Naslovnica > VIJESTI > INFO > Bobi Jelčiću dvije nagrade dvostrukog BITEF-a

Bobi Jelčiću dvije nagrade dvostrukog BITEF-a

Nagrade dvostrukog izdanja festivala BITEF, održanog u iznimno teškoj epidemiološkoj situaciji, zbog koje je glavni program ostao bez dvijee predstave, svečano su dodeljene kasno sinoć u Beogradu.
Share on facebook
Share on twitter

Dvostrukim festivalskim izdanjem organizatori su željeli nadoknaditi prošlu, pandemijsku godinu, no epidemiološka slika ni ove godine nije bila puno bolja, jer Srbija dnevno bilježi oko 7.000 novozaraženih, zbog čega je glavi program BITEF-a ostao bez dvije prestave, gostovanja slovenske predstave Pluća redatelja Žige Divjaka, te Neprijatelja naroda u režiji Thomasa Ostermeiera i produkciji berlinske Schaubühne.

Svemu usprkos, 'dupli' festival je održan a nagradama u natjecateljskom programu odlučivao je međunarodni žiri kojim je predsjedala Shermin Langhoff, umjetnička ravnateljica berlinskog kazališta Maksim Gorki, a članovi su mu bili Lucia van Heteren, predavačica i kazališna kritičarka, Agata Juniku, teatrologinja i docentica na ADU, Cecilia Djurberg, kazališna i plesna kritičarka i novinarka iz Švedske te srpska redateljica Jovana Tomić.

Grand prix Mira Trailović 54. i 55. BITEF-a ravnopravno je pripao predstavama I Put a Spell on You iranskog redatelja i koreografa Ehsana Hemata i Cement Beograd Beogradskog dramskog pozorišta, u režiji Sebastijana Horvata.

S obzirom na dvostruko festivalsko izdanje, ravnopravno je dodjeljena i posebna nagrada Jovan Ćirilov – predstavama Višnjik u višnjiku u režiji Bobe Jelčića i Farm Fatale u režiji Philippea Quesnea.

Jelčićeva predstva je izvedena preko Zoom platforme, kao nova forma digitalnog kazališta, a razvijena je kao reakcija na nužnost fizičkog distanciranja. Kako stoji u obrazloženju žirija:

"Putem Zum platforme, glumci i reditelj Bobo Jelčić neočekivano razvijaju širok spektar emocija i humora. U formi onlajn diskusije, glumci koriste realistična i suptilna sredstva, dok internet povezuje Čehova sa današnjim trenutkom i sa stvarnim ljudima u svoj njihovoj 'tugi i slavi'. Naturalističkom glumom uspevaju da emociju prenesu na publiku, bez obzira da li ih ona prati iz pozorišta ili od kuće", naveo je žiri povodom Jelčićeve predstave, koja je zanimljv nastavak njegovog teatarskog istraživanja: ona prenosi njegovu metodiku i estetski pristup u nove medije, uz puno prihvatanje duha i suštine kako pozorišta, tako i Čehova.

Bavljenjem neurozama likova, tela glumaca su fizički zarobljena u okvire njihovih problema, koje razvijaju u poeziju u kojoj ima nade za budućnost kako likova u drami, tako i za publiku, kroz postupak pozivanja publike da uključi kamere na samom kraju, čime nastaje ujedinjena pozorišna zajednica."

Jelčiću je pripala i nagrada dnevnika Politika, koju ravnopravno dijeli s Wimom Vandekeybusom čijom je  predstavom Tracess i otvoreno ovogodišnje, dvostruko izdanje BITEF-a.

Jelčić “tehnologiju nije upotrebio kao zamenu za živo pozorište, nego je Čehovljevim likovima dao dodatnu dramsku dimenziju svodeći njihove uznemirene živote na format Zuma, njihovog jedinog, malog prozora u svet. Jelčić je tako stvorio originalnu, potresnu predstavu o istorijskom trenutku u kojem živimo”, istakao je Politikin žiri, a činili su ga redatelji Haris Pašović (predsjednik) i Ana Tomović, te predstavnici redakcije: urednica Kulturne rubrike Gordana Popović, kazališna kritičarka Ana Tasić i novinarka Borka Golubović Trebješanin.

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI