Romeo Castellucci osnovao je Societas Rafaello Sanzio 1981. godine zajedno s Claudijom Castelluci i Paolom i Chiarom Guidi. Među njihove najznačajnije radove ubrajaju se interpretacije kanonskih djela dramske književnosti (Eshilova Orestija, Shakespeareovi Hamlet i Julije Cezar), ali i razni autorski projekti, među kojima je i onaj inspiriran Danteovom Božanstvenom komedijom.
Hrvatskoj publici stari su znanci, prvenstveno zahvaljujući Eurokazu koji je organzirao njihovo prvo gostovanje izvan Italije.
Njihova predstava Go Down, Moses premijerno je izvedena na festivalu u Lausanni prošlog rujna, u panfrankofonoj koprodukciji koju potpisuje, između ostalih, i pariški Festival d'Automne.
Naslovljen prema slavnoj gospel pjesmi, projekt preuzima motive iz Knjige Izlaska i prilagođava ih suvremenom kontekstu. Bavljenje starozavjetnom tematikom nije novost za Castelluccija, koji je koristio motive Knjige Postanka u svom projektu Genesi. From the museum of sleep.
Kroz niz prvenstveno neverbalnih slika, Go Down Moses inzistira na liku Mojsijeve majke, a problematiku vrlo izravno približava suvremenom dobu . Kontemplaciji o Mojsiju koja je očito inspirirana Nietzscheovom filozofijom, ali i Kubrickovom Odisejom teško je upisati konkretna značenja, ali sigurno je da Castellucci postavlja vrlo konkretna pitanja o mogućnosti postojanja Nadčovjeka, odnosu suvremenog čovjeka prema onostranom i poziciji majke u odrastanju mučkarca.
https://www.youtube.com/watch?v=OtV-ESVOLCU
O predstavi smo vam detaljno pisali u izvješću sa ovogodišnjeg izdanja festivala Wiener Festwochen, a njezino gostovanje na zagrebačkom Festivalu svjetskog kazališta službeno je najavjeno ovako:
"Mojsijev lik pretapa se iz prizora u prizor, zanemarujući biografsko pripovijedanje kako bi se proširio na ideje, osjećaje i predosjećaje otkrivenja koje se događa sada, u našemu vremenu. Mojsije se približava pogledu gledatelja, utjelovljen je u svakom elementu izvedbe zamišljene u slikama i fragmentima, vibracijama duha koje izranjaju kao krugovi na vodi životnoga vremena i prostora.
Naslov Go down Moses priziva znamenitu duhovnu pjesmu američkih robova, kojom su se poistovjećivali sa židovskim narodom, naviještajući vlastiti povratak u Afriku. Izraelci, koji su se vratili iz babilonskoga ropstva i koji su, zahvaljujući Mojsiju, spašeni od ropstva u Egiptu, bili su simbol njihova oslobađanja, a danas pjesma američkih robova može označiti i stanje duhovnoga ropstva, odnosno prognanstvo iz bivanja.
Naposljetku, poput dvaju lica istoga novčića, dvije slike usmjeravaju i vode ovu predstavu: Gorući grm, koji predstavlja istinsku sliku, što poriče bilo kakvu vrstu prikazivanja i predstavljanja – Ja sam onaj koji jesam, i Zlatno tele, koje umjesto toga prikazuje lažnu sliku, onu koja objašnjava tu istu frazu. Sve što se nalazi između toga predmet je ovoga kazališnog rada."