Promocija knjige ‘Život teatra’ Juliana Becka u ZKM-u

U izdanju zagrebačkog DAF-a izašla je knjiga poludnevničkih zapisa Juliana Becka, američkog glumca, redatelja, pjesnika i slikara, uz Judith Malinu, osnivača Living Theatrea.

  

U Zagrebačkom kazalištu mladih (dvorana Miško Polanec) će se u četvrtak, 21. ožujka, u 20 sati, održati promocija knjige 'Život teatra' Juliana Becka, u prijevodu Biljane Romić i Ivane Barbarić Straža i izdanju DAF-a.

Sudjeluju: Ivica Buljan, Senka Bulić i Stipe Kostanić.

U okviru promocije bit će prikazan dokumentarni film 'Signals Through The Flames' (Sheldon Rochlin i Maxine Harris).

Godine 1947. Julian Beck i Judith Malina osnovali su Living Theatre, novi eksperimentalni kazališni izraz, radi sudjelovanja "u divnoj nenasilnoj anarhističkoj revoluciji" za promjenu svijeta. Judith Malina, porijeklom Njemica, bila je studentica Erwina Piscatora, a Julian Beck apstraktni ekspresionistički slikar njujorške škole. Living Theatre uprizorio je stotinu produkcija na osam jezika u dvadeset i osam zemalja na pet kontinenata i time postao jedinstven projekt koji je utjecao na kazalište diljem svijeta. Tijekom 1950-ih i početkom 1960-ih godina u New Yorku, Living Theatre bio je pionir nekonvencionalnoga uprizorenja poetskih drama američkih autora poput Gertrude SteinWilliama Carlosa WilliamsaPaula GoodmanaKennetha Rexrotha i Johna Ashberyja, te europskih pisaca rijetko postavljanih u Americi, poput Jeana CocteauaF. G. LorceBertolda Brechta i Luigija Pirandella. Zbog nerazumijevanja i neprihvaćanja od strane vlasti i kulturnih institucija, polako se počinju zatvarati scene Living Theatrea, pa trupa šezdesetih godina postaje nomadski putujući ansambl u egzilu.

Knjiga Juliana Becka Život teatra govori o ulozi umjetnika kao revolucionarnog subjekta u društvu. Poludnevnički zapisi toga radikalnog pacifističkog anarhista i umjetnika isprepleću Beckova razmišljanja o društvu, politici, umjetnosti, promjeni, pri čemu su društveno i kreativno međusobno isprepleteni i uvjetovani. Ako se može eksperimentirati u teatru, može se eksperimentirati i u životu, smatrao je. Beckov neuništiv i neizmjeriv eros bitno je utjecao na razvoj kazališnog djelovanja, ali i propitivanja kazališta i teorijskog pristupa kazalištu. Julian Beck istaknuo se i kao vrlo elokventan filozof oslobođenja, što na uvjerljiv način potvrđuje upravo ova knjiga.

 

Sviđa vam se ovaj tekst?
Pomognite nam da ih objavimo još i ostanemo neovisni o oglašivačima i politici:
pretplatite se na Teatar.hr ili platite članak SMS porukom.