‘Ma kako nekome zvučalo šokantno i senzacionalistički, naša odluka je bila nedvojbeno jednoglasna: gospodin Livio Badurina, svojom interpretacijom signore Laure, u komedijiMarina Držića Dundo Maroje i režiji Ozrena Prohića, unatoč mnoštvu sjajnih kreacija brojnih glumica u gotovo svim odigranim predstavama protekle sezone, po našem mišljenju, za nijansu ih je ipak nadmašio.’ izjavio je u svom objašnjenju godišnjih nagrada HNK ocjenjivački sud u sastavu: Đurđa Škavić, Želimir Mesarić i Vjenceslav Kapural.
E pa sad, šokantno možda i nije toliko, ali senzacionalistički svakako je. Bi li HNK bio tako sklon istu tu nagradu dodijeliti dotičnom gospodinu da se ona zove nagrada za najbolju glumicu, ili bi to u tom slučaju smatrali neukusnim jer bi uključivalo politički nekorektnu izjavu o nečijem rodnom identitetu? Uostalom, zašto nisu naprosto za tako sjajnu umjetničku interpretaciju Liviju Badurini dodijelili nagradu za mušku ulogu?
Feministkinje bi rekle kako su u želji da budu jako liberalni, ispali upravo suprotno – dodijelivši dvije nagrade u istoj sezoni muškarcima. Drugi je Luka Dragić, koji je nagradu za mušku ulogu osvojio intrepretacijom Johna Worthinga u predstavi‘Važno je zvati se Ernest’.
No, ne bismo smjeli zaboraviti druge zaslužne dobitnike, koji uz tradicionalne (po rodnim pitanjima) ocjenjivačke sudoveOpere i Baleta nemaju prilike izazvati (ne)namjerni propagandni trik. Dakle, ocjenjivački sud Baleta u sastavuMateja Pučko-Petković, Suzana Bačić i Milko Šparemblek, nagradu Ana Roje dodijelilio je Pavli Mikolavčić za uloge Djevojke – Klauna u baletu Pjesme ljubavi i smrti te Swanilde u Coppeliji na Montmartreu, a nagradu Oskar Harmoš Iliru Kerniju za ulogu Putnika u 'Pjesmama ljubavi i smrti' /naslovna slika/.
A opernim nagradama Marijana Radev i Vladimir Ruždjakmogu se pohvaliti mezzosopranistica Cecilija Car koja je nagradu dobila za ulogu Madame de Croissy u predstaviRazgovori karmelićanki, te gostujući bugarski bariton Kiril Manolov za ulogu Figara u Seviljskom brijaču koje su im dodijelili Jagoda Martinčević, Nada Ruždjak i Branimir Pofuk.