Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > Sezona 2016/2017: Kazalište Virovitica

Sezona 2016/2017: Kazalište Virovitica

U Virovitici planiraju pet premijernih naslova, od koji prvi stiže već ovog tjedna.
Share on facebook
Share on twitter

Prenosimo najavu sezone kako je istu objavilo Kazalište VIrovitica.

***

Kazalište Virovitica u sezoni 2016./2017. ponovno ostvaruje cilj kojem je težilo i ranijih godina: osigurati raznolik program unutar kojeg će svatko pronaći nešto za sebe. U godini što slijedi Kazalište planira dva uprizorenja kanonskih tekstova dramske književnosti, oba povodom obljetnica rođenja, odnosno smrti njihovih autora. Naime, 400 godina nakon smrti „najvećeg dramatičara svih vremena“ Kazalište Virovitica postavlja Shakespeare Pir, parodijski hommage najslavnijim djelima engleskog barda, a u suradnji s Gradskim kazalištem Joza Ivakić Vinkovci. Druga prigodna inscenacija bit će Pred smrt Frana Galovića, hrvatskog pisca i strastvenog zaljubljenika u kazalište rođenog prije točno sto dvadeset godina. U Galovićevoj drami miješaju se podjednako utjecaji naturalizma i simbolizma te će je na virovitičku pozornicu postaviti nagrađivani Dražen Ferenčina. S obzirom na to da Kazalište Virovitica već dugi niz godina njeguje tradiciju pučkog teatra, odlično prihvaćenu od strane publike, u pripremi je i (tragi)komedija na kajkavskom, monodrama Krtica Martin koju će prema vlastitom tekstu režirati Damir Mađarić, dok je glavna i jedina uloga pripala također nagrađivanom Drašku Zidaru. Naposljetku, ni ove godine Kazalište ne zaboravlja svoje mlade posjetitelje. Za tinejdžersku publiku sprema se predstava naslovljena prema istoimenoj drami kanadskog autora Davida Paqueta, 2.14 h. Šokantno i svježe mladenačko djelo režira Robert Raponja, profesor na odsjeku Glume i lutkarstva Umjetničke akademije u Osijeku, koja ovaj put ima priliku udružiti snage s Kazalištem Virovitica u vidu koprodukcije: naime, zajedno s članovima virovitičkog ansambla zaigrat će i studenti diplomske razine studija glume s te iste akademije. Najmlađoj generaciji namijenjena je pak dječja predstava u režiji Nikole Zavišića, Nevidljiva Maje Pelević. Britka, antikonformistička drama ove srpske dramatičarke mali je dragulj predstojećeg repertoara kojeg, baš kao i 2.14 h, treba preporučiti i roditeljima i nastavnicima, ne samo mladima i najmlađima. Međutim, kako upravo na njima svijet ostaje, prigodno je ovaj uvodnik završiti baš s nadom u budućnost koju grade generacije gledatelja i autora što dolaze, spremne za novo i drugačije kazalište, kao i novo i drugačije društvo, jer svi znamo da jedno bez drugoga ne ide.

David Paquet: 2:14 h
redatelj: ROBERT RAPONJA

2.14 h drama je frankofonog Kanađanina, Davida Paqueta, namijenjena prvenstveno tinejdžerskim generacijama, ali i njihovim roditeljima i nastavnicima. Radi se o pitkom i duhovitom dramskom uratku koji kroz izmjene brzih, britkih replika i dramaturgiju kratkih rezova izgrađuje napetu dramsku situaciju tempiranu da eksplodira upravo u trenutku kad očekujemo happy end, metodom šoka premještajući publiku u samo žarište društvenog problema.

Radnja drame usmjerena je na životne teškoće četvero tinejdžera – u pohrvaćenoj verziji Katarine, Bernarda, Žane i Frana – te egzistencijalnu krizu njihovog profesora engleskog koji se muči pokušavajući doprijeti do svojih nezainteresiranih učenika. Najtajanstvenija pojava u 2.14 h lik je majke još jednog tinejdžera, introvertiranog Karla, na pozornici oprisutnjenog samo povremenim javljanjima sa školskog radija. Svi ostali mladi protagonisti obznanjuju publici svoje probleme govorom aparte, pa tako znamo da Katarina obiteljske nesuglasice rješava agresijom koju ispoljava prema suučenicima i nastavnicima, Bernard u očajničkoj težnji da od štrebera postane frajer privlačan djevojkama počinje glumiti slijepca, Žana naglo i drastično smršavi nakon što je godinama trpila podrugljive nadimke zbog debljine, a Fran se pokušava pomiriti s romantičnim osjećajima što ih gaji prema znatno starijoj osobi. Strah od neprihvaćanja okoline i nemogućnosti ostvarivanja ljubavne veze zajednička je osobina svih nesigurnih, ali simpatičnih likova tinejdžera, dok manifestacije njihovih negativnih osjećaja Paquet često prikazuje na nadrealan i/li groteskan način.

Stoga odluka Kazališta Virovitica i Umjetničke akademije u Osijeku da svoju suradnju ostvare upravo posredstvom ovog dramskog teksta ne predstavlja samo logičan odabir, već i potez koji pokazuje društvenu angažiranost, usmjerenu upravo na onu dobnu populaciju čiji je interes za kazalište krucijalno razvijati ne beskonačnim reproduciranjem lektirnih naslova, već problematiziranjem upravo onih tema koje je se izravno tiču. Zato je 2.14 h u režiji Roberta Raponje, a izvedbi virovitičkih glumaca i studenata diplomske razine studija Glume i lutkarstva, i u svojem kazališnom postvarenju zamišljen kao susret dviju generacija, čiji je zajednički rad stvorio sintezu iskustva i mladenačke energije, produktivnu za obje strane suradničkog tima.

SHAKESPEARE PIR

Kako je 2016. godina u kojoj obilježavamo 400 godina od smrti Williama Shakespearea, Kazalište Virovitica i Kazalište Joza Ivakić Vinkovci u tekućoj sezoni udružuju snage u radu na projektu naslovljenom njegovim imenom. Naime, u 21.stoljeću i tehnološkom dobu, Shakespeare nije samo kulturna ostavština nego i brand, pop zvijezda, turistički proizvod, ime malo kome nepoznato, a ipak se rijetki mogu podičiti stvarnim poznavanjem njegovog opusa. Dok  mentalne lijenčine opravdanje za svoje nečitanje njegovih djela uglavnom pronalaze u teškoćama sa stihom, „zastarjelim“ jezikom i stilom, autorski tim Shakespeare Pira, svjestan poražavajućih činjenica, isprobava prokušanu formulu parodijskog hommagea. Kroz brze izmjene prizora i energičnu glumačku igru, predstava o kojoj je riječ nastojat će i tragedije i komedije, i povijesne drame i sonete Williama Shakespearea podjednako približiti svim slojevima publike, obećavajući im pritom nezaboravnu zabavu, ali i ironični metateatarski komentar.

Fran Galović: PRED SMRT

Drama Pred smrt šokantna je Galovićeva vizija u kojoj se izmjenjuju naturalizam i simbolizam; smrt je na pozornici utjelovljena u truplu koje od početka do kraja dramske radnje leži na odru te u liku Neznanke čija pojava na samom svršetku djela unosi fantastične elemente u surov seljački svijet sobe u kojoj se odvija bdjenje. Zadatak da na virovitičke kazališne daske postavi ovu, jednu od hvaljenijih drama Frana Galovića, pripao je miljeniku lokalne (i šire) publike, Draženu Ferenčini. Redatelj će se, štoviše, odvažiti na iskorak kakvom naši gledatelji još nisu imali prilike svjedočiti: upustit će se u rad na koreodrami koju će – o tome nema sumnje – u njezinoj konačnici virovitička publika znati nagraditi velikim aplauzom. Valja pritom naglasiti i kako je postavljanje ovog klasika hrvatske dramske književnosti važno i jer će se njime obilježiti sto dvadeseta obljetnica rođenja Frana Galovića 2017. godine. Na publici tek ostaje da nestrpljivo iščekuje te se povodom premijere pravovremeno pridruži ansamblu Kazališta Virovitica u obilježavanju ovog kulturnog događaja.

Damir Mađarić: KRTICA MARTIN – KAK SAM ŽIVEL I SKONČAL

U sezoni koja slijedi, redatelj Damir Mađarić prihvatit će se režije monodrame Krtica Martin, nastale prema njegovoj vlastitoj adaptaciji kajkavske melodrame. Glavna (i jedina) uloga pripala je Drašku Zidaru, koji će se zahvaljujući prethodnom iskustvu uspješnih uloga postignutih u komičkom žanru, zacijelo dobro snaći unutar ove inscenacije koja nastaje kao koprodukcija s Kazalištem Oberon iz Koprivnice. Junak buduće predstave, Martin, seoski je momak iz općine Gornjo Brestje. U svojem monološkom obraćanju on publici ocrtava svoje mnogobrojne nedaće od početka do kraja (tragi)komične izvedbe kojoj je ime život. Glumačko umijeće, topla ljudska priča i songovi Igora Bakse obećavaju živahno ostvarenje namijenjeno svim ljubiteljima pučkog teatra kakav, kao što znamo, redovito nailazi na odličan odaziv od strane virovitičke publike.

Maja Pelević: NEVIDLJIVA

U moru jednoličnih i jednoobraznih dramskih tekstova za djecu koji gotovo svi odreda na podvrgavanje neupitnom redu i poslušnosti pokušavaju naviknuti već najmlađe generacije, a samim time implicitno zagovaraju i odsutnost kreativnosti i kritičkog mišljenja, ponekad je zaista teško pronaći djelo koje prkosi tako uspostavljenom hijerarhijskom sustavu vrijednosti. Nevidljiva nagrađivane i hvaljene srpske dramatičarke Maje Pelević drama je koja, iz perspektive djeteta, relativizira upravo prihvaćanje postojećeg svijeta i slijepo podvrgavanje autoritetu – pa tako i onom roditeljskom. Radi se o tekstu koji svojom (postdramskom) poetikom i buntovnim pismom prelazi limite konformističke pozornice i gledališta. S obzirom na takvu formu i sadržaj, ako Nevidljiva ičemu poučava, onda je to sposobnost za zdravo, odrješito i promišljeno NEĆU. „Ovdje je sve moguće/mi ne vjerujemo u svijet/bolji od svih svijetova/tog svijeta je bilo previše/za naš ukus“ citat je Glasa iz Nevidljive koji može figurirati i kao moto ove drame, pa tako i buduće predstave koju Kazalište Virovitica planira u sljedećoj sezoni.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI