Koliko li stvari Bog i Freud imaju za reći jedan drugome, s obzirom da se ne slažu oko ničega?! Nije to jednostavan dijalog, s obzirom da ne vjeruju jedan u drugog.’
Tako u predgovoru svojem Posjetitelju govori francuski doktor filozofije, romanopisac i dramatičar Éric-Emmanuel Schmitt.
Drama se događa 1938. kad nacisti prisvajaju Austriju i počinju progoniti Židove. Sigmund Freud odbija otići iz Beča, jer je siguran da će sve dobro svršiti. Međutim, jedne travanjske večeri Gestapo hapsi njegovu kćer Anu. Freud ostaje sam i očajan, a u sobu mu, kroz prozor, upada stranac. Frivolni i cinični dendi u odijelu i cilindru predstavlja se kao sam Bog.
Schmitt u svojoj drami razlaže čovjekov odnos prema Bogu i vjerovanju, koji bi se najlakše mogao sažeti u, također njegovoj, rečenici: ‘Kako vjerovati u Boga poslije Auschwitza?’ Međutim, sam nije ni najmanje vjerovao u uspjeh svoje predstave, koja je praizvedena 1993. Bio je potreban marketinški pothvat koji je uključivao dijeljenje besplatnih ulaznica. Besplatna predstava uskoro je postala hit, a Schmitt je preveden na tridesetak jezika. Uslijedila su i tri Molièrea, francuske inačice NHG-a.
Posjetitelj ili na srpskom Posetilac premijerno je u beogradskom Ateljeu 212 izvedena prije 5 godina u režiji Ljiljane Todorović i do danas je izvedena više od 150 puta, od čega jednom i na svojevremenom gostovanju zagrebačkoj GAvelli. Ovih dana pak Sigmund Freud, kojeg glumi Vojislav Brajović te Nepoznati posjetitelj, možda čak i Bog, u izvedbi Dragana Nikolića kreću na hrvatsku turneju u sklopu koje će obići pet gradova, a prema sljedećem rasporedu:
20.11. (srijeda) Đakovo, Centar za kulturu Đakovo
21.11. (četvrtak) Slavonski Brod, kazališno koncertna dvorana Ivana Brlić Mažuranić,
23.11. (subota) Pula, Istarsko narodno kazalište,
24.11. (nedjelja) Rijeka, Hrvatski kulturni dom,
25, 11. (ponedjeljak) Zagreb, kazalište Kerempuh, scena Vidra
26.11. (utorak) Zagreb, kazalište Kerempuh, scena Vidra
27. 11. (srijeda) Zagreb, kazalište Kerempuh, scena Vidra
Detalje potražite u našem kalendaru.