Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > O Orašaru iz drugog kuta: Zašto četvrt milijuna kuna vrijedan sustav – ne radi?

O Orašaru iz drugog kuta: Zašto četvrt milijuna kuna vrijedan sustav – ne radi?

I ove se godine pred HNK Zagreb stvorio golemi red za ulaznice, navodno jer sustav online prodaje ne može podnijeti izniman interes publike. No, rečeni je sustav plaćen gotovo četvrt milijuna kuna. Pa bi bio red da - radi. [DOKUMENTI]
Share on facebook
Share on twitter

Teško da vam je promaklo, ali da rekapituliramo: središnjem nacionalnom kazalištu, zagrebačkom HNK i ove je godine zakazala on-line prodaja za njihov najtraženiji proizvod - predstavu Orašar.

Pa se zbog toga pred teatrom i ove godine stvorio golemi red, a uprava kuće slučajno je pozvala i medije i dron da to snimi iz zraka. Nakon početnog oduševljenja medijskih reakcija, poput recimo ove:

...javio se, međutim, Zlatko Hasanbegović, član Kazališnog vijeća HNK Zagreb i sve nazvao samopromocijskom predstavom u režiji intendantice Dubravke Vrgoč. Sekundirao mu je i Index objavivši račun za usluge snimanja dronom, da bi se na koncu u dvodnevno prepucavanje na temu HNK Zagreb upustio i Zoran Šprajc.

Uprava HNK u svoju obranu tvrdi kako je navala publike jednostavno preogromna da bi se s njom moglo nositi ikako drukčije osim pristajanjem na čak 6 sati dugo čekanje u redu. Dapače, lani su priopćili kako su prodali čak 8.000 ulaznica u jednom danu, te da u tim okolnostima sustav jednostavno - mora padati.

Kvaka je, međutim, u tome da u Hrvatskoj postoji niz ticketing sustava koji bez problema mogu podnijeti takvo opterećenje, dapače jedan od njih redovito proda i preko 14.000 ulaznica  u danu iliti njih 100.000 u tjedan dana, a da pri tome niti 'ne zakašlje'. I ne stoji četvrt milijuna kuna, kao onaj u HNK. No, što je najvažnije - radi.

Naime, prema registru javne nabave HNK u Zagrebu u protekle je dvije godine na ICT potrošilo 510,025.00 kn, od čega gotovo pola otpada na izradu web stranice i sustav prodaje ulaznica:

 

Sustav prodaje ulaznica po cijeni od 97.500,00 kn i web stranice po cijeni od čak 149.875,00 kn, HNK Zagreb nabavio je od tvrtke No42, koja se pak diči brojnim korporativnim klijentima, ali ne i poslovanjem sa središnjom nacionalnom kućom.

Informatički stručnjaci s kojima smo razgovarali navode kako je opravdanost tolikog troška teško precizno ocijeniti dok se 'ne zaviri ispod haube', no činjenica je da primjerice mrežne stranice HNK u Zagrebu nemaju niti tražilicu, ne obiluju multimedijom, ne nude integraciju za dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama... a sustav za prodaju ulaznica jednostavno ne radi kako bi trebalo.

Usporedbe radi, sustav što ga je za svoje potrebe razvio Zagreb FIlm Festival, a danas ga koriste brojni festivali i manifestacije - od Animafesta do Motovun Film Festivala, u udarnom festivalskom tjednu bez ikakvih problema isporuči 100.000 ulaznica, što offline što online, a pri tome je koncipiran kao usluga koju možete koristiti ovisno o volumenu prodaje i drugim potrebama. Kako je razvijen u Hrvatskoj, ne samo da ima osigurano redovito održavanje nego i daljnji razvoj, te se neprestano nadograđuje i prilagođava svakom novom klijentu.

Kad smo pak upitali koliko stoji u usporedbi s gore navedenim iznosima, Hrvoje Laurenta, iz ZFF samo se nasmijao i poručio: "Naše su usluge daleko, daleko povoljnije. Slobodno nam se javite, rado ćemo vam pomoći."

Ako, naravno, ne želite imati red pred kazalištem.

***

registar_ugovora_2016-2018_iv(1)

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

One Response

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE