Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > Mala noćna čitanja u ZKM

Mala noćna čitanja u ZKM

Nakon dvije godine stanke Mala noćna čitanja ponovo predstavljaju izvedbene tekstove petero mladih autora i autorica u režiji etabliranih domaćih kazališnih redatelja.
Share on facebook
Share on twitter

Program će biti održan od 26. do 30.4.2012. na sceni Miško Polanec Zagrebačkog kazališta mladih s početkom u 18 sati.

U sklopu programa bit će predstavljeni tekstovi Kristine Gavran, Vedrane Klepice, Dine Pešuta, Jelene Tondini i Une Vizek, u režiji Ivice Buljana, Daria Harjačeka, Maria Kovača, Mirana Kurspahića i Franke Perković.

Projekt je kreiran kao odgovor na izostanak inkluzivne suradnje dramskih autora mlađe generacije i drugih kazališnih profesija koji djeluju na različitim poljima izvedbenih umjetnosti te je zamišljen kao alternativna edukativna platforma koja će kreirati prostor za njihovu međusobnu suradnju i razmjenu znanja. Cilj je ovog projekta osnažiti perspektive za produciranje i distribuciju tekstova mladih autora kojima se u okviru postojećih insitucija za tako nešto rijetko otvara mjesto.

Malim noćnim čitanjima prethodit će program pod nazivom Izgubljene hijerarhije, u sklopu kojeg će se u Showroomu Galerije Nova od 23. do 25.4.2012. u 19h održati dvije diskusije o položaju mladih dramskih pisaca u Hrvatskoj i regiji te predavanje Ivane Sajko o autorskom pristupu tekstu za izvedbu.

Ulaz na sve programe je besplatan.

Ulaznice za Mala noćna čitanja potrebno je podići na blagajni Zagrebačkog kazališta mladih.

Projekt nastaje u organizaciji Centra za dramsku umjetnost u suradnji sa Zagrebačkim kazalištem mladih i Galerijom Nova u okviru programa Balcan Can Contemporary uz potporu programa IPA 2009 – Civil Society Facility, Gradskog ureda za kulturu, šport i obrazovanje Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske

***

IZVEDBENE HIJERARHIJE #1
23.4. 19:00
SHOWROOM GALERIJE NOVA
Kazališna institucija vs. Dramski pisac
diskusija
Sanja Ivić, Dubravko Mihanović, Nataša Rajković

Između Akademije kao institucije koja obrazuje mlade ljude za zanimanje dramaturga odnosno dramatičara i kazališnih institucija kao mjesta koje bi u svom mehanizmu proizvodnje trebalo pronaći mjesto istom tom dramaturgu odnosno dramatičaru, širi se područje neostvarene komunikacije i neusklađenosti. O apsurdu nepotrebnog kadra, nepostojećem prostoru afirmacije unutar državnih i gradskih institucija, a s druge strane o aktivnoj potrebi nezavisne scene za istim tim kadrom, razgovarat ćemo s eminentnim dramatičarima i dramaturzima zaposlenima u kazališnim institucijama. Njihovo iskustvo dramaturga u instituciji i odnos kazališta prema zanimanju dramaturga, te nužnost da se ti odnosi preispitaju na razini državne, odnosno gradske vlasti, samo su neke od tema ovog razgovora razgovora. Pitanja nisu nova, niti ih do sada struka već nije postavljala. Potreba da se postave još jednom označava želju i potrebu da se nešto promijeni.

IZVEDBENE HIJERARHIJE #2
24.4. 19:00
SHOWROOM GALERIJE NOVA
Drama upitnik
predavanje
Ivana Sajko

Oduvijek su me privlačili tekstovi koji bi otkrivali uvjete i proces onog koji ih piše ili bi pak uzimali u obzir poziciju i pretpostavljali očekivanja onog koji čita. Zanimali su me tekstovi koji govore o pisanju, slike koje govore o slikanju i kazalište koje se bavi vlastitim trenutkom proizvodnje. Stoga reći nešto o drami za mene znači govoriti o politikama, estetikama i osobnim namjerama koji oblikuju tekst za izvedbu, ne samo tematski, već putem kodova koji nam omogućuju da pristupimo čitanju, razumijevanju, rastvaranju i nadilaženju rečenica i naizgled praznih prostora između njihovih interpunkcija. Napisati tekst koji bi prema tradicionalnim načelima imenovanja dramskog žanra trebao uspostaviti pregovor između sebe i stvarnosti značilo bi dekodirati diskurse našeg nemodeliranog, raslojenog, umreženog, tekućeg i višestruko kontekstualiziranog realiteta, stoga ne vjerujem da drama može činiti ono što joj je pripisano da napravi ako izuzme sebe iz vlastite stvarnosti. Čini mi se da uporno pozivanje na uvjete proizvodnje, tj. na uvjete pisanja, izvođenja te u krajnjoj liniji, života općenito, najbolje opisuje ono što sama smatram dramom. Ona nema ograničenja, nema zaštite i probija rubove. 

IZVEDBENE HIJERARHIJE #3
25.4. 19:00
SHOWROOM GALERIJE NOVA
Pisanje preko granica
diskusija
Minja Bogavac, Ivor Martinić, Simona Semenič

Razgovarati isključivo o stanju stvari na domaćoj kazališnoj sceni u današnjim okolnostima bilo bi u najmanju ruku ignorantski. Uz Srbiju i Sloveniju vežu nas mnoge poveznice o kojima nije potrebno dodatni zboriti, kada je o kazalištu riječ. No, istovremeno, kada je o kazalištu riječ, između “njih” i “nas” postoje i mnoge razlike o kojima govora nikad dosta. Tri mlada dramatičara čiji su glasovi, osim u njihovim tekstovima za izvedbu, prisutni i na lokalnim umjetničkim scenama na kojima se bore za povećanje vidljivosti vlastite vrste, govorit će o vlastitim iskustvima, razlozima i modusima djelovanja van kazališne scene. Pogled na okolnosti opstanka mladih dramskih pisaca u zemljama koje nas okružuju može nam pomoći u rasvjetljavanju novih puteva za borbu na domaćem teritoriju.

MALA NOĆNA ČITANJA #1
26.4. 18:00
SCENA POLANEC
ZAGREBAČKO KAZALIŠTE MLADIH
Kristina Gavran
Dedal i Ikar

redatelj: Dario Harjaček

dramaturginja: Maja Sviben

izvođači: Nikola Baće, Emir Fejzić

O tekstu:
"Dedal i Ikar" govori o odnosu oca i sina, odrastanju i starenju, ciklusu života u kojem se taj odnos mijenja. Dedal i Ikar su mitski likovi, a njihova priča o letu i Ikarovom padu poslužila je kao inspiracija za dramu koja kroz pet sličica iz pet različitih razdoblja njihovog života pokušava sagledati odnos roditelj-dijete. Kroz dramu se neprestano ponavljaju motivi o strahu, borbi, prolasku vremena, ljepoti ...i najvažnije, motiv leta. Ikarova želja i potreba za letom, za odlazak od oca izvor su svih sukoba njih dvojice. Razvoj odnosa između oca i sina ovoga je puta sagledan iz ženskog kuta, s početnim pitanjem „Što bi se dogodilo da se let nikada nije ostvario?“.

MALA NOĆNA ČITANJA #2
27.4. 18:00
SCENA POLANEC
ZAGREBAČKO KAZALIŠTE MLADIH
Dino Pešut
Pritisci moje generacije

redatelj: Ivica Buljan

izvođači: Petar Atanasoski, Hrvojka Begović, Luka Bulović, Marko Cindrić, Gordana Džepina, Ivana Krizmanić, Tomislav Kvartuč

O tekstu:
o pokušajima mladenačkih ambicija
Ovaj tekst govori o onim klincima koje svi jebu u zdrav mozak, od Jehovinog svjedoka do vlastite matere, ne zato jer su to zaslužili, već zato jer mogu, jer nikada nisu napravili nikakvo sranje i uvijek su se nekako trudili, ne previše, ali dovoljno da na kraju ispadnu razočarani pa tako je i Ona, naslovna junakinja drame koja je strukturirana kao centrifugalno djelovanje veš-mašine, sama negdje na preriji potpuno svjesna kako joj mladost odlazi, mladost koju ionako zapravo nikad nije ni imala, a ono što je ostalo je cijeli niz kontradiktornih i kontraproduktivnih, ali prije svega dobronamjernih zahtjeva i uputaka kako živjeti što će rezultirati razbijanjem porculanskog kiča.
Ona doista nema ništa, osim ogorčenog cinizma, postarijeg zaručnika s posesivnom majkom, maminu kostobolju, očeve migrene, ljubavnika koji progresivno poružnjuje, nedavno preminulog psa, račun za plin od 1000 kuna, jednu oronulu kuću, jedan zapušteni vrt, jedan osjećaj manje vrijednosti, jednog nesigurnog zaručnika, jednu malograđansku obitelj i doista jedan fantastično nezanimljiv život jedne dvadesetdvogodišnjakinje.

MALA NOĆNA ČITANJA #3
28.4. 18:00
SCENA POLANEC
ZAGREBAČKO KAZALIŠTE MLADIH
Vedrana Klepica
Tragična smrt ekonomskog analitičara

redateljica: Franka Perković

dramaturginja: Rona Žulj

izvođači: Dean Krivačić, Tomislav Krstanović, Nika Mišković, Anđela Ramljak

O tekstu:
On je izgubio nevinost sa 23 godine, te upisao doktorski studij na temu financijskog izvještavanja i revizije. Odradio je praksu u jednom belgijskom bankarskom poduzeću. Ona je zadnja generacija koja se sjećala zvuka zračne sirene STL-10 s izlaznom frekvencijom od 650 Hz koja se koristi za obavještavanje građana o opasnostima prilikom ratnih razdoblja ili prirodnih katastrofa. Na radiju je opet rekao nešto krivo, opet je rekao nešto krivo na vijestima, a nitko nije ni primijetio. Krivo ime, ili krive godine, ili krivo vrijeme ili mjesto događanja. Jospeha A. Schumpeter kaže da ono što razlikuje znanstvenog ekonomskog analitičara od svih drugih ljudi koji razmišljaju, govore i pišu o ekonomiji jest metoda i tehnika rada. METODA i TEHNIKA. On je vjerojatno negdje zajebo.

MALA NOĆNA ČITANJA #4
29.4. 18:00
SCENA POLANEC
ZAGREBAČKO KAZALIŠTE MLADIH
Jelena Tondini
Kad narastem bit ću Almodovar

redatelj: Mario Kovač

dramaturginja: Nina Gojić

izvođači: Karla Brbić, Gea Gojak, Nađa Josimović, Helena Kalinić, Matija Kezele, Sanja Milardović, Lukrecija Tudor, Petra Vukelić, Dinka Vuković, Silvio Vovk

O tekstu:
crnohumorna drama
Radnja započinje na misi zadušnici za pokojnog dedu na kojoj se nalazi obitelj (Baka, Tetka, Unuke) i prijatelji. Pop drži misu govoreći o "grijesima" modernog društva uspoređujući homoseksualnost, internet i pirsinge sa sotonizmom. Pop je talijan i smješno govori hrvatski, a u pomoć mu priskače njegova pomoćnica Tanja.
Unuke su revoltirane misom i ne znaju pravila ponašanja u crkvi, te cijelo vrijeme komentiraju situaciju prisjećajući se dede i njegovog života.
Po završetku mise, ispred crkve susreću se s uzvanicima s kojima vode klasične "small talk" razgovore, te ih usmjeravju prema kući u kojoj baka priprema zabavu povodom prve gišnjice smrti dede. Unukama je cijela situacija smiješna i morbidna, te se u razgovorima sa sugovornicima vidimo njihovo ironiziranje društva.
U kući se za večerom govori uglavnom o najstarijoj unuci koja je predmet zgražavanja, jer se nije udala, nije završila fakultet, bavi se sa modernim slikarstvom i nema dečka i još k tome je vegetarijanka, te su sve oči uprte u nju. Ona pokušava balansirati između revolta mlađe unuke, okoline i svojih skrivenih stavova, no polako puca po šavovima, braneći se od napada tredicionalnog društva u kojem se našla. Starija unuka je lezbijka i to pokušava sakriti, no mlađa unuka je pijana javno proziva, te u tom trenutku kreće kulminacija cijele večre. Svi se zgražavaju, komentiraju, te „prljavo rublje“ sudionika razgovra dolazi na površinu.
Drama završava s bakinim infarktom i dolaskom popa koji joj pokušava dati posljednju pomast, a ona u bolovima zaziva doktora.

MALA NOĆNA ČITANJA #5
30.4. 18:00
SCENA POLANEC
ZAGREBAČKO KAZALIŠTE MLADIH
Una Vizek
Pomračenje

redatelj: Miran Kurspahić

dramaturginja: Ivana Đula

izvođači: Lada Bonacci, Petar Cvirn, Matija Čigir, Marija Kolb, Adrian Pezdirc, Damjan Simić, Marija Šegvić, Petra Težak, Ivana Zanjko

O tekstu:
Mračna komedija o užasima Kompanije i sudbinama malih ljudi zatočenih u istoj. (A pomalo i o njihovim doprinosima održavanju dotične Kompanije živom i zdravom.)

Nadica je mlada. Nadica je nadobudna. Nadica je sekretarica na prvom danu posla u slavnoj, konkurentnoj, inspirativnoj i inspirirajućoj software Kompaniji. I to sekretarica direktora, dobro, ne baš onog najvećeg, ali svejedno - pred njom je svijetla budućnost. Barem je bila, punih pet minuta – dok nije nestalo svjetla. Točnije – struje. Sad ne rade ni telefoni, ni video konferencije, ni ostale hiper-super-mega speed komunikacije (a ventilaciju da i ne spominjemo). Njezin šef je van sebe - pa kako će na sastank? Nadičina brilijantna ideja da šef tamo osobno ode obila joj se o glavu. Sad ona, Nadica, mora osobno do porte naručiti prijevoz.
To i ne bi bilo tako teško, kad bi netko znao gdje je porta, odnosno izlaz, odnosno vanjski svijet. Nitko, ali nitko, kog ona poznaje nikad nije bio vani, izvan Kompanije. Ma to je nemoguće – pa netko sigurno jest. Netko sigurno zna gdje je izlaz. - Hajde Nadice, potrudi se malo, pa nije tako teško naći ljude koji su bili vani. Pitaj svakog kog sretneš i netko će ti već reći...
I tako naša Nadica počinje tražiti Izlaz. Kat po kat, čovjek po čovjek, sudbina po sudbina – pred njom se otkrivaju tajne Kompanije. Sve je teže i teže, ali Nadica je odlučna izdržati do kraja, pronaći rješenje. No, ono što je našla nije ono čemu se nadala.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE