Naslovnica > VIJESTI > MJUZIKL I OPERA > Osveta Dubravke Vrgoč? HNK u Zagrebu nije prijavilo niti jednu svoju opernu produkciju ili umjetnika za Nagrade hrvatskog glumišta

Osveta Dubravke Vrgoč? HNK u Zagrebu nije prijavilo niti jednu svoju opernu produkciju ili umjetnika za Nagrade hrvatskog glumišta

Iako je HNK u Zagrebu jedan od suutemeljitelja Nagrade hrvatskog glumišta, nije za ovogodišnju dodjelu te nagrade predložilo niti jednu jedinu vlastitu opernu produkciju ili u njima angažirane umjetnike. [DOKUMENT]
Share on facebook
Share on twitter

Hrvatsko društvo dramskih umjetnika potvrdilo nam je kako Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu za ovogodišnju dodjelu Nagrade hrvatskog glumišta kojoj je suutemeljitelj (!) nije prijavilo niti jednu jedinu vlastitu opernu produkciju ili u njima angažiranog opernog umjetnika, što je - tvrde nam zaposlenici - prvi takav slučaj od te nagrade postoje.

Podsjetimo, krovnu strukovnu nagradu za kazališnu, televizijsku i radijsku umjetnost, Nagradu hrvatskog glumišta (NHG) utemeljili su 1992. godine Hrvatsko društvo dramskih umjetnika, Hrvatska radiotelevizija i Večernji list, a suutemeljitelji nagrade su još i Hrvatsko narodno kazalište iz Zagreba, Akademija dramske umjetnosti, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta Zavoda za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Ministarstvo kulture RH, Hrvatsko društvo kazališnih kritičara i teatrologa.

Prema važećem Pravilniku o dodjeli, nagrade se za najbolja umjetnička ostavrenja operi dodjeljuju svake neparne godine, a "prijedlog uz obrazloženje za dodjelu nagrada za svekoliko umjetničko djelovanje mogu dostaviti kazališta, udruge, institucije i pojedinci". Dapače, pravilnik izrijekom navodi: "Prijave podnose intedanti i ravnatelji kazališta, festivala, kazališnih družina, te uredništva dramskih programa Hrvatske televizije i Hrvatskog radija."

Odgovornost za prijavu predstava bila je dakle isključivo na intendantici Dubravki Vrgoč, a koja je s Operom, odnosno opernim solistima, zborom i orkestrom kuće kojoj je na čelu de facto u otvorenom ratu već godinu dana, što zbog načina upravljanja samim kazalištem, što zbog upravljanja protupandemijskim mjerama, zbog kojih je Hrvatski sindikat djelatnika u kulturi podigao i kaznenu prijavu protiv intendantice.

Ova dosad neviđena situacija još je začudnija ima li se na umu činjenica da je Opera u protekle dvije pandemijske godine radila u iznimno teškim uvjetima, te da su u tom razdoblju premijerno izvedeni zahtjevni i hvaljeni projekti poput  Madame Butterfly, Lucie di Lammermoor, Carmen i Orfeja i Euridike, a u kojima su - s obzirom na kritike - za NHG mogli konkurirati umjetnici kao što su Valentina Fijačko, Stjepan Franetović, Ivana Lazar, Tomislav Mužek, Dubravka Šeparović ili Ljubomir Puškarić...

Dapače, prije premijere svakog od navedenih naslova, intendantica je rečene predstave iznimno hvalila, pa je tako prije premijere Orfeja i Euridike izjavila: "...iznimno sam sretna što smo uspjeli ostvariti ovu premijeru sa sjajnom ekipom, autorskim timom i solisticama te ponosna što stvaramo u ovim pandemijskim vremenima i bavimo se važnim temama."

U svojoj kritici te iste produkcije, Jagoda Martinčević, kritičarka Jutarnjeg lista, zapisala je:

"Svjedočili smo ovacijama nakon premijere opere "Orfej i Euridika" Christopha Willibalda Glucka 23. travnja u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu. U pandemijskom vremenu brojnih ograničenja kazališta, a napose operni i baletni ansambli diljem svijeta, plaćaju najveći ceh, mnoga su još uvijek zatvorena, ali ne i naše nacionalno koje je uspjelo ne samo ostvariti operu pred publikom, nego i pokazati ansambl na visokoj i očito je održavanoj umjetničkoj razini. Rezultat nije izostao. Štoviše, nakon također pandemijske "Carmen", koja je neuobičajenim iskorakom iz tradicije izazvala kontroverze, ali joj nije bilo moguće osporiti posve nov dramaturško-estetski pristup, ovaj i ovakav "Orfej" nastavlja broditi putem nekih novih promišljanja koja će se, valja vjerovati, u nekim sklonijim vremenima nastaviti."

Zaposlenici Opere, ali i drugih sektora HNK u Zagrebu s kojima smo razgovarali tvrde kako ovdje može biti jedino i isključivo riječ o osveti intendatice Vrgoč zbog njihovih višekratnih zahtjeva za njezinu smjenu, poglavito nakon što je koncem prošle godine od zaraze novim koronavirusom preminuo jedan od članova zbora HNK u Zagrebu, Ante Topić.

No, ako je doista riječ o nekoj vrsti osvete, postavlja se pitanje je li i koliko takvim postupkom Vrgoč naštetila cijeloj kući i njezinu ugledu? Ako pak nije riječ o osveti, već intendantica misli da Opera u kući pod njezinim vodstvom u posljednje dvije godine nije ostvarila produkciju vrijednu nagrade, što to onda govori o kvaliteti rada HNK u Zagrebu u mandatu gđe Vrgoč?

Odgovore na ova pitanja zatražili smo i od same intendantice, ali ih do zaključenja ovog teksta nismo uspjeli dobiti.

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI