Naslovnica > VIJESTI > CROSSOVER > 52. BITEF: Platel & Frljić

52. BITEF: Platel & Frljić

U program 52. izdanja Beogradskog internacionalnog teatarskog festivala uvrštene su dvije predstave u režiji Olivera Frljića, dok će festival zaključiti glazbeno-scenski spektakl Alaina Platela. [FOTO+VIDEO]
Share on facebook
Share on twitter

Ovogodišnji 52. BITEF održat će se od 14. do 22. rujna, a među desetak odabranih predstava našle su se i dvije u režiji Olivera Frljića, objavio je jučer medijima (među koje nije bila pozvana i naša redakcija) umjetnički ravnatelj festivala Ivan Medenica.

Konferencija za medije nije slučajno održana u Satiričkom kazalištu Kerempuh, jer će se po prvi put u povijesti BITEF-a, na programu naći i jedna njihova produkcija - Šest lica traži autora, naravno, u Frljićevoj režiji. Druga njegova predstava bit će pak Gorki – Alternativa za Njemačku (Teatar Maksim Gorki, Berlin), a za koje je Medenica ustvrdio da se de facto bave istim problemom u dvije različite zemlje.

Upravo je beskompromisna kritika i osuda desnog populizma tematsko problemska okosnica 52. BITEF-a, istaknuo je Medenica, dodajući kako je misija festivala oduvijek bila mapirati one umjetničke pojave u suvremenom teatru i izvedbenim umjetnostima koje su (i dalje) radikalne, subverzivne i polemične, kao i ukazivati na adekvatne i uznemirujuće društvene fenomene.

'BITEF postoji da bi nas uznemiravao i umetnički i politički, terao da mislimo, osećamo i delamo', rekao je - kako prenosi mediji - Medenica, dodajući da je dvama Frljićevim predstavama zajedničko što ciljaju i tematiziraju potencijalne opasnosti Europe i suvremenog svijeta, kao što su fenomen desnog populizma, ekstremizma i formiranje autoritarnih društava čak i u zemljama koje su koljevke demokracije.

Jutarnji list pak prenosi Medeničinu izjavu kako: 'Ne morate voljeti političko kazalište Olivera Frljića, ali tamo gdje nema frljićevskih predstava nije dobro. Sredine u kakvima takvo kazalište nije moguće trebaju se ozbiljno zapitati o stanju demokracije u svojoj zemlji.'

Ne morate ni medije voljeti, ali ih ne morate cenzurirati, dodali bismo mi.

U konferenciju za mediji se, opet prema izvještajima kolega, videolinkomiz Hannovera uključio i sam Frljić koji je kazao da mu je žao što ga radne obaveze spriječavaju da bude nazočan, kao i da mu je čast sudjelovati BITEF-u, manifestaciji s kojom osim one službene ima i osobnu povijest.

Ako je vjerovati medijima, na konferenciji nije bilo riječi o ostatku BITEF-ova programa, premda je već prije par dana objavljeno kako će festival zatvoriti glazbeno-scenski spektakl Alaina Platela i Les ballets C de la B, nastao u suradnji sa skladateljem Fabriziom Cassolom- Requiem pour L.

Riječ je o svojevrsnoj rekonstrukciji Mozartova Requiema u izvedbi 14 glazbenika koji su njega unijeli vlastite glazbene utjecaje od jazza preko opere do popularne afričke glazbe.

Treća je to suradnja Platela i Cassola, nakon zajedničke reinterpretacije Monteverdiijevih Sicilijanskih večernjih (vsprs, 2006), Bachove Muke po Mateju (pitié!, 2008) i zapadnog baroknog repertoara (Coup Fatal, 2014).

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE