Naslovnica > PREDSTAVE > Piazzolla / Stravinski

Piazzolla / Stravinski

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Baletna složenica na dva ikonička glazbena djela 20. stoljeća: 'Četiri godišnja doba Buenos Airesa' i 'Posvećenje proljeća'.

Četiri godišnja doba Buenos Airesa (Cuatro Estaciones Porteñas, Estaciones Porteñas), skladba argentinskog majstora tanga Astora Piazzolle, sastavljena je od četiri kompozicije tanga koje dočaravaju atmosferu na ulicama glavnog argentinskog grada u različitim dobima godine. Skladbe su izvorno zamišljene kao zasebne kompozicije, no sam Piazzolla ih je povremeno izvodio zajedno.

Verano Porteño (Ljeto u Buenos Airesu)  na scenu postavlja koreograf Claudio Cangialosi, rođen u Partinicu na Siciliji. Godine 2006. pridružio se baletnoj trupi Semperoper Ballett Dresden čiji je prvi solist od 2013. Surađivao je s mnogim koreografima, među kojima su William Forsythe, Jiří Kylián, John Neumeier i Mats Ek. Dobitnik je i nekoliko nagrada, poput Critic’s Choice za izvanredan nastup muškog plesača za svoj rad u The World According to Us (2009.) Davida Dawsona, kao i nagradu SIAE za izvanrednog koreografa za vlastiti komad With(in) (2012.) Pridružio se Kraljevskom baletu Flandrije 2016. godine kao solist.

Koreografiju za Invierno Porteño (Zima u Buenos Airesu) potpisuje finsko-britanski koreograf i plesač Kristian Lever. Odrastao u Helsinkiju, seli se u Moskvu pa u Dresden i proširuje svoje plesno znanje istražujući različite stilove plesnog vokabulara i plešući repertoar Jiříja Kyliana, Ohada Naharina, Marca Goeckea, Natalie Horecna i drugih. Pod mentorstvom Johna Neumeiera i Kevina Hagena svoje prvo koreografsko djelo stvorio je u Hamburgu za Bundes Jugend Ballet. Do danas se može pohvaliti s nekoliko koreografija za kraljevski danski balet, Hessisches Staatsballlet, za plesače NDT-ja i brojne druge. Dodatno, Kristian radi s vlastitom plesnom kompanijom Klever Dance.

Piazzollinu skladbu Otoño Porteño (Jesen u Buenos Airesu) koreografira engleski koreograf Douglas Lee koji je diplomirao na Kraljevskoj baletnoj školi 1996. i pridružuje se Baletu Stuttgart gdje kao glavni plesač od 2002. pleše u djelima velikih koreografa kao što su: John Cranko, Jiří Kylian, John Neumeier, Hans Van Manen, Glen Tetley, George Balanchine i William Forsythe. Kao koreograf debitira 1999. Nakon prvih koreografskih uspjeha u Stuttgartu, koreografskim se poslom bavi na međunarodnoj razini. Za koreografiju Snow was Falling, koju je radio za Permsko kazalište opere i baleta u Rusiji, nagrađen je nagradom Golden Mask Award 2016. godine.

Posljednja u prvom dijelu programa plesne večeri je Piazzollina skladba Primavera Porteña (Proljeće u Buenos Airesu) koju koreografira Stephen Delattre, voditelj plesne trupe Delattre Dance Company iz Mainza u Njemačkoj. Plesao je u širokom rasponu klasičnih i suvremenih djela različitih koreografa (Balanchine, Forsythem, Galili, Preljocaj, Goecke i mnogi drugi). Koreografirao je mnoga djela kao gostujući koreograf, ali i za svoju plesnu trupu.

Drugi dio predstave zauzima Posvećenje proljeća, revolucionarno baletno i orkestralno djelo Igora Stravinskog po prvi put izvedeno u sezoni 1913. trupe Ballets Russes u koreografiji plesnog velikana Vaclava Nižinskog. Koreografija Igora Kirova slijedi izvorni libreto i glazbenu teksturu koji prikazuju legendu iz poganske, pretkršćanske Rusije. Priča je to o obrednom žrtvovanju djevice (u interpretaciji prvakinje Baleta Irine Čaban Bilandžić) koja mora plesati do smrti, kako bi vratila plodnost zemlji i povratila dobročinstvo poganskog proljetnog božanstva. Istovremeno, Kirovljeva je koreografija izravna posveta geniju Nižinskog. Glazba Igora Stravinskog u tadašnju je skladbu unijela mnoštvo novosti, uključujući eksperimente u tonalitetu, metru, ritmu i disonanci. Izniman je njezin utjecaj na mnoge vodeće skladatelje 20. stoljeća.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE