Zadatak

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA: ,
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Nezadovoljni ste PDV-om? Članovi Vlade vam nisu dio obitelji? Nemate posao, zdravstveno, a tako biste rado ostvarili 'hrvatski san'? Bunili biste se, ali ne znate kako? Onda obavite Zadatak i pridružite se Virtualnom džihadu!

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Luis FF Tabaccoskladatelj
Miran Kurspahićredatelj
Miran Kurspahićdramaturg
Heiner Müllerautor teksta

Zadatak, podnaslovljen Sjećanje na revoluciju, drama je Heinera Müllera dodijeljena Miranu Kurspahiću za diplomski ispit na ADU. Ako ste u posljednje vrijeme pratili lik i djelo ovog mladog redatelja, poznato vam je da je već nekoliko puta pokušavao diplomirati, i to s predstavama Sad kad je komunizam mrtav, moj život je prazan, Sumo sumarum i Fikus je smokva. To mu nije uspijevalo, iako su dotične predstave naišle na dobar odjek. Kurspahić je, potaknut time, pokrenuo i Virtualni Džihad na ADU, a njegova najnovija predstava, s obzirom na predložak, bavit će se propalom revolucijom što čitavu priču nadopunjuje ironičnom autobiografskom notom. Kurspahić dodaje: „Premda se ‘Zadatak’ bavi neuspjelim pokušajem revolucije, pitanje ipak ostaje: isplati li se danas sudjelovati u revoluciji i, ukoliko je odgovor afirmativan, kako preživjeti u tom nemilosrdnom mehanizmu? U današnje postmoderno doba tradicionalno shvaćanje revolucije gubi smisao, a granica između terorizma i revolucionarstva je sve tanja. Ulozi su sve veći i nerijetko je vlastiti život sredstvo za postizanje cilja ili odašiljanja poruke.“

Heiner Müller napisao je tekst Zadatka 1979. godine, a prva praizvedba odigrala se godinu dana kasnije u zajedničkoj režiji pisca i njegove supruge Ginke Čolakove. Riječ je o postdramskom tekstu koji ulazi u dijalog s nekolicinom modernih drama, kao što su Crnci Jeana Geneta, Dantonova smrt Georga Büchnera i Odluka Bertolta Brechta. To su ipak tek neke od referenci, a recimo samo da ih sve povezuje bavljenje oblicima i problematikom revolucije, dok Müller naglasak stavlja na Francusku revoluciju. Müllerova drama pretežito je napisana u prvom licu kojem nedostaje prepoznatljivih karakternih odrednica, struja svijesti pomiješana je s atmosferom noćne more, a osjeti se i naslijeđe dramskog ekspresionizma...

Kurspahić je izvođenje povjerio trima izvođačicama – Lani Barić, Ladi Bonacci i Ivani Krizmanić – a neka od opravdanja za takvu redateljsku odluku nalaze se već u polazišnom tekstu: tri je broj glavnih pojmova u ideji Francuske revolucije – jednakost, bratstvo, sloboda; autor nabraja tri potlačena kontinenta, boja francuske zastave koje su se izrodile iz revolucije također je tri. Osim toga, u službenoj najavi stoji: „Parola koja se učestalo ponavlja u ‘Zadatku’, ‘Revolucija je kurva’ izvođačice koriste kako bi u maniri dama lakog morala koketirale, šarmirale i manipulirale s publikom. Naime, koristeći se društvenom konvencijom o ‘nježnijem spolu’, neke stvari će se puno lakše istrpiti, a zadaci lakše izvršiti ukoliko ih servira šarmantna žena.“


Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE