Kazališno vijeće Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu raspisalo je 27. kolovoza natječaj za intendanta / intendaticu te kuće. Samo par sati nakon objave natječaja, mi smo ovdje objavljenim tekstom otkrili kako je natječaj nezakonit i mora biti poništen jer se u njemu ne navode posebni uvjeti iz Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji.
12 dana kasnije, Kazališno vijeće bilo je prisiljeno priznati da smo u pravu pa je natječaj poništen i odmah raspisan novi u kojem su uz posebne uvjete iz Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji navedni i oni iz Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom i Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata.
No, nešto više od mjesec dana prije raspisivanja natječaja u zagrebačkom HNK, identičnu je grešku napravio i Nadzorni odbor HRT koji je 21. srpnja raspisao natječaj za Glavnog ravnatelja / ravnateljicu Hrvatske radiotelevizije. Problem je, međutim, što ni nakon otkrića problema u zagrebačkom HNK, Nadzorni odbor HRT nije reagirao i poništio vlastiti natječaj. A u oba ta tijela - Kazališnom vijeću i Nadzornom odboru - sjedi jedna te ista osoba: Mladen Čutura. Pače, Čutura je i predsjednik NO HRT, dakle predsjednik tijela koje je raspisalo protuzakoniti natječaj na HRT.
Zašto je Čutura poništio jedan, ali ne i drugi natječaj, odnosno zašto je prešutio nezakonitost onog na HRT i nakon što je odlučio poništiti onaj u zagrebčkom HNK, pitanja su na koja će po svoj prilici morati odgovoriti Saboru. Naime, u trenutku kad smo otkrili da je natječaj u HNK protuzakonit, natječaj na HRT bio je otvoren 37 od ukupno predviđenih 45 dana.
U međuvremenu evo podsjetnika o pravnoj prirodi stvari:
Zakon o braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji propisuje u članku 102. kako nezaposleni branitelji i članovi njihovih obitelji imaju prednost pri zapošljavanju pod jednakim uvjetima kad su u pitanju: "Javne službe i javne ustanove kojima je osnivač ili jedan od osnivača Republika Hrvatska, općina, grad, županija, izvanproračunski i proračunski fondovi, pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Republike Hrvatske, kao i pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave i pravne osobe s javnim ovlastima".
Dapače, isti zakon izrijekom navodi u Članku 103.:
(2) Tijela iz članka 101. ovoga Zakona i pravne osobe iz članka 102. ovoga Zakona dužne su prilikom raspisivanja javnog natječaja, oglasa za zapošljavanje, popunjavanja radnog mjesta temeljem internog oglasa ili u postupku zapošljavanja provedenom na drugi način pozvati osobe iz članka 101. stavaka 1. ‒ 3. i članka 102. stavaka 1. ‒ 3. ovoga Zakona da dostave dokaze iz stavka 1. ovoga članka u svrhu ostvarivanja prava prednosti pri zapošljavanju i popunjavanju radnog mjesta.
(3) Tijela iz članka 101. ovoga Zakona i pravne osobe iz članka 102. ovoga Zakona prilikom raspisivanja javnog natječaja ili oglasa za zapošljavanje, popunjavanja radnog mjesta temeljem internog oglasa ili u postupku zapošljavanja provedenom na drugi način, objavljenog putem internetskih stranica, dužna su objaviti poveznicu na internetsku stranicu Ministarstva na kojoj su navedeni dokazi potrebni za ostvarivanje prava prednosti pri zapošljavanju i popunjavanju radnog mjesta.
Zakon dakle, ne samo da navodi kako je u natječajima obavezno navesti posebne uvjete, već i kako je nužno objaviti poveznicu na internetsku stranicu Ministarstva branitelja na kojoj su navedeni dokazi potrebni za ostvarivanje prava prednosti.
Kao što se i sami možete uvjeriti, ništa od toga ne postoji u natječaju za Glavnog ravnatelja HRT.
Na potezu je, dakle, Sabor.