Naslovnica > PREDSTAVE > Okovani Galileo

Okovani Galileo

VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Brechtov 'Galileo' i Eshilov 'Prometej' spojili su se u operu u režiji Branka Brezovca
autorski tim funkcija
Petra Minakostimograf
Stjepan Filipecscenograf
Marijan Nekakskladatelj
Branko Brezovecautor adaptacije
Branko Brezovecredatelj
Barbara Matijevićkoreograf
Eshilautor predloška
Bertolt Brechtautor predloška

Brezovčeva opera corale nastala je spajanjem Eshilova Okovanog Prometeja i Brechtova Života Galilejeva, a u njoj glumi mješovita hrvatsko-talijanska postava u kojoj većinu glavnih uloga tumače članovi firentinskog Laboratorio Nove.

Galileo je čovjek koji želi stvoriti novu stvarnost koristeći se instrumentima znanosti, slobodnom voljom i inteligencijom.Prometej pak,izdržavanjem svoje  kazne,  prkosi Zeusovoj svemoćnosti. O zatvoreniku ovisi tiraninova sudbina, a u umu osuđena znanstvenika rađa se nada za novu etiku suvremenog svijeta. Ova proturječja pokreću svemir. Premoć je ograničena neznanjem, znanje je ograničeno putem premoći. U božanskoj ekonomiji suma svjetske patnje mora ostati nepromijenjena.

Kroz predstavu, Brezovec propituje, četiri stotine godina nakon Galilejevog otkrića, živimo li u Galilejevom svijetu ili smo još uvijek u poziciji subjekta koji nadu za svoje puno ostvarenje nalazi u umjetnosti. Kako preživjeti u sustavu umjetnosti,sustavu neznanstvenih predodžbi, koji za svoje postojanje koristi predznanstvene, predgalilejske
istine ili sheme. Svako od znanosti odbačeno, dotad na znanju i poznavanju utemeljeno
iskustvo, postaje igrom, umjetničkim artefaktom.

Okovani Galileo paizveden je 10. svibnja 2009. na firentinskom  festivalu Fabbrica Europa, kao dio proslave četristote obljetnice Galileijevog otkrića teleskopa, a u lipnju ga je mogla vidjeti i publika na Festivalu Teuta u Kotoru.

Branko Brezovec (Zagreb, 1955.), često etiketiran kao kontroverzan redatelj, studirao je filozofiju i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu, a zatim diplomirao kazališnu režiju na zagrebačkoj ADU-u. Kazališnu skupinu Coccolemocco, značajnu u sedamdesetima, osnovao je sa samo petnaest godina. Kasnije je režirao  u kazalištima diljem  Jugoslavije, surađivao s umjetničkim skupinama u Velikoj Britaniji,Norveškoj, Francuskoj, Švedskoj, Uzbekistanu i  Njemačkoj, radeći na operama, multimedijskim spektaklima, metafizičkim komedijama, itd. Tijekom i nakon rata u bivšoj Jugoslaviji, Brezovec je sudjelovao u projektima koji su ponovno povezivali novostvorene zemlje koje su nekad pripadale istom kulturnom prostoru. Kamov smrtopis i U Agoniji recentniji su komadi koje je Brezovec režirao u hrvatskim kazalištima.

Laboratorio Nove Firenze, centar je za kazališno istraživanje osnovan 1982., a uključuje kazališnu školu, produkciju i distribuciju. Jedna od najznačajnijih kazališnih ustanova u Toskani postavljala je komade Sarah Kane, Marka Ravenhilla, Sergija Belbela i Rodriga Garcije, surađivala s londonskim Royal National Theatreom, a za izuzetan rad 1999. dodijeljena joj je nagrada UBU. U 2004. Laboratorio počinje suradnju s istaknutim europskim kazališnim redateljima, među kojima je i Brezovec. Timon Atenjanin iz 2005., u izvedbi talijanske skupine i Brezovčevoj režiji, osvaja nagradu Brave New World sarajevskog MESS-a.

Odgovori