizik.

A onda će već biti kasno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI