Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > Šarar: Tko želi Frljića?

Šarar: Tko želi Frljića?

Pročelnik Ureda za kulturu Grada Rijeke na naš je upit obrazložio svoje postupanje u slučaju pozivanja Olivera Frljića da predstavu o Aleksandri Zec realizira u Rijeci.

Naime, nakon što je Oliver Frljić prošlog četvrtaka zagrebačkom kazalištu Gavella otvorenim pismom otkazao suradnju na dvije planirane produkcije, a sve zbog povlačenja plakata za predstavu Fine mrtve djevojke, riječki se gradonačelnik Vojko Obersnel u ponedjeljak na Twitteru pohvalio kako je Frljić već pozvan da jednu od predstava, onu o Alesandri Zec, realizira u Rijeci. 

 

Frljića je u Rijeku samo dan nakon otkazivanja suradnje Gavelli, pozvao Ivan Šarar, pročelnik gradskog Ureda za kulturu, a poziv je urbi et orbi obznanio izjavom Novom listu, čiji su komentatori, tvrdi Šarar, sami zaključili da će predstava biti postavljena u HNK Ivana pl. Zajca.  Mi smo se pak upitali koja je razlika između takvog političkog ‘dodavanja’ predstava na repertoare mimo procedure i Bandićeva 'skidanja' plakata. Naime, sasvim sigurno pohvalnu činjenicu da je riječka gradska vlast pokazala inicijativu u kulturi, ne bi trebalo brkati sa zakonski propisanim procedurama. Odgovor gospodina Šarara prenosimo u cijelosti.

***

Žao mi je što je neprecizno izvještavanje medija dovelo do konfuzije oko moguće realizacije projekta Olivera Frljića u Rijeci.

Naime, nikada nije izjavljeno da će se projekt realizirati, kada i u čijoj produkciji.

Vrlo je jasno izjavljeno da će se pokušati dogovoriti modalitet suradnje, što naravno uključuje i mogućnost da se ona ne dogovori.

I ne mislim da se time krše granice očekivanog ponašanja uprave, dapače, mislim da uprava ima pravo pokazati proaktivnost u svom radu.

Teza da će se projekt realizirati u sklopu repertoara HNK je izmišljena, vjerojatno bez ikakve zle namjere, budući da činjenica da se radi o jedinom institucionalnom kazalištu u Rijeci prirodno stvara automatizam poistovjećivanja po formuli: kazališna produkcija = Ivan pl. Zajc.

I oko toga sa potpuno slažem sa tezom da je diktiranje repertoara bilo kojoj ustanovi ili udruzi podjednak čin nedemokracije kao i skidanje predstava sa repertoara ili zabranjivanja plakata predstava.

No to nije bila namjera. Namjera je bila ispitati postoji li model u kojem bi neka zainteresirana strana u Rijeci mogla sudjelovati u realizaciji projekta, kroz legalne metode prenamjene odobrenih postojećih programskih sredstava ili rebalans, uz konzultiranje nadležnog kulturnog vijeća.  Ali to je svakako pitanje na koje bi trebale odgovoriti potencijalno zainteresirane udruge ili spomenuti HNK, a ne Odjel za kulturu.

Ali da bi takvu mogućnost istražili, smatram ispravnim putem da Odjel za kulturu razgovara sa gospodinom Frljićem , jer u slučaju da smo bilo kojem akteru sa riječke scene sugerirali da surađuje sa Frljićem, zapravo bismo unaprijed arbitrirali i sugerirali suradnju što je po mom mišljenju pogrešno.

Moj je cilj bio samo prikupiti dovoljno informacija o projektu, i ne vidim u tome ništa sporno.

I zato zaista ne mislim da je postojala jasna faktografija koja ukazuje na mogućnost jednakosti koja na svoja dva kraja sadrži gospodina Bandića i moju malenkost, pa makar i sa znakom upitnika.

Ivan Šarar

***

Osim Šarara, za komentar cijele situacije željeli smo zamoliti i Olivera Frljića, no pretekao nas je on sam intervjuom za H-alter. Frljić tamo, naime kaže:

"Ovo što se događa oko Aleksandre Zec gotovo je identično onome što se događala tijekom rada na projektu Zoran Đinđić u beogradskom Ateljeu 212. I tamo je moj rad predstavljen kao napad na najveće nacionalne svetinje."

A što se to zapravo događa s rečenom predstavom? Osim ako nam nije promaklo, nitko odgovoran projekt nije dovodio u pitanje. Dapače Frljić je predstavu za koju se prvi pokus tek treba održati, sam skinuo s repertoara Gavelle i već za par dana našao novog producenta i to u liku Grada Rijeke, koji će kako kaže Šarar, pokušati naći ''zainteresirane strane u Rijeci",  a iste će onda projekt realizirati "kroz legalne metode prenamjene odobrenih postojećih programskih sredstava ili rebalans, uz konzultiranje nadležnog kulturnog vijeća".

Sve je dakle jasno. Ako ima zainteresiranih za produkciju - neka se jave, PR je već osiguran jer je projekt i prije nastanka pozicioniran kao onaj o Zoranu Đinđiću.

Odgovori

POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE