Login za korisnike

Dar – mar

Je li prihvatljivo raskinuti s nekim u restoranu? pomaže li, nakon udarca u glavu, naručeni desert ?

***

Ljudski odnosi, profesionalni i osobni, priča za stolom u dvije jednočinke Neila LaButea, oštra su kritika društvene netolerancije i licemjerja suvremenog svijeta, duhovite i istovremeno opore. Novi zavjet (The New Testament, 2009.) je šoubiznis satira o rasnoj netoleranciji, a Dar –mar (Helter Skelter, 2008.) intimna bračna drama koja, smještena u restoran, postaje javna i dobiva oblik grčke tragedije.

Redatelj predstave, Marko Misirača, kaže pak o svom konceptu ovo:

"Dvije jednočinke suvremenog američkog pisca Neil LaButea objedinjene u cjelovečernju predstavu, stavljaju u centar priče lik uspješnog mainstream Pisca kojeg u prvom komadu zatičemo na poslovnom sastanku gdje superiorno zastupa zapadnjački sustav vrijednosti i svoj tradicionalni, možda i profašistički pogled na svijet, u raspravi o podjeli uloga u njegovom novom komadu o posljednjim danima Isusa Krista koji će se izvesti na Broadwayu. U drugom komadu Pisca vidimo „iznutra“; u dane praznika i radosti (između Dana zahvalnosti i Božića) u sveopćem ludilu i potrošačkoj groznici blagdanskih dana, trudna supruga će suočiti Pisca s njegovim krutim i „upakiranim“ pogledom na svijet i svojim postupcima postaviti neka egzistencijalna pitanja o smislu suvremenog života koji se zapravo odavno zaustavio i pretvorio u začarani krug forme iz kojeg je gotovo nemoguće izaći čitav.

Da li se stav Pisca može odrediti kao fašizam i rasizam ili u njegovom pogledu na svijet i pozivanju na tradiciju, i neki davno izgubljeni poredak stvari ima istine? U kojoj mjeri se ideja o ljudskim pravima, političkoj korektnosti, slobodi i demokraciji koju zastupa Glumac zloupotrebljava i koristi u svrhu osobne promocije? Može li se brača prijevara Pisca promatrati kao izdaja obiteljskih i tradicionalnih vrijednosti za koje se zalaže ili je samo utjeha i spas od pandži konzumerizma, konvencija i formalizma svakodnevnog života? Da li je čovjek ove civilizacije zaista biće destrukcije nemoćno da suštinski promijeni ustaljeni tijek povijesti i tradicije ili će iz začaranog kruga laži, obmana i licemjerja može bezbolno izaći?

U priči o tipičnom predstavniku našeg doba, uspješnom umjetniku koji zastupa jedan određeni stav u društvu i na neki način diktira sistem vrijednosti, progovaramo o vječnoj temi pitanja mjere stvari i povlačenja granice, određivanje onoga što je ispravno, a što nije. Protagonist predstave ima jedan izgrađen svjetonazor u kojem se poziva na prave vrijednosti zapadnog društva koje, međutim, i sam iznevjeruje i dovodi u pitanje kada se te vrijednosti prenesu na intimni plan. Da li je mjera stvari promjenljiva kategorija?"

autorski tim
Olivera Milenkovićprevoditelj
Marko Misiračaredatelj
Nikola Nikolićscenograf
Jelena Simovićkostimograf
Dijana Marojević Diklićlektor
Neil LaButeautor teksta
Jelena Mijovićdramaturg

izvođači
Bojan ŽirovićPisac / Muškarac
Jelena PetrovićŽena
Milan NikitovićGlumac
Milenko AdamovBarmen
Sofija JuričanProducentica

Odgovori

POVEZANE VIJESTI