Naslovnica > PREDSTAVE > O konceptu lica Sina Božjeg

O konceptu lica Sina Božjeg

GODINA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Predstava kultne skupine Societas Raffaello Sanzio, čiju su parišku izvedbu prekinuli aktivisti vičući 'Stop kršćanofobiji!', otvara posljednje izdanje festivala Eurokaz.
autorski tim funkcija
Scott Gibbons skladatelj
Giacomo Stradaumjetnički suradnik
Istvan Zimmermannautor likovnog oblikovanja predstave
Giovanna Amoroso autor likovnog oblikovanja predstave
Romeo Castellucciautor
Romeo Castellucciredatelj

Ovogodišnje, posljednje festivalsko izdanje Eurokaza otvorit će skupina Societas Raffaello Sanzio, a taj će simbolički 'početak kraja' ujedno označiti i svojevrsno zatvaranje kruga jedne faze Eurokazova postojanja. Naime, ti začetnici ikonoklastičkog teatra, po prvi su put izvan Italije nastupili upravo na drugom Eurokazu, i to svojom „manifestnom“ predstavom Santa Sofia davne 1989. U godinama koje su slijedile Eurokaz je prikazao i druge njihove, danas već antologijske, predstave: Gilgamesh, Masoch, Tragedia Endogonidia.

Kompanija na čijem je čelu karizmatični Romeo Castellucci (a temeljnu jezgru iste čine još sestra mu Claudia, te Chiara Guidi), u pravilu nikoga ne ostavlja ravnodušnim (iznimka je, Guardianov Michael Billington), a njihove su predstave ili obožavane ili žestoko osporavana. To vrijedi i ovu s kojom stižu u Zagreb, a koja je praizvedena 2011. i čija je gotovo svaka izvedba izazvala veći ili manji skandal diljem svijeta. Primjerice, pariška je izvedba prije dvije godine prekinuta prostestima pod egidom 'Stop kršćanofobiji!'.

Naime, O konceptu lica Sina Božjeg, predstava je koja se bavi jednim od temeljnih izazova s kojima se suočava svaki vjernik - zašto Bog dozvoljava nepravde, patnje i zlo, i može li se uprkos činjenici da nas okružuju i dalje iskreno vjerovati?

Ne bi li sebe i publiku suočio s tom dilemom, Catellucci na pozornicu kojom dominira relativno nepoznata slika Salvator Mundirenesansnoga slikara Antonella da Messine izvodi ostarjelog oca i sina koji o njemu brine. Otac pati od inkontinencije čiji rapidni progres tijekom predstave prvobitno brižnog i pažljivog sina dovodi do očaja, nemoći i bijesa.

Kad rečeni bijes i nemoć dosegnu svoj vrhunac materijalizirat će se u doslovnom uništavanju rečene slike Krista, ali fekalijama koje će poteći od kud ih najmanje očekujete, ne biste li se i sami zapitali - vjerujete li doista?

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter