Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > Nagrade Festivala glumca

Nagrade Festivala glumca

Između 22 predstave žiri Festivala glumca najboljom je predstavom proglasio 'Djecu sa CNN-a' Amira Bukvića u produkciji Glumačke družine Histrion i režiji Aide Bukvić.
Share on facebook
Share on twitter

'Djeci sa CNN-a' pripala je nagrada Fabijan Šovagović, a nagrade za glumačko ostvarenje, koje također nose ime velikog glumca u kategoriji najbolje glumice osvojile su Olga Pakalović za kreaciju Une u predstavi 'Kos' Davida Harrowera Gradskog kazališta Sisak, i Judita Franković za ulogu Tonke u produkciji 'Judith French' po tekstu i u režiji Vlatke Vorkapić u produkciji Ars Septime i TNT-a iz Zagreba.

Najboljim glumcima na Festivalu proglašeni su Rakan Rushaidat za glumačku kreaciju u predstavi 'Kauboji' Saše Anočića i Teatra EXIT, te Amar Bukvić za ulogu Dina u 'Djeci sa CNN'-a.

Nagrada Ivo Fici za najbolje umjetničko ostvarenje do 28 godina pripala je Živku Anočiću za predstavu 'Kauboji'.

Nagrada Nevenka Filipović za najbolje glumačko ostvarenje u lutkarskoj ili predstavi za djecu i mlade pripala je cjelokupnom ansamblu predstave 'Pepeljuga' u režiji Ivana Lea Leme Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku.

O nagradama Festivala glumca odlučivao je glumački žiri u sastavu Suzana Nikolić, Slobodan Milovanović i Mijo Pavelko, a njihova obrazloženja možete pronaći u nastavku teksta.

*   *   *

Nagrada Fabijan Šovagović za najbolju predstavu u cjelini.

Djeca sa CNN-a
Drama Amira Bukvića Djeca sa CNN-a u režiji Aide Bukvić predstava je naše suvremenosti s razmjerima grčke tragedije, čiji okus ostaje dugo, dugo u kostima.
Sudbina djece oslikane u reportažama CCN-a iz svetih mjesta Srebrenice i Vukovara, smrt i gubici najmilijih, slika su djetinjstva koje to više nije, djetinjstva rata koju protagonisti, danas mladi ljudi duboko nose u sebi, zauvijek. Nadahnuta i emotivna kreacije ansambla, koji čine Iva Mihalić, Amar, Bukvić, Branka Cvitković i Dražen Kuhn, nikoga ne može ostaviti ravnodušnim u predstavi koja raste u rasponu od jednostavne priče protkane humorom u dramu okrutne stvarnosti.

Dvije nagrade Fabijan Šovagović za najbolja umjetnička ostvarenja – glumice

Olga Pakalović
Scenskom inteligencijom i vještinom Olga Pakalović koristi svoj cijeli bogati glumački raspon u otjelovljenju Une u predstavi Kos, Davida Harrowera. Njezin glumački pristup popraćen nerijetkim govornim upadicama i komentarima sugerira improvizaciju, ali je zapravo plod i rezultat precizne i nadahnute igre. Iskrenim i jednostavnim pristupom Olga magično plijeni pažnju gledatelja svojim unutrašnjim psihološkim stanjima uvodeći nas u svijet bolnog ranjavanja duša. U emotivno teškim stanjima koja proizlaze iz činjenice seksualnog zlostavljanja, iznimnom koncentracijom Olga Pakalović izlaže intimu Une, lika koji duboko proživljava.

Judita Franković
Igra Judite Franković u predstavi Judith French, Vlatke Vorkapić, začudna je, prepuna je finih komičnih ali u isto vrijeme i tragičnih elemenata. Njezina Tonka se kreće od bezazlene djevojke do femme fatale i osvetnice. Kreirajući taj lik Judita se s lakoćom poigrava govorom, od kolokvijalnog urbanog preko dijalektalnog kajkavskog do književnog govornog izraza. Iznimnim scenskim osjećajem za humor istodobno sugerira i potencijal raskošnog talenta koji može zablistati jednako tako i u klasičnoj drami.

Dvije nagrade Fabijan Šovagović za najbolja umjetnička ostvarenja - glumci

Rakan Rushaidat
Svaki lik, svaka osoba u nizu od desetak karaktera koje je Rakan Rushaidat kreirao u predstavi Kauboji, redatelja Saše Anočića, u potpunosti se razlikuje jedan od dugoga. Fascinantni su disciplina i umijeće kojima ih Rushaidat nadahnjuje vještim, preciznim, maštovitim oblikovanjem detalja koji odišu humorom ali i ozbiljnošću. Prostor njegove imaginacije izaziva duboko poštovanje i profesionalnu zavist.

Amar Bukvić
Otjelovivši mladog Dina u drami Djeca sa CNN-a, drami svoga oca Amira Bukvića, Amar Bukvić napravio je iskorak u svom dosadašnjem glumačkom stvaranju. Prebacivši se u svijet koji nije primarno prostor njegova mentaliteta niti jezika otvorio  je glumački prostor prožimanja i proživljavanja svijeta gledana očima njegova karaktera, Dina. Svojom maestralnom igrom sve nas ostavlja bez daha, daha koji je posebno potisnut i težinom drame. Karakterističnim govorom i kretnjama Amar je promijenio cijelo svoje biće pod utjecajem lika, odjenuo je zamišljeno tijelo kao komad odjeće i slobodno i iskreno nas uvukao u duboku dramu osobe čija bol postaje mnogo više od boli pojedinca. Ona  postaje naša zajednička, univerzalna bol.

Nagrada Nevenka Filipović

Ansambl predstave Pepeljuga - za sve glumačke kreacije:

Cjelokupni glumački ansambl predstave Pepeljuga, Ane Tonković Dolenčić, Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku, jednostavnošću i žarom te jasnim namjerama i toplo izrađenim licima kreira igru koja se pretvara u radost i vrlo lako dolazi do širom otvorenih dječjih očiju i srdaca, ali isto tako i odrasle publike. Čudesno maštoviti  glumački pristup svih glumaca ove predstave te sve njihove kreacije zavređuju da je nagradimo osmjehom, pljeskom i ovom statuom.

Nagrada Ivo Fici za najbolje umjetničko ostvarenje do 28 godina

Živko Anočić

Ostvarujući dramske osobe u predstavi Kauboji, Živko je pokazao uzbudljiv proces stvaranja i scenskog življenja te trajan put u razvijanju i orkestriranju unutarnjih stanja.  Pretvarajući svoja lica u vrlo osobni doživljaj, služeći se  bogatom imaginacijom on uvodi publiku u čaroliju gotovo dječjeg prepuštanja.  To mogu samo velike glumačke osobnosti koje se posvećuju nevinosti igre, preciznosti cilja i jasnoći ideje.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

2 Responses

  1. Uz festival u Rijeci jedan od rijetkih koji uopće treba postojati uz male opasku: nagrađene drame su jedine i trebale biti na festialu. Druge su scenski višak i prazno lupetanje krajnje sumnjivih dosega.

  2. festival glumca bi se morao ozbiljnije baviti samom profesijom; glumačke radionice, tribine i razgovori o problemima prava, o honorarima i plaćama, o kazališnim vijećima, o festivalima, o nemoralnim TV-izvođačkim ugovorima, o planiranju i organizaciji rada u instucionalnim kazalištima… u nekoj kulturnoj zemlji tu bi bila prisutna i akademija,pa bi se razgovaralo o školovanju glumaca, o budućnosti mladih dramskih umjetnika…
    čuo sam da je bilo dobro na “glumačkom” sijelu i na nogometu, svinjetina o.k.?

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI