Sezona 2017/2018: Kazalište Virovitica

Prenosimo najavu sezone kako je isto oglasilo Kazalište Virovitica.

***

U sezoni 2017./18. Kazalište Virovitica po običaju svojoj vjernoj publici donosi pet novih premijernih naslova. Prva predstava za odrasle gledatelje u sezoni koja slijedi Audijencija je Vaclava Havela koju režira kućni redatelj Kazališta Virovitica, Dražen Ferenčina, dok u glavnim ulogama glumi dobro uigrani dvojac sastavljen od virovitičkih kazališnih zvijezda, Draška Zidara i Gorana Košija. Slovenski se redatelj Samo M. Strelec pak nakon samo dvije sezone ponovno vraća u Viroviticu zbog rada na predstavi Jedermann, kultnom djelu Huga Von Hoffmannsthala. Ovom će premijernom izvedbom ujedno biti otvoren i Virkas 2018., kazališna manifestacija koja svake godine lokalnoj publici donosi izbor gostujućih predstava iz regije. Vrlo uspješnu suradnju s Umjetničkom akademijom iz Osijeka i Robertom Raponjom, ovjenčanu brojnim nagradama za predstavu 2.14 prošle sezone, Kazalište Virovitica nastavlja dramskom adaptacijom romana Bijela kuga Dubravka Habeka, ginekologa, a odnedavno i pisca, koji se u svojim javnim nastupima istaknuo zalaganjem za liječnički priziv savjesti. Osim gorko-slatke rugalice o političkim pritiscima represivnog režima koju donosi Audijencija, tragedije „malog čovjeka“ u Jedermannu i pučkog ozračja Bijele kuge, ovu nadasve eklektičnu kombinaciju Kazalište Virovitica nadopunjava i dvjema premijerama za najmlađe gledatelje. Lutkarska predstava Kaštanka, koprodukcija s Kazalištem Lutaka Zadar, nastala prema Čehovljevoj noveli, pod režijskom palicom zadarske glumice Vjere Vidov, okuplja većinu ekipe koja je zajednički radila na prošlosezonskoj nagrađivanoj predstavi za djecu Nevidljiva. Unuk između dvije vatre radni je naslov druge predstave za djecu koja će se također poigravati lutkarskim elementima, uz priču o odnosu dvije bake i njihovog unuka. Osim premijernih izvedbi, Kazalište Virovitica reprizno ponavlja i niz repertoarnih bisera iz proteklih sezona, pa je sasvim sigurno da odaziv poslovično vjerne publike ni ove godine neće izostati, kako gledatelji dobro znaju da njihovo kazalište, uz maksimalno uložen trud, uvijek radi upravo u njihovom najboljem interesu.

Vaclav Havel: AUDIJENCIJA
redatelj: Dražen Ferenčina

Audijencija iz 1975. prvi je Havelov komad čiji je glavni lik Vanjek, pisac. Vanjekovo je pisanje zabranjeno od strane čehoslovačkog komunističkog režima. Radi se o jednočinki zasnovanoj na dijalogu između glavnog lika i njegovog poslodavca, pivničara Sladeka, zaduženog za špijuniranje svojeg sugovornika. Kako je Havel u vrijeme kad je napisao dramu također bio zabranjen pisac, djelo je izvođeno krišom, u sobama umjesto u kazalištima. Intrigantna prošlost komada čini Audijenciju izvrsnim repertoarnim izborom i danas. Havelovu jednočinku za Kazalište Virovitica postavlja redatelj Dražen Ferenčina, dok će u ulogama Vanjeka i Sladeka zaigrati Draško Zidar i Goran Koši.

Dubravko Habek: BIJELA KUGA
redatelj: Robert Raponja

Godine 1918. primalja Elizabeta Schwarz svojem sinu, koji se upravo vratio s bojišta, pripovijeda o svojem iskustvu rada u selu Velika Ciglenica, gdje je 1877. stigla kao mlada babica i zatekla nesigurne uvjete u kojima su žene rađale djecu i pobacivale plodove. Angažiranu liniju radnje prati i razvoj osobne priče, kroz koju Elizabetin sin Josip otkriva tko je njegov pravi otac – lokalni župnik Juraj. Ova kombinacija melodramskog i pučkog, nadograđena povijesnim podacima i stručnom problematikom s područja ginekologije, čini okosnicu romana Bijela kuga ginekologa i pisca Dubravka Habeka. Roman je za potrebe kazališne predstave scenski adaptirala mlada dramaturginja Beatrica Kurbel, napisavši realističku dramu kroz koju Elizabetina nastojanja da se izbori protiv neukosti, nadriliječništva, kvaziznanosti i nestručnih pobačaja ili pobačaja uopće, prikazuje kao herojske napore prosvjetiteljice u neobrazovanoj okolini. Djelovanje protagonistice usmjereno je ka cilju suzbijanja tihe prijetnje diskretno provučene kroz čitav tekst – bijele kuge, koja ovdje idejno prijeti s porođajnih postelja i namjerno induciranih pobačaja mnogo više nego s nadolazećeg rata. Režija je pripala Robertu Raponji, čime Kazalište Virovitica nastavlja suradnju s Umjetničkom akademijom Osijek, već ovjenčanu brojnim nagradama za predstavu 2.14.

Hugo Von Hoffmansthal: JEDERMANN
redatelj: Samo M. Strelec

Austrijski pisac Hugo Von Hoffmansthal Jedermanna je napisao 1911. godine, inspiriran žanrom srednjovjekovnih misterija, odnosno istoimenim moralitetom iz 15. stoljeća. Praizvedba drame održana je 1. prosinca 1911. u Cirkusu Schumann, u režiji znamenitog Maxa Reinhardta, dok su tijekom godina glazbu za djelo pisali mnogi istaknuti skladatelji, uključujući Jeana Sibeliusa. Jedermann se redovito izvodi na Salzburškom festivalu, a bio je i inspiracija za nebrojene igrane filmove. Zadatak da na virovitičke kazališne daske postavi kultnog Jedermanna pripao je slovenskom redatelju Sami M. Strelecu kojeg lokalna publika vrlo dobro poznaje. S obzirom na njegovu izvrsnu režiju nažalost prerano ugašenog Woyzecka u Kazalištu Virovitica 2009. godine, gledatelji mogu očekivati da će se i s ovom dramom o tzv. malom čovjeku – čije svjetovne nedaće, u skladu s religijskim žanrom moraliteta, ovdje tradicionalno pratimo od postaje do postaje – Strelec ponovno uhvatiti ukoštac na provokativan i šokantan način.

Anton Pavlovič Čehov: KAŠTANKA
redateljica: Vjera Vidov

U Čehovljevoj noveli Kaštanka fokalizator čitave radnje istoimeni je pas iz naslova; na jednoj šetnji s okrutnim gospodarom kujica Kaštanka zaluta i slučajno se nađe u rukama drugog vlasnika, koji će je zajedno s ostalim životinjama obučavati za cirkuske nastupe. Karakteristična ruska začudnost provlači se kroz čitavu pripovijetku pridonoseći ne samo društvenoj satiri nego i parodiji izvedbenih umjetnosti, pa tako i kazališta. Temu besvjesnog podvrgavanja subjekta vlasti, ovdje oživotvorenu kroz metaforu ropske poslušnosti psa, Čehov obrađuje u svom poznatom stilu, gorko, duhovito, s profinjenom zajedljivošću i prikrivenim egzistencijalističkim očajem. Kaštankine puteve, njezina gubljenja i pronalaženja publika će ove sezone gledati u lutkarskoj predstavi pod režijskom palicom glumice Vjere Vidov, a u koprodukciji Kazališta Virovitica i Kazališta Lutaka Zadar. Za vizualni identitet predstave zaslužna je mlada ruska umjetnica Natalija Burnos, čije su kreacije najmlađi gledatelji već imali priliku vidjeti u nagrađenoj predstavi Nevidljiva protekle sezone.

Krešimir Jelić: UNUK IZMEĐU DVIJE VATRE

Radnja predstave počinje u rano nedjeljno jutro pri buđenju malenog, sedmogodišnjeg dječaka (prvi razred osnovne škole), povjerenog dvjema bakama na čuvanje. Mališan je inteligentno i svestrano dijete, prilično samostalno za svoju dob, te revnosno i savjesno obavlja svoje nastavne i izvannastavne aktivnosti. Iz događaja u događaj na duhovit način dolazi do zabuna, nesporazuma i konflikta između bakica, koje iz scene u scenu uspješno nadilazi upravo dječak. U kolopletu događaja mijenjaju se uloge, te dijete na samom kraju predstave postaje faktor stabilnosti i pomirenja, zrelijeg rezona od obje bake.

Sviđa vam se ovaj tekst?
Pomognite nam da ih objavimo još i ostanemo neovisni o oglašivačima i politici:
pretplatite se na Teatar.hr ili platite članak SMS porukom.