NASLOVNICA → DRAMA

Hrvatska kazališna kritika: Tim Hrvaćanin

‘Kritikom se bavim jer smatram da je važno pisati o kazalištu i da je kritika na neki način dio života svake predstave.’

| 1. 02. 2017.

Mladi urednik portala Ziher.hr već nekoliko godina javnost, ali i domaće kazalištarce intrigira svježim pristupom kazališnoj kritici, pa smo i njemu kao i ostalim sudionicima feljtona Hrvatska kazališna kritika postavili istih pet pitanja. Upoznajte Tima Hrvaćanina...

***

Teatar.hr: Kako se postaje kazališni kritičar?

Tim Hrvaćanin: Ne postoji univerzalna formula za to. U mojem slučaju, u jednom trenutku krenuo sam više puta tjedno odlaziti u kazalište, tako dugo dok nisam pogledao sve predstave koje su tada igrale u Zagrebu. Zbog tog mog kazališnog entuzijazma kolege s fakulteta potaknule su me da počnem pisati kazališne kritike te da na Radio Studentu preuzmem emisiju o kazalištu „Generalna proba“.

Generalno bih rekao da treba pogledati puno predstava, čitati tuđe kritike, čitati stručnu literaturu, dobro poznavati domaću, ali i inozemnu scenu te jednostavno krenuti pisati. Što više predstava pogledate i što više kritika napišete, to ćete postati bolji. Za početak pišite za sebe, a ako zaista razumijete o čemu pišete te radite to na kvalitetan, analitičan i argumentiran način, dobit ćete prostor i u medijima.

Teatar.hr: Koje je vaše obrazovanje?

Tim Hrvaćanin: Studij novinarstva na Fakultetu političkih znanosti.

Teatar.hr: Zašto se bavite kazališnom kritikom?

Tim Hrvaćanin: Kritikom se bavim jer smatram da je važno pisati o kazalištu i da je kritika na neki način dio života svake predstave. Kritika bi trebala biti sveobuhvatna analiza predstave, istaknuti dobre stvari i ukazati na loše. Kritika gledatelje upoznaje s kazališnim mehanizmima, dramaturškim i redateljskim rješenjima, pomaže im u razumijevanju predstave, pojašnjava pojedine redateljske ili glumačke postupke te služi selekciji kvalitetnog sadržaja od šunda. No podjednako je važna i za kazališne autore te produkcijske kuće s kojima ulazi u dijalog, a time može doprinijeti porastu kvalitete hrvatske kazališne scene. U krajnjoj liniji, na posve osobnoj razini, kritikom se bavim jer me kazalište uvijek iznova fascinira i beskonačno intrigira, osjećam potrebu da o predstavama ostavim trajniji zapis od lajka na Facebooku.

Teatar.hr: Koliki prostor vam daju urednici i da li se isti smanjio u zadnje vrijeme?

Tim Hrvaćanin: Urednik sam rubrike izvedbenih umjetnosti na neprofitnom portalu Ziher.hr, tako da imam neograničen prostor, što vrijedi i za sve ostale koji pišu za navedeni medij. U tome imamo apsolutnu podršku glavne urednice portala. Smatramo da je to naša najveća prednost i da na hrvatsku kulturnu scenu donosimo glas mladih koje prvenstveno zanima suvremeno stvaralaštvo, neopterećenih profitom i pritiskom oglašivača.

Teatar.hr: Što su za vas najveći problemi kritike u Hrvatskoj?

Tim Hrvaćanin: Nestručnost nekih autora koji umjesto o predstavi koju su gledali pišu o onoj koju bi htjeli gledati, koji uopće ne poznaju suvremena kazališna zbivanja, a koji ponekad ni ne razumiju to što su gledali i zatim svoje neznanje serviraju čitateljima i time čine štetu kazališnim stvaraocima. Također bih istaknuo i subjektivnost nekih kritičara koji svoje kritike koriste za osobne obračune i time čine štetu cijeloj profesiji. Kada bi porasla kvaliteta kazališne kritike u Hrvatskoj, pretpostavljam da bi i njen utjecaj u javnosti bio jači, a kritičari ne bi bili percipirani kao nužno zlo.


POVEZANE VIJESTI
IZDVOJENO
MAGAZIN
NATJEČAJI & POSLOVI