Naslovnica > VIJESTI > PLES > Spider Event Zagreb

Spider Event Zagreb

Suvremeni ples u galeriji ili teatru? Provjerite od 21. do 23. studenoga u Gliptoteci HAZU i Zagrebačkom plesnom centru koji će ugostiti međunarodni umjetnički događaj Spider Event Zagreb.
Share on facebook
Share on twitter

Tematizirajući pitanje izvedbenih umjetnosti u ambijentu galerijskog prostora, Spider Event predstavlja plesne umjetnike iz Francuske, Belgije, Norveške i Slovenije, okupljene oko međunarodnog projekta Spider Expand, te uz domaće plesne i multimedijalne projekte, progovara o novim umjetničkim formama, ne samo iz ugla suvremenog plesa i kazališne umjetnosti, nego i kroz format vizualne umjetnosti, unutar koje je suvremeni ples u Hrvatskoj pronalazio svoj izvedbeni institucionalni okvir, ali i crpio kreativni potencijal.

Spider Event predstavlja norvešku plesnu umjetnicu Mette Edvardsen, koja će u svojem prvom zagrebačkom nastupu izvesti solo Black, u kojem premošćuje nevidljivi ponor između misli i iskustva, između ovdje i tamo. Slovenske umjetnice Leja Jurišić i Teja Reba u performansu Sofa, kroz dekadenciju likova koje izvode, ilustriraju eroziju kulturne i neoliberalne Europe te sve jače odbacivanje intelektualizma. Dio članova europske skupine Rosas, u samostalnoj produkciji okupljeni oko novog projekta Konkretheit, posvećuju se konkretnosti pokreta kako bi se otkrio ples. Uz zvukove bubnjeva slovenskog bubnjara, Marjana Stanića, plesač Matej Kejžar izvodi svoju novu predstavu This is not a hitMeytal Blanaru, inspirirana pričama o divljoj djeci izvodi solo AuroraNina Kurtela u radu Transformance postaje svjedok prenamijene berlinskog industrijskog prostora u plesnu instituciju, dok se u radu White on white referira na bijeli prostor galerija i muzeja. Kroz  30.000 montiranih fotografija u video radu Irme Omerzo Trisolistice ples kontrira događanjima na uobičajenim gradskim lokacijama, a fotoaparat je sredstvo protuteže protočnosti vremena. U Plesati sa… istoimena autorica kretanje plesača stavlja u suodnos s mehaničkim kretnjama strojeva. Fotograf Jasenko Rasol u ciklusu fotografija Izleti bilježi jednodnevne planinarske izlete s hrvatskim plesačima, a projekt is-land II svoju konačnu realizaciju doživljava prenošenjem site-specific radova i izvedbi u različite medijske vidove njihove reprezentacije u galerijskom prostoru.

Na Spider Eventu zagrebačka će publika po prvi puta u Zagrebu moći vidjeti i Trilogiju Saše Božića i Petre Hrašćanec o odnosu suvremenog plesa i popularne glazbe, a koja je započela još 2011. solom Love will tear us apart,  nakon čega su usljedili drugi i treći dio: predstave Boys don't cry i the_beatles. Rezultat je cjelovečernja predstava koja se poigrava formom rock koncerta i apstraktnog plesa.

Sam projekt  Spider Expand, čiji su sastavni dio Spider Eventi u Lyonu, Brusselsu, Berlinu, Ateni, Ljubljani i Zagrebu, teži mobilizirati plesače, djelatnike u kulturi i performere. Čine ga 6 europskih organizacija, među kojima i de facto iz Hrvatske, koji je i organizator Spider Eventa Zagreb. Projekt se održava u okviru programa Europske komisije Kultura 2007-2013.

 

PROGRAM:

21.11., četvrtak

Meytal Blanaru (BE): Aurora (rad u nastajanju)

19:30, Zagrebački plesni centar

Potraga za autentičnošću.
Aurora je proizašla iz priča o divljoj djeci, djeci koja su prve godine svoga života provele bez ljudskog kontakta, bilo da su odrasla u divljini ili zatočena od strane roditelja. Baveći se ovom temom, umjetnica je naišla na priču o Genie: djevojčici koju su roditelji prvih 13 godina njenog života držali zavezanu na noćnoj posudi, zaključanu i izoliranu u sobi. Nakon što je pronađena 1970., godinama je seljena među raznim institucijama, znanstvenicima i socijalnim radnicima. Njen razvoj alternativne ljudske tjelesnosti ---- Privlačila je ljude pa tako i Meytal. Ova predstava je posvećena njoj.

Koreografija i izvedba: Meytal Blanaru // Muzika: Noam Dorembus // Kostimi: Yaarit Eliyahu // Trajanje: 14 minuta<

Aurora
Mette Edvardsen (NO): Black

20:30, Zagrebački plesni centar

Black je solo o pojavljivanju stvari. Prostor je prazan. Nema stvari. Kroz izgovorene riječi i pokrete u prostoru, svijet će postati vidljiv. Izvođač je posrednik između gledatelja i onoga što je prisutno. To je predstava u vremenu i prostoru gdje je samo tijelo fizički prisutno, izvodeći radnje i manipulirajući nevidljivim objektima, stalno pokušavajući premostiti nesavladiv jaz između misli i iskustva, između ovdje i tamo.
"Ako pogledate malo uokolo u bilo kojem kazalištu, zasigurno ćete naći crno obojanu stolicu, stol, kutiju, policu ili apstraktnije objekte koji su jednom imali specifičnu svrhu. Uobičajeno je u kazalištima bojati predmete u crno kako bi bili nevidljivi i stopili se s prostorom iza pozornice, bili dio prostora ili nestali. Ova predstava proizlazi iz želje da se učini da se stvari pojave, da se učini nešto s ničime. U praznom prostoru, bez stvari, kroz izgovorene riječi i izvedene radnje, pokušavam učiniti svijet vidljivim. Prostor se malo po malo puni riječima i stvarima, predmetima i radnjama, prisutnošću i prazninom. Nevidljivi predmeti se opisuju i koriste te igraju svoju ulogu u onome što se dešava. Jesu li objekti samo nevidljivi ili su stvarno tu? Ili, jesam li bila prije u prostoru kad su predmeti bili tamo pa sada, kad su maknuti, postoje samo u sjećanju? Dolaze li predmeti od negdje drugdje dok se pojavljuju kroz moj govor? Tako da istog trenutka kad se pojave na pozornici, fale negdje drugdje. Kao u paralelnom svemiru gdje predmeti nestaju i pojavljuju se?“

Koreografija i izvedba: Mette Edvardsen // Produkcija: Helga Duchamps/duchamps vzw i Mette Edvardsen/Athome // Koprodukcija: Black Box Teater/Oslo, Work Space/Brussels // U suradnji s: Kaaitheater/ Brussels, Vooruit/Gent, Netwerk/Aalst // Uz potporu: Norsk Kulturråd, Fond for Utøvende Kunstnere, Norwegian Ministry of Foreign Affairs // Trajanje: 25 minuta
Black
Leja Jurišić & Teja Reba (SLO): SOFA

21:30, Gliptoteka HAZU

"Dekadencija figura koje izvode Leja Jurišić i Teja Reba u predstavi Sofa prikazuje propadanje kulturne i neoliberalne Europe i sve jače odbacivanje intelektualizma. Dojmljiva predstava u kojoj svaki gledatelj može izabrati svoju 'rimu'."
Durational performance Sofa is a context specific event. Autorice svaki puta razvijaju njen kontekst u odnosu na političku situaciju i širi okvir unutar kojeg se izvodi.
Jednorječni politički nekoretni dijalog svaki puta završi glasnim smijehom. Prema Judith Butler, hotimičan smijeh funkcionira kao subverzivni čin u smislu neadekvatnog diskursa i kao znak olakšanja.

Autorice i izvođačice: Leja Jurišić i Teja Reba // Dizajn svijetla i scenografija: Petra Veber // Koordinator produkcije: ŽigaPredan // Produkcija: Kink Kong Pekinpah // Trajanje: 120 minuta
Sofa

22.11., petak 

Loge 22 (FR): Konkretheit

19:00, Gliptoteka HAZU

U predstavi Konkretheit, Loge 22 istražuje dvije osnovne linije svog umjetničkog pristupa: koreografiju, njenu bit i oblikovanje – način uspostavljanja odnosa s gledateljem. Kako, na kojem mjestu, u kojoj okolini / kontekstu da se predstavi ovaj rad publici kako bi se uvećala njihova percepcija i osjećaj trenutka. Koncept Konkretheita je jednostavan. Izvući iz najgrubljeg materijala poetsku formu, ono drugdje. Cilje je fokusirati se na konkretnost (Konkretheit) pokreta kako bi se otkrio ples.

Koreografija i izvedba: Marie Goudot, Thomas Michaux, Julien Monty, Michael Pomero, Adam Weig, Sandy Williams // Muzika: Loge 22 // Tehnički direktor: LisePoyol // Produkcija: Lodge 22 // Uz potporu: Rosas, Anne Teresa de Keersmaeker; Forest Centre Culturelet du collège des Bourgmestre et Echevins de Forest; la Raffinerie, Charleroi Danses // Financijski poduprli: DRAC, Grad Lyon, Regija Rhône-Alpes // Trajanje: 60 minuta
Konkretheit
Matej Kejžar (SLO): THIS IS NOT A HIT

21:00, Zagrebački plesni centar

U svom zadnjem radu, Ovo nije hit, Matej Kejžar, koreograf, plesač te pokretač i umjetnički dorektor projekta Spider Expand!, vraća se tijelu, njegovom oslobođenju od svih konotacija i reprezentacija te ustrajanju na iscrpljivanju koje je istovremeno pokretačka snaga pokreta i prozvodnja užitka. Kejžar, koji je u zadnje vrijeme intenzivno surađivao s belgijskom grupom Rosas, zajedno s bubnjarem Marijanom Stanićem, u solo bubnjarskom tour-de-forceu koji traje preko sat vremena, secira ustaljene ritmičke obrasce na takav način da si jedva dopušta da diše ili gledatelju da promatra.

Koreografija i izvedba: Matej Kejžar // Muzika i živa muzika: Marjan Stanić // Dizajn svijetla: Petra Veber i Hipi Jaja // Tehničko vodstvo: Hipi Jaja // Producent: Žiga Predan // Produkcija: Pekinpah/Kink Kong // Koprodukcija: Plesni Teater Ljubljana // Trajanje: 70 minuta
This is not a hit
23.11., subota

Saša Božić i Petra Hrašćanec (CRO): Trilogija (Love will tear us apart / Boys don't cry / the_beatles)

20:00, Zagrebački plesni centar

Trilogija se bavi odnosom suvremenog plesa i popularne glazbe, a započeta je 2011. solom za Petru Hrašćanec Love will tear us apart, za kojega je P. Hrašćanec nagrađena Nagradom hrvaskog glumišta 2012. Solo žanrovski vrluda između rock koncerta i aspstraktne ispovjedne forme. U drugom dijelu Trilogije, P. Hrašćanec i M. Jastrevski istražuju nasljeđe kantautorica iz 60-ih, dok posljednji dio trilogije the_beatles ispituje utjecaj praksi sjećanja, oživljavanja zlatnog doba, baveći se tragovima kulturne memorije i načinima proizvodnje plesa kao tjelesnog iskaza te memorije.

Autor koncepta: Saša Božić // Koreografija: Saša Božić, Petra Hrašćanec (Love will tear us apart / Boys don't cry / the_beatles), Marie Goudot, Micahel Pomero i Julien Monty (the_beatles) // Izvedba: Petra Hrašćanec, Marko Jastrevski, Marie Goudot, Michael Pomero, Julien Monty // Produkcija: de facto // Uz potporu: Ministarstvo kulture RH, Grad Zagreb - Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport, (Boys don't cry / the_beatles), Francuski institut Zagreb (the_beatles) // U suradnji: ekscena (Boys don't cry), Art Radionica Lazareti (the_beatles), Zagrebački plesni centar  (the_beatles), Loge 22 (the_beatles) // Drugi i treći dio trilogije razvijani su unutar projekta Spider Expand kojega podupire Europska komisija, program Kultura 2007-2013. // Trajanje: 90 minuta
Trilogija
NON STOP GLIPTOTEKA:

Jasenko Rasol (HR): Izleti

Gliptoteka HAZU, 21., 22.11. / 10-16h, 23.11. / 10-19h.

