Naslovnica > VIJESTI > MJUZIKL I OPERA > Romeo Castellucci: Mojsije i Aron

Romeo Castellucci: Mojsije i Aron

Pariška kazališna jesen prolazi u znaku Romea Castelluccija, snimku čije vam operne režije Schönbergove rijetko izvođene opere donosimo u cijelosti
Share on facebook
Share on twitter

Romeo Castellucci, jedna od ikona postdramskog kazališta i najpoznatiji talijanski redatelj izvan Italije, nakon predstave Go Down, Moses vraća se temi biblijskog proroka koji je izveo narod iz Egipta, ali ovoga puta u okvirima - opere. Naime, Castellucci će otvoriti sezonu u Opéra de Paris režijom rijetko izvođene i nedovršene opere Mojsije i Aron utemeljitelja dodekafonije i predstavnika druge bečke škole Arnolda Schönberga.  Predstava je nastala u koprodukciji Opéra de Paris i madridskog Teatra Real, u kojem će igrati u proljeće 2016. godine u istoj postavi.

Stéphane Lissener, umjetnički ravnatelj pariške opere, režiju ove zahtjevne opere prvo je povjerio Patriceu Chéreau, redatelju zapamćenom po filmu Kraljica Margot, koji je preminuo 2013. godine, pa je Castelluci uskočio u projekt. Lissener u Mojsiju i Aronu prepoznaje vrlo aktualna pitanja, pa tako u jednom intervjuu povezuje operu sa slučajem napada na redakciju časopisa Charlie Hebdo, ali i sa sveprisutnim pitanjem izbjeglica. Stoga je njegov odabir ove opere za repertoar očito bio gotovo - proročanski.

Mojsije i Aron opera je u tri čina, pri čemu je treći čin dovršio mađarski skladatelj Zoltán Kocsis uz dopuštenje skladateljevih nasljednika. Unatoč tome, opera se uglavnom izvodi bez dovršenog trećeg čina, što je slučaj i u ovoj pariškoj produkciji. Libreto je napisao sam skladatelj, a djelomično se naslanja i na njegovu dramu iz 1926. godine pod nazivom Biblijski put, koja se obračunavala s rastućim sentimentom antisemitizma u Njemačkoj. Opera je doživjela i filmsku adaptaciju u režiji Jean-Mariea StraubaDanièle Huillet.

Castelluccijeva režija je pak uzbudila duhove prijatelja životinja, budući da se na sceni pojavljuje živi bik. Pariška opera odmah je reagirala tvrdnjom da nijedna životinja nije stradala tijekom procesa rada na predstavi. Bik koji je odabran još u petom mjesecu od tada je bio u stalnom kontaktu s ljudima i polako su ga navikavali na glazbu i svjetlo, a svaki njegov dolazak bio je pod nadzorom veterinara. Bik provodi na sceni tek 15 minuta, ali je postao instant medijska zvijezda.

Romeo Castelluci trenutno je i u fokusu programa Festival d'Automne, na kojem će biti izvedene tri njegove produkcije - recentni Kralj Edip nastao u Schaubühne u Berlinu, kultna Orestija (organska komedija?) iz 1995. godine i Le Metope del Partenone premijerno izveden na festivalu Art Basel ove godine. Svim ljubiteljima Castelluccija možemo samo preporučiti vikend-izlet do Pariza, a onima koji nisu dubokog džepa donosimo kompletnu snimku Mojsija i Arona, premijerno izvedenu 17. listopada u Opéra de Paris.

 

https://www.youtube.com/watch?v=F1TP-2yDYp4

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI