Naslovnica > VIJESTI > CROSSOVER > Perforacije 2014.

Perforacije 2014.

Festival koji povezuje alternativne oblike kazališta, plesa i performansa, svoju sezonu otvara u Dubrovniku, a potom seli u Rijeku, Split i Zagreb.
Share on facebook
Share on twitter

Šesto po redu izdanje festivala Perforacije započinje danas u dubrovačkoj Art radionici Lazareti, a potom će se u seliti u Zagreb, Split i Rijeku. Ravnatelj festivala Zvonimir Dobrović najavljuje i skori zaokret u programskoj koncepciji te snažnije povezivanje s domaćom plesnom scenom.

'Perforacije su nastale kao festival koji je imao za cilj podržati nezavisnu scenu koprodukcijama, okupljanjem u program koji bi garantirao vidljivost u domaćem i međunarodnom kontekstu... Kroz Perforacije smo otvorili mogućnosti intenzivnih međunarodnih suradnji, otvorile su se nove koprodukcijske šanse, rezidencijalne razmjene, prilike koje ne želimo propuštati. Istovremeno, ovim velikim otvaranjem festivala prema domaćoj sceni postavilo se pitanje fokusa i naših kapaciteta, i najavom ovogodišnjeg festivala zapravo najavljujemo promjenu smjera Perforacija ka sužavanju programa što će nam omogućiti kroz strožu programsku selekciju zapravo jaču financijsku i operativnu potporu domaćim umjetnicima.

Naznake takvog programa se naziru i u ovogodišnjem festivalskom izdanju, koji je unatoč velikom broju produkcija i koprodukcija koncentriraniji u svojoj želji za traženjem autentičnosti umjetničkog izraza, stvaranjem dugoročnih suradnji s umjetnicima koje smo do sada podržavali."

Program je festivala kako slijedi:

DUBROVNIK

Selma Selman / Bosna i Hercegovina: Vi nemate pojma
utorak, 17.6.2014. u 20 sati: Art Radionica Lazareti, Ulica Frana Supila 8

Mario Kikaš, Mila Pavićević Hrvatska: Šavovi
srijeda, 18.6. u 20 sati: Art Radionica Lazareti, Ulica Frana Supila 8

RIJEKA

Studio za suvremeni ples, BRUNO ISAKOVIĆ: Hrvatska: reMove
prezentacija work-in-progressa: petak, 20.6. u 20 sati HKD na Šušaku, Strossmayerova 1
premijera: subota, 28.6. u 21 sati: Zagrebački plesni centar, Ilica 10

Bruno Isaković: Hrvatska: Nečastive
U izvebi Brune Isakovića: subota, 21.6. u 20 sati: HKD na Šušaku, Strossmayerova 1
U izvedbi Ane Vnučec: subota, 28.6. u 20 sati: Zagrebački plesni centar, Ilica 10

NOĆ PERFORMANSA RIJEKA
subota, 21.6. od 22 sati: Filodrammatica, Korzo 28/I
Jelena Tondini: Kome je kultura dostupna?
Luana Lojić: Dopplerov efekt
Marija Štrajh: Alien
Dragan Karlo Došen: Movi se – Linija broj 6
VESELA VOKALNA SKUPINA / A happy vocal ensamble

SPLIT

NOĆ PERFORMANSA SPLIT
ponedjeljak, 21.6. od 22 sati : Dom mladih, Ulica slobode 28 SPLIT
JOSIPA BUBAŠ : Bez naziva
Ana Marija Ilić : Impresije 21. stoljeća
PORNO SUICID : Meni mama ne da
Frane Rogić : Šamanski diskurs u slikarstvu
Vilma Reljić : 220V identiteta

Mario Kikaš, Mila Pavićević Hrvatsk: Šavovi
utorak, 24.6. u 20 sati: Dom mladih, Ulica slobode 28, Split

***

Selma Selman / Bosna i Hercegovina

Vi nemate pojma

utorak, 17.6.2014. u 20 sati / DUBROVNIK Art Radionica Lazareti, Ulica Frana Supila 8

Postoji li neka slika koja može da predstavlja sve moje problem,moju sreću, tugu, nesreću, moje porijeklo moj narod? Pita se mlada autorica projekta za koju je ovaj performans oslobađanje, on je slika svega navedenoga. On se direktno odnosi na publiku koja sluša i gleda. « Vi nemate pojma kako se ja sad osjećam. Vi nema te pojma tko sam ja. Vi nemate pojma zašto sam ja sretna I nesretna.” Selma Selman rođena 1991. godine u Bihaću, Bosna i Hercegovina. Studentica je Akademije umjetnosti u Banja Luci te je, kako sam kaže, pripadnica Romske nacije, umjetnosti i damskog staleža. Selma Selman rođena je u Bihaću, Bosna i Hercegovina. Studentica četvrte godine Akademije umjetnosti u Banja Luci, smjer slikarstvo, u klasi profesora Vese Sovilja. Pripadnica Romske nacije, umjetnosti i damskog staleža. Njezini radovi su generalno i ideje koje služe za unapređenje, poticanje i jačanje individualnosti ne samo Roma nego i ljudske zajednice u cjelini.

Mario Kikaš, Mila Pavi Ćević / Hrvatska

Šavovi

srijeda, 18.6. u 20 sati / Art Radionica Lazareti, Ulica Frana Supila 8

utorak, 24.6. u 20 sati / Dom mladih, Ulica slobode 28, Split

Kroz šavove se provlače pokreti i pogledi usmjereni prema ostatku članova sustava. Sustav je postavljen vrlo jednostavno. Treba ga premjeriti, a onda: ubod po ubod. Stanka. Otkriće takvog stroja u velikoj je mjeri poboljšala efikasnost i produktivnost rada. Pri šivanju se konac pomoću igle provlači kroz materijal, a zatim vezuje s drugim koncem pri čemu dolazi do spajanja i ojačavanja. Još lakše se nit prekida u dijagonalno uspostavljenom obodu. Šavovi su postali plesna predstava proizašla iz kolektivnog rada koji se odvijao poduže vrijeme u različitim fazama s različitim horizontima i različitim akterima. U ovoj izvedbenoj prilici iz “člankovitog ustroja” sustava izdvajamo solo-nastup Jure Radnića koji iz sjećanja priziva i pokrete svojih plesnih suradnica u integralnoj verziji predstave.

Studio za suvremeni ples, BRUNO ISAKOVIĆ / Hrvatska

reMove

prezentacija work-in-progressa: petak, 20.6. u 20 sati / HKD na Šušaku, Strossmayerova 1

premijera: subota, 28.6. u 21 sati / Zagrebački plesni centar, Ilica 10

Inspirani opusom Martina Arnolda, eksperimentalnog filmaša, prisvojili smo princip loopiranja slike, odnosno pokreta i preveli ga u polje izvedbe. Pitali smo se: “Kako preuzimanjem jednostavnog mehaničkog principa sugerirati (melo)dramatski odnos na sceni?” Dojam teatralnosti stvara se u oku gledatelja kao posljedica vrlo jednostavne akcije proizašle iz fizikalnosti tijela izvođača. Također, princip repeticije vrlo je prisutan u tehnici suvremenoga plesa te samim time određuje tijela plesača.Na koji se način nosimo s tehnikom? Na koji način percipiramo značenja koja proizvodi loop? MALE FORME naziv je istraživačkog laboratorija Studija za suvremeni ples koji omogućuje plesačima iz ansambla stvaranje samostalnih autorskih predstava. Male forme djeluju od 2004. godine te je kroz ovaj segment Studija nastalo preko nekoliko zapaženih koreografskih minijatura od kojih su neke gostovale na etabliranim hrvatskim festivalima (ZadarSnova, Svetvinčenat). Uvidjevši koreografski potencijal plesača iz ansambla, Studio daje veću podršku mladim umjetnicima te kroz istraživački laboratorij nastaju i cjelovečernje predstave.

Bruno Isaković / Hrvatska

Nečastive

U izvebi Brune Isakovića / subota, 21.6. u 20 sati / HKD na Šušaku, Strossmayerova 1

u izvedbi Ane Vnučec / subota, 28.6. u 20 sati / Zagrebački plesni centar, Ilica 10

Razvijeni fizički mehanizmi se baziraju na suodnosu disanja i fizičke tenzije te načinu na koji oni prožimaju tijelo u svakom trenutku. Transformacija izvedbenog tijela je definirana odnosom tih dvaju elemenata u konstantnoj potrebi tijela da se opusti, ponovno aktivira, osvijesti i pronađe iznova njihovu međuovisnost. Disanje i tenzija su u logičnom organskom odnosu sve dok se ne potenciraju prema svojim ekstremima. Tijelo nekada radi za sebe, a nekada protiv sebe u različitim intezitetima svoje transformacije. Scenska prisutnost je povećana direktnim suočavanjem sa publikom. Izvođač nije tek izložen, već je zbog neizbježnog uzajamnog pogleda pojačano propitivanje odnosa sa publikom, što dodatno potencira aktivnost u izvedbenom tijelu. Ta vrsta suočavanja je ovdje iskorištena kao pokretač izvedbene prisutnosti te omogućava čitanje iz intimnih kuteva promatrača s obje strane. Suradnja s Anom Vnučec u zagrebačkoj izvedbi iz pozicije ženskog tijela i drugačijeg izvedbenog iskustva produbljuje korištenu metodu, naglašavaju se stereotipne predrasude te se pokazuje ono najbitnije, značenja koje razotkrivaju klišeje izvođačevog tijela i dopuštaju čitanja odnosa koje bilo koje tijelo može omogućiti.

NOĆ PERFORMANSA RIJEKA

subota, 21.6. od 22 sati / Filodrammatica, Korzo 28/I

Noć performansa je site-specific događaj u okviru kojeg Perforacije pozivaju umjetnike da predstave instalacije, eksperimente sa svjetlom/zvukom/pokretom, različite prostorne intervencije, modele participacije s publikom, itd. Cilj je Noći performansa omogućiti nove izvedbe koje odražavaju specifičan pristup odabranih umjetnika, ali i ostvariti nove perspektive kroz istraživanje i refleksiju u odnosu na njihovu vlastitu praksu. Cijenimo inovaciju forme, ideja i estetike. Događaj je osmišljen u sklopu Festivala Perforacija i do sada je svoja izdanja doživio, uz Zagreb, Split i Beograd, i u Ljubljani, Skoplju, Brestu i Caenu (Francuska), Portlandu (SAD) i Ateni (Grčka). Ovogodišnje Perforacije donose čak 3 izdanja Noći performansa – u Splitu, u suradnji s IKS festivalom, u Rijeci u suradnji s Drugim morem i u Zagrebu u suradnji s Kulturom promjene Studentskog centra.

Jelena Tondini

Kome je kultura dostupna?

Gotovo si onemogućivši ulaz u prostor izvedbe, no ipak ga pokušavajući doseći, autorica se u performansu bavi pitanjem kome sve kultura zapravo nije dostupna – od osoba s invaliditetom, osoba slabijeg imovinskog stanja, ili onih koji se suočavaju s preprekama pri pokušaju bavljenja kulturom. Jelena Tondini uosnivačica i dopredsjednica udruge „Posve moguća družina Rijeka“ – POMODORI“ iz Rijeke, objavila je zbirku poezije. Autorica je nekoliko predstava, a bavi se i neverbalnim kazalištem.

Luana Lojić

Dopplerov efekt

Performans interakcije s frekvencijama referira se na Dopplerov efekt, odnosno, na fizičku činjenicu da percepcija vala ovisi o promatraču, o poziciji tijela spram vala, povezujući komunikaciju s nevidljivom materijom s drugim percepcijama. Luana Lojić 2011. zaprima pohvalu dekana a 2013. osvaja prvu nagradu na festivalu Vizura Aperta 2013., te joj je rad objavljen u kalendaru Istarske županije 2010. godine, u fundusu Muzeja suvremene umjetnosti Istre.

Marija Štrajh

Alien

Autorica u performansu posvećenom podršci različitosti pripovjeda o svojem životu na Polluxu, obličju koje je tamo imala kao i putovanju na Zemlju gdje sad živi u ljudskom obliku. Marija Štrajh je autorica velikog broja performansa i predstava, između ostaloga ovogodišnje multimedijalne predstave s 20 umjetnika “Metafizika Krvi ili art vizija DNK ključa” i performansa “New York raft on the road”. Djeluje kao novinarka i urednica, te kao spisateljica.

Dragan Karlo Došen

Movi se – Linija broj 6

Film je snimljen u okviru humanitarno-umjetničkog projekta „ČARI, Čandekovci Rijeka“ u suradnji s osobama koje žive i/ili stvaraju u ulici Franje Čandeka u Rijeci i koriste liniju broj 6. Dragan Karlo Došen članom HDLU Rijeka postao je 2004. godine. Samostalni je multimedijalni umjetnik i osnivač Galerije Nebeska u Rijeci. (Kamera: Igor Paulić ; Montaža: Esta Dešpoja; Glazba: Chweger; Zvuk: IT; Producentica: Irena Grubiša; Trajanje: 16 min)

VESELA VOKALNA SKUPINA

Diana Burolo, Ana Sušek i Saša Bestulić, članovi sastava Vesele vokalne skupine, glazbenim performansom u šarenoj odjeći i apsurdnim tekstovima oblikuju kritiku na poziciju mladih u Hrvatskoj. Izvođače je spojila životna situacija u kojoj su kao “beskućnici” bili primorani na suživot u bivšoj vojarni Karlo Rojc u Puli; kao i činjenica da su svo troje bili članovi INAT-a (istarskog nezavisnog amaterskog teatra), te počinju djelovati kao Vesela vokalna skupina Franko Pušac, s nastupima na festivalima u regiji.

NOĆ PERFORMANSA SPLIT

ponedjeljak, 21.6. od 22 sati / Dom mladih, Ulica slobode 28 SPLIT

Noć performansa je site-specific događaj u okviru kojeg Perforacije pozivaju umjetnike da predstave instalacije, eksperimente sa svjetlom/zvukom/pokretom, različite prostorne intervencije, modele participacije s publikom, itd. Cilj je Noći performansa omogućiti nove izvedbe koje odražavaju specifičan pristup odabranih umjetnika, ali i ostvariti nove perspektive kroz istraživanje i refleksiju u odnosu na njihovu vlastitu praksu. Cijenimo inovaciju forme, ideja i estetike. Događaj je osmišljen u sklopu Festivala Perforacija i do sada je svoja izdanja doživio, uz Zagreb, Split i Beograd, i u Ljubljani, Skoplju, Brestu i Caenu (Francuska), Portlandu (SAD) i Ateni (Grčka). Ovogodišnje Perforacije donose čak 3 izdanja Noći performansa – u Splitu, u suradnji s IKS festivalom, u Rijeci u suradnji s Drugim morem i u Zagrebu u suradnji s Kulturom promjene Studentskog centra.

JOSIPA BUBAŠ

Bez naziva

Bez naziva je kratka izvedbena forma nastala iz potrebe za razgovorom s tijelom. Otvaranje prema unutrašnjosti i pronalaženje tjelesnih kodova rezultirali su osluškivanjem i praćenjem unutarnjih procesa kao osnovne metodologije. Josipa Bubaš bavi se fizičkim kazalištem i performansom, a do sad je nastupala u HDLU, MSU, MM Centru, Galeriji 808 i Jazz Festivalu u Balama. Untitled is a short performance made because od the need to talk with the body.

Ana Marija Ilić

Impresije 21. stoljeća

Pet povezanih impresija prikazuju psihičko stanje i osjećaje pojedinca koji se u mnogočemu razlikuje od društvene mase. Performans ne kritizira, ne šalje jasnu poruku – taj dio prepušta publici. Ana Marija Ilić bavi se performansom godinu te je do sad izvodila uglavnom u masi ljudi, primjerice u trgovačkim centrima. Stvorila je svoju vrstu performansa koja se naziva performansom teatra, a koji se bavi socijalnom tematikom.

PORNO SUICID

Meni mama ne da

Umjetnički ansambl Porno Suicid kao predložak za svoj komad uzeo je refren stare pjesme grupe Riva „Meni mama ne da“, no stavlja ju u drugačiji kontekst. Zamjenom identiteta i spolnih uloga, pjesmu sada pjevaju muškarci o muškarcima. Izvedba je ogledalo današnjeg transrodnog i transkonceputalnog svijeta u kojemu pojedinci postaju fabricirani konzumenti bez identiteta.

Frane Rogić

Šamanski diskurs u slikarstvu

Posljednji performans u trilogiji koja se zbivala u crvenoj, bijeloj i u tamno sivoj boji. Sam naziv performansa referira se na radove drugih umjetnika. Performans koji stvara sama publika oslikavajući izvođačevo tijelo tamno sivom bojom, simbolizira svojevrsno stvaranje nove puti umjetnika. Frane Rogić rođen je u Karlovcu, a od 1997. je član HDLU-a. Do sad je imao mnogobrojne izložbe, bavi se performansom kao i fotografijom. Ovaj performans posljednji je u njegovoj karijeri.

Vilma Reljić

220V identiteta

Na određenoj lokaciji pušta se zvučni zapis sa snimljenim tekstom kojeg izgovara autor, koji upućuje na reakciju i naglašava šutnju kao umor integriteta. Kroz dijalektiku praznine i strukture koja se uvijek ponavlja objektima koji su bez simboličke varijacije zvuk se prevodi u oblik, a taj oblik pitanje je kontrapunkta kao strukture, koja se uvijek pojavljuje iznad objekta. Vilma Reljić upisala je likovnu akademiju u Splitu 2007. godine na kojemu smjer slikarstva završava u klasi profesora Deana Jokanovića Toumina.

Graeme Miller / Velika Britanija

Track

četvrtak, 26.6. u 18 sati / ZAGREB Park Zrinjevac

Track je ekološki intonirana mobilna instalacija s učešćem publike koja zaokreće krajolik za 90 stupnjeva i pokreće ga. Licem prema nebu gledatelja nježno navodi njegov vlastiti vozač na sporom putovanju duž 100 metara tračnica. Sudioniku rad time posve zaokreće pristup okružju u kojem je instalacija postavljena, dok za gledatelja, prostor također doživljava transformaciju – tračnicama i kontinuiranim, hipnotičkim kretanjem sudionika i osoba koje ih guraju. Graeme Miller je kazališni i glazbeni umjetnik čiji rad uključuje širok raspon medija. S idejom bivanja „skladateljem mnogih stvari koje mogu uključivati glazbu“, stvarao je kazališne i plesne predstave, instalacije i intervencije. Često odražavajući senzibilitet za krajolik i prostor, redovito stvara site-specific radove po pozivu. Nedavni radovi uključuju Linked (2003. do danas), radio rad koji uključuje sjećanja i svjedočanstva osoba koje su živjele na mjestu gdje danas prolazi cesta; Beheld (2006.), instalaciju koja mapira mjesta gdje su slijepi putnici ispadali iz aviona u Europi i Sjevernoj Americi, i Moth Theatre (2010.), kazalište na otvorenom za noćne leptire, laureata nagrade Latitude Contemporary Art.

Martina Nevistić / O.N.E. / Hrvatska

Luna Malekova

četvrtak, 26.6. u 20 sati & petak, 27.6. u 22 sati / ZAGREB Zagrebački plesni centar, Ilica 10

Luna Malekova je autorski projekt i solo Martine Nevistić. No Luna Malekova je također lik. Možemo reći i alter ego, a sasvim sigurno, Luna Malekova sinonim je za drugi svijet, drugu dimenziju, svijet mašte i svijet snova. Putem estetike plesa koji ne polaže račune klasičnim okvirima kazališnog prikaza, manipluacijom tijela i izmicanjem jasne namjere ili jasno danog značenja, Martina Nevistić daje nam uvid u nadrealan, a istovremeno vrlo blizak i prisan svijet na granici osjetnog. Kroz ovaj plesno-multimedijalni projekt, u svom već prepoznatljivom stilu Martina Nevistić / O.N.E. još jednom propituje odnos izvođača i gledatelja, značenja upisanih u tijelo i njihove percepcije na višestrukim planovima.

Perforations cooking team / Hrvatska

Invazivna večera

petak, 27.6. u 18:30 sati / TBC

Večera invazivnih vrsta događaj je koji promovira ukusni pristup pokušajima kontrole invazivnih vrsta te spaja u pozitivnom svjetlu naizgled nespojivo: gastronomiju i zaštitu prirode. Invazivne strane vrste su slučajnim ili namjernim aktivnostima čovjeka ili drugih životinja dospjele izvan područja svoje prirodne rasprostranjenosti, a u novom području uzrokuju ekološku i ekonomsku štetu. Pažljivo korištenje invazivnih vrsta u kulinarstvu doprinosi ublažavanju njihovog negativnog utjecaja te, uz dobru organizaciju, može također pripomoći boljem poznavanju rasprostranjenosti pojedinih vrsta i praćenju stanja u okolišu. Neke od invazivnih vrsta koje bi se mogle naći na jelovniku su čičoka, zlatnica, kanadska hudoljetnica, ali i bagrem i ambrozija. U suradnji s Udrugom Populus, udruga Domino organizira ukusnu i edukativnu večeru na kojoj će gosti imati priliku ne samo uživati u maštovitim jelima uz dodatak nekoliko invazivnih vrsta, već i naučiti ponešto o njima.

Mikiko Kawamura , Alen Sinkauz , Nenad Sinkauz , I.M. Klif / Hrvatska, Japan

To nismo mi, to je samo staklo

petak, 27.6. u 20 sati / ZAGREB Polukružna dvorana &TD-a, Savska cesta 25

Opsežan dvogodišnji zajednički projekt sjajne japanske plesačice i koreografkinje Mikiko Kawamure i domaćih glazbenika Alena i Nenada Sinkauza dosegao je svoj vrhunac. Nakon još jednog rezidencijalnog programa održanog u Zagrebu, a svega tri mjeseca uoči svjetske premijere komada, izvest će svojevrsni „rad u nastajanju“ predstave „To nismo mi, to je samo staklo“. Kao predložak za ovo dugoročno umjetničko istraživanje uzeli su istoimeni tekst autorice Ivane Sajko (“Das sind nicht wir, das ist nur Glas”, Verlag der Authoren, Frankfurt, 2012.), a pridružio im se i vizualni umjetnik Ivan Marušić Klif. Ovaj osebujni ansambl već je ostvario zamijećen nastup na Yokohama Dance Collection Experimental, uglednom japanskom festivalu suvremenog plesa, a premijera se održava u sklopu poznatog Dance New Air festivala u Tokiju.

VESTANDPAGE / Njemačka, Italija

Dyad

petak, 27.6. u 20 sati / ZAGREB Foyer Teatra &TD, Savska 25

predstavljanje na Noći performansa: subota, 28.6. od 22 sata / Studentski centar, Savska 25 ZAGREB

Dyad je serija izvedbi o opasnostima dihotomije, same privrženosti dualizmu i paradoksa ega. Intrigirani pitanjem što nas razdvaja i rastavlja, VestAndPage istražuju mogućnosti reintegracije pozadine s naličjem i sadržaja s kontekstom. Njemačka umjetnica Verena Stenke i venecijanski umjetnik i autor Andrea Pagnes surađuju od 2006. godine. Djeluju po principu orijentiranosti na proces i reakcije na kontekst, stvarajući u odnosu spram društvenog i prirodnog okružja na lokacijama od povijesne i arhitektonske važnosti. Kontribuiraju u brojnim publikacijama o suvremenoj umjetnosti, te su kuratori događaja poput Venice International Performance Art Week (2012./2014.) i svjetske inicijative FRAGILE. VestAndPage također surađuju s kulturnim i humanitarnim organizacijama na području produkcije i obrazovanja, održavajući serije metodoloških radionica za aktivaciju memorije i poticanje osobne unutrašnje knjižnice pojedinca za njegovo kreativno djelovanje. U Zagrebu će držati radionice “MayDay” od 24.6., s prezentacijom 28.6 u sklopu Noći performansa u SC-u.

HEATHER CASSILS / Velika Britanija

Postajući slikom |Becoming an image

subota, 28.6. u 22 sati / ZAGREB MM centar, Savska 25

Postajući slikom se sastoji od žive izvedbe, fotografije, skulpture i audio izvedbe. Jedini prisutni elementi su publika, fotograf, izvođač i blok gline težine jedne tone – visinom i širinom odgovarajući dimenzijama ljudskog tijela. U mraku, Cassils koristi svoje boksačke i borilačke vještine dok doslovno napada glinu, te se udarcima stvara skulptura. Tijekom izvedbe, izvođač je slijep – jednako kao i fotograf i publika. Jedini izvor svjetla dolazi od fleša na fotoaparatu i taj kratkotrajni proboj svjetla publici pruža ispresjecane, zaleđene prizore zbivanja, poput fotografije uživo. Heather Cassils koristi fizičko tijelo kao kiparski materijal u dokidanju društvenih normi. Trans* identitet se ne izvodi kao prijelaz od jednog spola do drugog, nego procesno orijentirano postojanje. Uz oslonac na konceptualizam, feminizam, tjelesne modifikacije i gej estetiku, Cassils stvara seriju istreniranih moćnih tijela za različite izvedbene svrhe, znojem, krvlju i mišićnom snagom oblikujući vizualnu kritiku tjelesnih i rodnih ideologija. Istaknut je od strane OUT magazina među 100 imena koja se treba pratiti, a od Huffington Posta kao jedan od 10 najutjecajnih trans* umjetnika svijeta.

NOĆ PERFORMANSA ZAGREB

subota, 28.6. od 22 sati / Studentski centar, Savska 25 ZAGREB

Noć performansa je site-specific događaj u okviru kojeg Perforacije pozivaju umjetnike da predstave instalacije, eksperimente sa svjetlom/zvukom/pokretom, različite prostorne intervencije, modele participacije s publikom, itd. Cilj je Noći performansa omogućiti nove izvedbe koje odražavaju specifičan pristup odabranih umjetnika, ali i ostvariti nove perspektive kroz istraživanje i refleksiju u odnosu na njihovu vlastitu praksu. Cijenimo inovaciju forme, ideja i estetike. Događaj je osmišljen u sklopu Festivala Perforacija i do sada je svoja izdanja doživio, uz Zagreb, Split i Beograd, i u Ljubljani, Skoplju, Brestu i Caenu (Francuska), Portlandu (SAD) i Ateni (Grčka). Ovogodišnje Perforacije donose čak 3 izdanja Noći performansa – u Splitu, u suradnji s IKS festivalom, u Rijeci u suradnji s Drugim morem i u Zagrebu u suradnji s Kulturom promjene Studentskog centra.

Nikolina Butorac

Čajevima protiv ravnodušnosti

Performans polazi od autoričine teze da ako bi ljudi konzumirali biljke koje utječu na rad srca, bili bi manje okrutni jedni prema drugima. Pritom povoljne utjecaje ljekovitog i aromatičnog bilja spaja s temama problema mladih danas, rezultirajući napitcima koji spriječavaju razne stvari – od ravnodušja do otkaza. Nikolina Butorac učestalo izlaže u skupnim izložbama, te djeluje na području videa i performansa. Od 2013. postaje članicom HDLU-a.

Filip Borelli

Nevidljiva ljepota

UV kinetički performans/instalacija

U nekoliko faza autor gledatelja provodi kroz različite razine spoznaja. Započevši s percepcijom prirodnih sila na primjeru borbe za uspostavu ravnoteže do situacije kada ju autor vlastitim utjecajem remeti, pozivajući i publiku na sudjelovanje. Performans uprizoruje prirodu čovjeka da svojim razumom, duhom i odlukama mijenja svijet. Filip Borelli od 2009. djeluje kao glazbenik, performer, umjetnik instalacija te sudjeluje u produkciji spotova izvođača poput Skroz Over, Gorana Kosa i Diyale.

Gordan Kreković

Mnemosyne

Mnemosyne razmatra kako kratkoročno sjećanje utječe na glazbenu izražajnost, fokus i interpretaciju. Računalni algoritam gradi glazbene fraze dodavanjem ili brisanjem jednog po jednog tona prikazujući samo posljednji ton na zaslonu. Gordan Kreković, klavijaturist i skladatelj, Dobitnik je Rektorove i Dekanove nagrade, a na doktorskom studiju istražuje metode digitalne sinteze zvuka i umjetne inteligencije. Franjo Stojaković je stipendist francuske vlade za poslijediplomske studije na Ecole Normale de Musique de Paris Alfred Cortot i Conservatoire de la Vallee de la Chevreuse.

Marija Barkiđija

Valovi

Globalni tehnički potencijal energije vala procjenjuje se na oko 10 posto globalne energetske potrebe. Ovi obnovljivi izvori energije mogu zadovoljiti značajan dio svjetskih potreba za energijom u budućnosti. Marija Barkiđija imala je šest samostalnih i više od 50 skupnih izložbi. Članica je DART i ULSZ udruge. U posljednje vrijeme bavi se skulpturama i računalnom grafikom.

MMessy Oscillators

Silent / Noisy

Eksperimentalno-elektronski bend nakon formiranja Udruge za razvoj ‘uradi-sam’ kulture – Radiona nastavlja svoje aktivnosti pod djelovanjem te organizacije. MMessy Oscillators uglavnom koriste DIY elektronske instrumente poput teremina, oscilatora, DIY sintesajzera i efekata, gitarskih pedala, piezoelektričnih senzora, rabljenih elektronskih instrumenata, circuit-bent igračaka, hakiranih gadgeta, kompjuterskog trasha i slično.

D.B. INDOŠ , TANJA VRVILO / Hrvatska

Tosca 914

Premijera: nedjelja, 29.6. u 20 sati

ponedjeljak, 27.6. u 22 sati

ZAGREB Teatar &TD, Savska 25

Tosca 914 je protuopera tehnologije moći čiji protagonisti stvaraju bespovratnu situaciju koja se opire tehnikama nužnosti integriranja individua u društvo, nužnosti koja se naziva policija – “Cilj je policije istodobno jačati živote građana i moć države”. Žudnja pobunjenih protagonista Tosce 914 je stvarati situacije stalnog slabljenja života i moći države, njezine nužnosti. Ovaj treći dio dokumentarističke trilogije “Svaka revolucija je bacanje kocke” DB Indoša i Tanje Vrvilo, preuzima slučaj neuspješnog atentata Jakoba Schäffera na bana Skerlecza, koji je izveden 25. 05. 1914. nakon prvog čina opere Tosca, u auli i vestibulu HNK-a u Zagrebu, mjesec dana prije Sarajevskog atentata i početka Prvog svjetskog rata. Naš rad nastoji promisliti materijalističku povijest medijskog djelovanja u kazalištu i koncept izvedbene umjetnosti izvan kazališnih načina proizvodnje kao odnos između teatralnosti kao gole egzistencije i teatralnosti kao medija.

MASKA / Slovenija

Ajmo svi 

ponedjeljak, 30.6. u 20 sati / MSU, Avenija Dubrovnik 17

Kazališno-glazbeni projekt u kojemu nastupaju isključivo glazbenice i glazbenici. Država je bend, a stanovnik države je glazbenik. Selidba iz države u državu je kao selidba iz benda u bend. Ta je formula bila početna točka u procesu improvizacije u kojemu su stvaratelji provjeravali pretpostavku da je moguće o političkim, gospodarskim, emotivnim i drugim migracijama govoriti preko migracije samih glazbenika. Na kraju ovog umjetničkog istraživanja postalo je jasno da ta početna točka ipak nije odredila i put stvaranja komada, a naročito ne odredila granice značenja. Početna premisa samo je jedna od brojnih interpretacija ove apstraktne cjeline. Projekt »teatrizira« glazbeni materijal kako bi secirao migracije, nemogućnost iste, odlazak i ostanak, razloge za ustrajanje ili odustajanje. Odabir »neglumačke« glazbene ekipe izvođača omogućilo je nesvakidašnji stvaralački proces te režiseru ponudilo jedinstven izazov, odnosno kako »poteatriti« »razteatrenu« glazbenu situaciju.

STUDIO ARTLESS / Hrvatska

Plesno-zvučna intervencija

Mrtvi su mrtvi? KroaTisch – EU -Freundschaft (EUF) 2

ponedjeljak, 30.6. u 21:30 sati / MSU, Avenija Dubrovnik 17

+ Utopljeni u Supernovu

ponedjeljak, 30.6. u 21:30 sati / plato ispred HNK, Trg maršala Tita 15

Intervencija se značenjima nastavlja na kontrolirani happening /audio-videojestivu instalaciju KroaTisch- EU Freundschaft kojeg je multimedijalni umjetnik Željko Zorica (1957. – 2013.) postavio na Trgu Francuske Republike 1. srpnja 2013. Ovaj je happening bio alternativno obilježavanje trenutka formalnog ulaska Republike Hrvatske u Europsku Uniju. Dio happeninga činilo je 140 bijelih križeva koji su umjesto pločice s imenom imali malo pravokutno ogledalo. U objašnjenju rada, Zorica kaže kako je birajući motive koristio empatiju te iskustvo paranoično-kritičke metode koju je uspostavio nadrealizam, te se oslanja na Salvadora Dalija, koji kaže kako takav umjetnički postupak otkriva nova, objektivna značenja iracionalnog, te tako pomiče svijet sumanutosti prema zbilji – i obrnuto, dodajemo mi. Istovremeno s plesno-zvučnom intervencijom na parkiralištu MSU-a, postavlja se videoinstalacija kao hommage radu i dijelu Željka Zorice, naslovljena „Utopljeni u Supernovu“ na plato ispred HNK, kod Zdenca života.

Daria Faïn / SAD

Core Motion

radionica

2. – 5.6. 2014. od 9:30 do 12:30 sati / Studio za suvremeni ples, Teslina 7

Daria Faïn profilirala se u jednu od najzanimljivijih plesnih pedagoginja u Americi. Osim bogate izvedbene i koreografske karijere, uvijek je energiju ulagala u razvoj vlastite pedagoške metode. Tijekom rezidencijalnog boravka u Zagrebu, u suradnji sa Studijom za suvremeni ples, ova čuvena njujorška koreografkinja održat će i plesni seminar naslova „CORE MOTION“. Radionica „CORE MOTION“ temelji se na poimanju unutrašnje strukture tijela te kompleksne povezanosti svih sistema ljudskog organizma. Pristup učenja usredotočen je na način na koji pojedinac nastanjuje tijelo, a polaznici uče stvarati poveznicu sa suštinom tijela. Koreografija Darie Faïn povezuje njene europske korijene s azijskim filozofijama tijela te američkim plesnim školama. Stvorila je tako osebujan pristup pokretu i pedagogiji. Studirala je klasične indijske plesne forme te korelaciju plesa i arhitekture hramova. Brojna su ju istraživanja dovela do opsežnog rada s osobama s posebnim potrebama što Faïn daje posebni senzibilitet kao izvođaču, koreografu i pedagogu.

Tomoko Momiyama / Japan

Rezidencija 4.6.-11.6.

Izvorno iz Japana, a trenutno sa sjedištem u Tokiju, Tomoko Momiyama diplomirala je na Sveučilištu Stanford glazbu i ljudsku biologiju. Međunarodno je aktivna kao skladateljica, dramaturginja i producentica multidisciplinarno umjetničkih događaja, instalacija i performansa. U Zagrebu će provoditi umjetničko istraživanje s naglaskom na specifične višeslojne pripovijesti na način da intervenira u odnose među ljudima, kulturama i sredinama. Da bi stvorila narodnu glazbu novih zajednica, razvila je jedinstvenu metodologiju za kolektivni sastav koji uključuje ljude iz različitih sredina. Njezini projekti pokrivaju širok raspon medija od koncerata uživo do radiofonijske glazbe, participativnih zvučnih instalacija i kazališnih komada na temu pitanja socijalnih manjina, kao i ritualnih predstava koje pozivaju publiku da komuniciraju s vjetrovima i vodi oko njih. Dijeleći trenutke paradigme kroz kreativne dijaloge i razmjene, Tomoko izaziva pretpostojeće društvene okvire i osobne granice, dok se približava pitanjima identiteta iz više perspektiva.

AYAKO MIYAKE / Japan

Eko[logični] origami | moments of being interested.Eco[logical] origami

radionica za djecu (7+ godina starosti), petak, 27.6.2014. od 10:00 do 11:30 sati / ZAGREB Centar mladih Ribnjak, Park Ribnjak 1

radionica za djecu (3+ godina starosti), subota, 28.6.2014. od 10:00 do 11:00 sati / ZAGREB Centar mladih Ribnjak, Park Ribnjak 1

Promatrajte kako se dvodimenzionalni četvrtasti papir pretvara u trodimenzionalni lik. I to lik životinje čije je postojanje na ovoj planeti ugroženo. Origami, baš kao i priroda, u svakom svom koraku nastajanja nešto skriva, a nešto stvara. Nešto se preklapa, a nešto nestaje kao da nikada nije niti postojalo. Upravo poveznicu ove drevne vještine savijanja papira i ekologije proučila je gošća iz Japana Ayako Miyake, voditeljica radionice. Miyake je autorica brojnih uspješnih projekata koji promoviraju art aktivizam kao formu konceptualne umjetnosti. Koordinirajući proces učenja, osjećanja i poznavanja nepoznatog, ona režira trenutke zainteresiranosti. Origami predstavlja i budućnost koja se stvara pred našim očima. No, kakva je budućnost naše planete?

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE