Hrvatski skladatelj i dirigent češkog porijekla, Fran Lhotka, autor je glazbe i libreta baleta Đavo u selu, kojemu je suradnja s koreografskim parom Pijom i Pinom Mlakarom donijela svjetski uspjeh. Nakon praizvedbe u Zürichu, Đavo u selu je 1937. premijerno postavljen i u zagrebačkom HNK, a Split se s njime susreće u tri navrata: u koreografiji Ane Roje i Oskara Harmoša 1954, potom na Splitskom ljetu 1972. u koreografiji Franje Horvata, a tek 1986, pa onda i 1993. i u koreografiji Mlakarovih. Upravo tu koreografiju u sezoni 2014/2015 na scenu HNK SPlit ponovno prenose Ljiljana Gvozdenović i Dinko Bogdanić.
U izvedbi sudjeluje veliki ansambl od preko 170 izvođača: baletnih solista i članova ansambla, djece polaznika Baletnog studija HNK Split, plesača iz muškog ansambl KUD Jedinstvo i KUDŽ Filip Dević orkestra, te zbora i solista splitske Opere. Orkestrom HNK Split ravna maestro Hari Zlodre, a originalne kostime Inge Kostinčer iz 1954. godine prilagodili su i nadopunili Antun Serdar i Ika Škomrlj.
Ovaj golemi ansambl prenijet će na pozornicu jedan realni, svakidašnji, svijet sela i ljubavi Jele i Mirka, te njemu suprotstavljen svijet pakla, Đavla i Đavolice. Lakomislenost izdaje ljubav radi sebičnog zadovoljstva, motiv srca zaprljanog crnim đavolovim otiscima prstiju, krčma kraj koje se otvara ulaz u pakao, sve to vodi do završnog svadbenog finala predstave u kojem je centralna ličnost mladenka kojoj se otvara nova dimenzija vječnosti.
Svojedobno je glavnu mušku ulogu igrao Miljenko Vikić koji je 2004. kao izvanredan plesač dobio Nagradu hrvatskog glumišta za životno djelo, a u najnovijoj verziji smjenjivat će se solisti splitskog Baleta.