Naslovnica > VIJESTI > CROSSOVER > BITEF 2007.

BITEF 2007.

Jedan od najvećih i najpoznatijih kazališnih festivala u regiji slavi svoj četrdeset i prvi rođendan, a odvija se od 15. do 30. rujna.
Share on facebook
Share on twitter

BITEF

BITEF festival postoji od 1967. godine i posvećen je, kao što mu i podnaslov kaže, novim kazališnim tendencijama. Popis umjetnika koji su u četrdesetak godina njegova postojanja svratili na festival je podugačak, a sadrži najveća svjetska imena poput Grotowskog, Ionesca, Becketta, Kantora, Wilsona... da ne nabrajamo dalje.

Ovogodišnji festival, kažu selektori Jovan Ćirilov i Anja Suša, obilježit će teatar koji se vraća svojim korijenima, glumcu u praznom prostoru: «Posle eksplozivnih devedesetih i upotrebe kič i televizijske estetike u pozorištu, posle eksplicitnog socijalnog i političkog angažmana pozorišnih umetnika, čini se da dolazi neko novo vreme u kom pozorište više ne viče već, pre bi se moglo reći, šapuće, napuštajući upadljivu pop-kulturološku matricu...”. No isto tako, za festival su birali predstave koje imaju različita polazišta i pristupe, pa tako možete vidjeti sve od novog cirkusa preko Shakespearea i Mozarta do minimalističkog suvremenog plesa.

Festival se otvara plesnom predstavom ‘Tri’ u koreografiji Ohada Naharina i izvedbi svjetski poznate izraelske grupe Batsheva Dance Co., koju ste prije nekoliko godina mogli vidjeti na Tjednu suvremenog plesa. ‘Tri’ se, kako joj naslov kaže, sastoji od tri dijela – Bellus, Humus i Secus, a kao i sve Naharinove koreografije, pokazuje vrhunsku virtuoznost njegovih plesača. U ovoj predstavi također možete čuti glazbu od Bacha do pop kolaža.

Ostanimo još malo pri grupama koje ste mogli vidjeti i na hrvatskim festivalima, tj. u sljedeća četiri slučaja radi se čak i o konkretnim predstavama poznatim domaćim gledateljima. ‘uPalermu’ talijanske glumice i redateljice Emme Dante, u izvedbi grupe Sud Costa Occidentale, gostovao je na zagrebačkom Eurokazu 2005., na istom festivalu, samo godinu prije, Societas Rafaello Sanzio izveo je četvrtu epizodu ‘Tragedije Endogonidije’‘Bruxelles # 4’, ‘Samljeveninestao’ mlade mađarske redateljske zvijezde Viktora Bodoa osvojio je nekoliko nagrada, uključujući i onu za najbolju predstavu, na ovogodišnjem Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci, a ‘Handle with Great Care’ Dalije Aćin mogli ste gledati na proteklom Tjednu suvremenog plesa.

Još jedna predstava možda vam je poznata, a radi se o izvedbi i grupi koja na BITEF stiže iz naših krajeva. Riječ je o Bacačima sjenki i njihovoj ‘Eks-poziciji’. Autori su Boris Bakal, Katarina Pejović i Željko Serdarević, a Bacači sjenki kroz svoje projekte, pa tako i ovaj, propituju odnose prostora i vremena, fikcionalnog i nefikcionalnog. Za izvedbu je specifično i da jedan izvođač izvodi za jednog gledatelja pet varijacija na pet osjetljivih tema.

A sad malo o predstavama koje vrlo vjerojatno niste imali prilike vidjeti. ‘Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki’ prema konceptu Janeza Janše (kao što smo već pisali, ne radi se o slovenskom premijeru) rekonstrukcija je, ali istovremeno i današnji komentar, na istoimenu kultnu neoavangardnu predstavu Dušana Jovanovića iz 1969. Rekonstrukcija, dakako, u ovom slučaju nije arheologija, već je temelj novog umjetničkog rada.

Iz Finske na BITEF dolaze Ville Valo i Kalle Hakkarainen, koji bi zagrebačkoj publici također mogli biti poznati s otvaranja prvog Festivala novog cirkusa 2005., gdje su nastupili s predstavom 'Odotustila'. Na BITEFu će se predstaviti s ‘Diskusijama’ /*naslovna slika/. Riječ je zapravo o novocirkuskoj izvedbi koja miješa razne žanrove, uključuje žongliranje, projekcije i trikove, no da ne duljimo, donosimo vam isječke iz kojih možete vidjeti kako to izgleda.

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=ErfVXDM6rPc]
Keskusteluja/Discussions

Formalny Theatre iz Sankt Petersburga predstavlja se novim projektom Andreya Mogučija, prijašnjeg dobitnika BITEFovog Grand Prixa, a radi se o predstavi napravljenoj prema romanu ‘Između psa i vuka’ kontroverznog ruskog pisca u egzilu Saše Sokolova, koji se bavi vezom između muškog i ženskog principa. Roman se, iako je Sokolov rođen u Kanadi, a veći dio života proveo u SAD-u, smatra neprevodivim zbog poigravanja sa specifičnostima ruskog jezika, tako da je predstava između ostalog i jedan od pokušaja da se ovo djelo predstavi internacionalnoj publici.I za kraj nam je ostao ukleti škotski komad čije ime se prema praznovjerju na kazališnim daskama ne smije izgovoriti, ali to nas neće spriječiti da ga napišemo – riječ je, naravno o 'Macbethu', u izvedbi Schauspielhaus Düsseldorf iz Njemačke i režiji Jürgena Goscha. Priča je, vjerujemo, poznata, a ovu izvedbu navodno odlikuje izuzetna brutalnost.

Ukratko, na ovogodišnjem BITEFu izbor je poprilično raznolik, odnosno, moglo bi se reći - za svakoga ponešto. Osim gorespomenutih predstava, puno je i popratnih događanja poput izložbi, okruglih stolova, radionica i sl., što sve možete pronaći na službenom sajtu, pa navede li vas nešto od toga da se zaputite na festival, javite kako je bilo. A mi ćemo vas po završetku obavijestiti kako je prošlo...

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE