Zajednički projekt umjetničke organizacije de facto i Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske Lado, Kolo je istraživanje kazališne i plesne prakse fokusirane na vrijeme: predstava je zamišljena kao transkript prethodno postojećeg, primitivnog oblika misli koji se prema vremenu odnosi ne-linearno - dakle, početna premisa za izvođače je da nema drugog vremena do sadašnjosti, vrijeme koje nije ni prošlost, a ni budućnost.
Inspiriran hrvatskim tradicionalnim plesovima i običajima, novi rad Petre Hrašćanec i Saše Božića počiva na pitanju jesu li i kako drevni narodni običaji uopće preživjeli kao popularni fenomeni suvremenosti.
"Kako se ljudska zajednica razvijala tijekom povijesti, tako su se s koljena na koljeno prenosili običaji vezani uz svakodnevni život, godišnja događanja, ali i osnovne djelatnosti koje su autohtonom stanovništvu omogućile opstanak, preživljavanje i postupni napredak. Običaji prenošeni iz generacije u generaciju postupno postaju uzorak ponašanja, življenja i djelovanja, ali i sastavni dio kulturnoga identiteta pojedine lokalne ili šire zajednice", stoji u najavi.
Kultura shvaćena kao sveukupnost materijalnih i nematerijalnih dobara nekoga naroda, koja svjedoči o njegovoj povijesti i tradiciji, u novije doba postaje bitna odrednica kulturalnih i umjetničkih istraživanja. U repeticiji te geografskoj i kulturnoj dekontekstualizaciji, tradicijski plesni materijal pronalazi najjasnije otkriće upravo bivajući izmješten iz svoje matrice.
Posebnost Kola je sudjelovanje vrlo različitih izvođača, glumaca, plesača i folklornih umjetnika. Predstava istražuje nemogući i apsurdni napor da svi ti različiti umjetnički izrazi, utjelovljeni u drugim i drugačijim tijelima stvore zajedništvo koje reprezentira prvobitnu folklornu zajednicu.