Ciklus fotografija Izleti nastaje 2006. godine na cjelodnevnim planinarskim izletima autora i plesača suvremenog plesa. Sastoji se od obaveznih elemenata svakog planinarenja: napornog hoda po nepristupačnim dijelovima Hrvatske (Velebit, Gorski Kotar, Učka, Medvednica) i fotografiranja na mjestima koja su i plesač i fotograf dešifrirali kao ona koja zadovoljavaju njihov kriterij za uspješan dolazak do zamišljenog cilja. Lokacije su trebale imati minimum materijalnih uvjeta za kakav-takav (kontrolirani) pokret, s jedne strane i energetsku kvalitetu (šume, prirode ili šire), s druge. Kada bi se ta dva kriterija susrela, održala bi se kratka fotografsko-plesna seansa, koja se zasnivala na ideji improvizacija i pokušaja. Plesno težak, gotovo „neupotrebljiv“ prostor (u usporedbi s uobičajeno kontroliranim uvjetima plesne dvorane) nudio je niz momenata u kojima se plesač mudro prepoznaje i inteligentno služi, a fotograf zatečene prizore plesnih improvizacija, oprezno bilježi.

Nina Kurtela (HR): Transformance

Gliptoteka HAZU, 21., 22.11. / 10-16h, 23.11. / 10-19h.

Transformance je video-događaj-rad koji aktivira i dokumentira petomjesečno trajanje jednog performansa. Tijekom tog vremena, autorica dnevno posjećuje i svjedoči promjenama u pregradnji Uferstudija u četvrti Wedding u Berlinu - hangara u kojem su se popravljali tramvaji i autobusi, a koji će postati plesna institucija. Ona je promatrač izgradnje jedne ustanove, plesne ustanove, izgradnje kazališne pozornice. Kamera služi kao svjedok njezinom performansu / svjedočenju. Djelo nastaje kao studija slučaja jednog osobnog susreta s radikalnom transformacijom društvene strukture i modela djelovanja u izvedbenom društvu. Umjetnica je prisutna pri rođenju novog berlinskog plesnog centra, institucije koja će zasigurno igrati ulogu u oblikovanju i organizaciji dinamične gradske plesne scene. Djelo nastaje u energetskom polju predanosti dnevnoj izvedbi i kontinuiranoj prisutnosti, u odnosu prema specifičnom kontekstu unutar kojega se odvija ovaj čin: gradilište kazališta. Tijekom vremena tijelo postaje skulptura. Projekcijsko platno postaje površina performansa.

White on white

Gliptoteka HAZU, 21., 22.11. / 10-16h, 23.11. / 10-19h.

White on white je projekt u nastajanju koji se sastoji od kolekcije digitalnih fotografija bijelih zidova različitih svjetskih i domaćih umjetničkih institucija referirajući se prvenstveno na bijeli prostor galerija i muzeja tzv. white cube. Kroz projekt autorica problematizira teme kao što su odnos umjetnika i institucije te njihove uloge unutar njih, dotiče se pozicije novih medija i tehnika unutar klasičnog sustava, ukazuje na pitanje bijele boje kako u kontekstu slikarstva, referirajući se na korištenje bijelog platna kroz povijest umjetnosti (npr. Malevichev suprematistički rad “White on White”), tako i u društvenom kontekstu, odnoseći se na pitanje rase (white) i rasističkih pitanja te njegove relacije s kulturnim institucijama, referirajući se na dominaciju “white male intellectual” unutar mnogih svjetskih kulturnih institucija, te u konačnici na suodnos rada i prostora.

Irma Omerzo (HR): Trisolistice

Gliptoteka HAZU, 21., 22.11. - 10-16h, 23.11.- 10-19h.

Tri ženska plesna sola ponuđena su filmskom režiseru kao materijal za stvaranje eksperimentalnog plesnog filma. Razmišljajući o različitostima vremena žive plesne izvedbe i onog filmskog, autorica se odlučila na radikalan izbor snimanja plesnog filma isključivo fotoaparatom. Takvim poigravanjem percepcije nastoji dobiti novu kvalitetu izvornog djela tj. plesa. U Trisolisticama ples kontrira događanjima na uobičajenim gradskim lokacijama, a fotoaparat je sredstvo protuteže protočnosti vremena. Film se sastoji od 30.000 montiranih fotografija.

Ideja i koreografija: Irma Omerzo // Režija i montaža: Goran Rukavina // Ples: Silvia Marchig, Roberta Milevoj, Zrinka Šimičić // Fotografija: Jasenko Rasol // Zvuk: Ivan Marušić Klif // Produkcija: MARMOT, 2009. // Trajanje: 7 min
Film je nastao uz financijsku potporu Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Plesati sa...

Potaknuta razmišljanjem o ritmu u kojem živimo i načinima neprestanih adaptacija na kontekste, unutar kojih u plesu pokušava djelovati, autorica je odlučila potražiti neka druga „partnerska“ rješenja. Stoga kretanje plesača stavlja u suodnos s mehaničkim kretnjama strojeva.

Režija i koreografija: Irma Omerzo // Ples: Zrinka Šimičić, Zrinka Užbinec i Pravdan Devlahović // Kamera: Jasenko Rasol // Montaža: Dubravko Slunjski // Glazba: Samuel Sacher // Produkcija: MARMOT, 2013. // Trajanje: 12 min
Film je nastao uz financijsku potporu Hrvatskog audiovizualnog centra.

IS_land II  

Gliptoteka HAZU, 21., 22.11. / 10-16h, 23.11. / 10-19h.

IS_land je kolaborativni site specific rad koji svoju konačnu realizaciju doživljava prenošenjem site specific radova i izvedbi u različite medijske vidove njihove reprezentacije u galerijskom prostoru. Osnovna ideja projekta nalazi se u transferu originalnog koreografskog materijala mišljenog za specifičnu lokaciju. Koreografska partitura počiva na ideji organiziranja prirodnog okoliša i njegovog podređenja izvedbi jednog izvođača.
Sama izvedba mišljena je kao site specific rad, koji se izvan konteksta te pozornice niti ne izvodi, dok su njeni elementi medijski posredovani kroz množinu drugih reprezentacijskih alata: video rad, umjetnička instalacija, glazba, fotografija, svjetlo, dokumentacija, arhiva. Paradoks ovog rada leži u ideji da raščlanjujući elemente izvedbe i ulijevajući ju u uvijek druge medije, gledatelj iako zakinut za originalno iskustvo, dobiva senzorno i perceptivno uvijek više, nego prisustvujući izvedbi originala samog.
Jedan od pokretača projekta je i razotkrivanje i njegovanje modusa kolaborativnog rada, koji postaje ne samo modus operandi rada, već i osnovni alat procesa. Svaki od umjetnika pozvanih u projekt na svoj način odgovara na izazove rada na specifičnoj lokaciji, no svaki pojedini rad stavljen je i pravljen u suodnosu sa radovima ostalih umjetnika stvarajući neku vrstu hiperstrukture koja živi neovisna o originalnom koreografskom materijalu, kako i na samom mjestu izvedbe, tako i u naknadnim galerijskim postavkama projekta. Prvi IS_land realiziran je u suradnji sa općinom Sali na osamljenom otočiću Pjatiću:izolirani jadranski otok postao je na trenutak čudovišna pozornica u kojem tijelo svojom neutemeljenošću u prostoru naprosto biva kao iznimka ili virus, te unosi neki novi smisao u  indiferentna gibanja prirode.U srpnju 2013. skupina medijskih umjetnika okupljenih oko umjetničke organizacije 21:21 započela je realizaciju projekta IS_land II na području općine Lovinac i u Ličko-senjskoj županiji.

Koreograf, plesač, autor koncepta: Petra Hrašćanec // Dramaturg: Saša Božić // Skladatelj, muzičar: Nenad Sinkauz // Autor eksperimentalnog videa: Davor Sanvincenti // Fotografkinja: Petra Mrša  // Producent: Danijel Popović  // Tehnički direktor: Bojan Gagić  // Inžinjer zvuka i programer: Miodrag Gladović  // Produkcija: 21:21

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE